Bezpłatna mammografia w Krakowie. Aż 3 dni badań!
Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Regularna mammografia to dziś podstawa profilaktyki raka piersi. Z tego ważnego badania mieszkanki Krakowa i okolic będą mogły skorzystać już w dniach od 25 do 27 września.
U Polek wciąż za późno diagnozowany jest nowotwór piersi. Tymczasem szansą na to, aby w porę wykryć groźną zmianę są bezpłatne mammografie, które realizowane są w całej Polsce. Także w Krakowie można z nich skorzystać.
W dniach: 25 września w godzinach od 9.00 do 19.00, 26 września w godzinach od 9.00 do 17.00 oraz 27 września w godzinach od 10.00 do 16.00 mieszkanki Krakowa i okolic będą miały okazję odwiedzić mammobus LUX MED.
Mobilny mammograf zawita na parking krakowskiego centrum handlowego Nowe Czyżyny przy ulicy Medweckiego 2. Odwiedzając punkt będzie można bezpłatnie wykonać mammografię – badanie, które co roku ratuje życie tysiącom kobiet.
– Na to badanie zawsze trzeba znaleźć czas, tym bardziej, że jest ono krótkie i bezbolesne. To dziś jedyny sposób na to, aby wcześnie wykryć niepokojącą zmianę i – co ważne – rozpocząć odpowiednie leczenie – zachęca Anna Brzozowska z CH Nowe Czyżyny.
Z badań w mammobusie mogą skorzystać kobiety między 50. a 69. r.ż., które są ubezpieczone i nie miały wykonywanej mammografii w ostatnich 24 miesiącach lub znajdują się w grupie ryzyka i w roku poprzedzającym otrzymały pisemne wskazanie do ponownej mammografii po upływie 12 miesięcy.
Samo badanie jest w pełni bezpłatne, należy jednak wcześniej się zarejestrować, dzwoniąc na numer tel. 58 666 24 44. Umówić można się także online, wypełniając formularz na stronie www.mammo.pl/formularz. Do wykonania badania nie jest potrzebne skierowanie lekarskie, należy jednak zabrać ze sobą zdjęcia z wcześniejszym mammografii, jeśli te były już robione.
Badania odbywają się w ramach Programu Profilaktyki Raka Piersi. Programem nie są objęte kobiety, u których wcześniej zdiagnozowano zmiany nowotworowe w piersi o charakterze złośliwym.
Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?
Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.