Komunikaty PR

Blizny – pamiątka na całe życie. Czy można je usunąć bez skalpela?

2022-02-04  |  10:24
Biuro prasowe
Kontakt
Aneta Koszyczek
Agencja Face It!

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
a.koszyczek|agencjafaceit.pl| |a.koszyczek|agencjafaceit.pl
794714937
www.agencjafaceit.pl

Mimo że ich powstawanie jest naturalnym etapem gojenia się ran, to wiele osób, zwłaszcza kobiet odczuwa z tego powodu dyskomfort psychiczny i skrępowanie. W jaki sposób pozbyć się blizn? Czy jest to możliwe w sposób nieinwazyjny?

Wszyscy mamy blizny. To jeden z najczęściej spotykanych defektów skórnych. Niektóre powstały w wyniku wypadku, inne zrobiliśmy sobie sami. Blizny, które ochroniły nasze życie i te, które dały nowe życie. Cięcie cesarskie, operacje, mastektomię, trądzik młodzieńczy lub dojrzały, ślady po ospie – opowiadają nasze historie, są symbolem tego co doświadczyliśmy i co jest już dawno za nami. A przynajmniej powinno…

Dla wielu blizny lub zrosty to powód dyskomfortu, lęków czy wstydu. Szacuje się, że co roku na świecie około 100 milionów ludzi nabywa blizny tylko w wyniku planowanych zabiegach chirurgicznych (z całą pewnością liczby te aktualnie są dużo większe – co związane jest z ogromnym rozwojem rynku usług “beauty”, ilością operacji plastycznych, jak również liczbą wykonywanych cięć cesarskich.

Blizny a brak pewność siebie          

W raporcie opracowanym przez organizację British Skin Foundation ponad 72 proc. respondentów z widocznymi bliznami przyznało, że wpływają one na ich pewność siebie. Podobnie jest w przypadku większości pacjentów po mastektomii. Udowodniono również, że blizny na twarzy wpływają na funkcjonowanie społeczne, wywołując niepokój i nieśmiałość, kompleksy i traumy. Szacuje się, że od 30 do nawet 90% pacjentów skarży się na różnego rodzaju problemy związane z nieprawidłowym gojeniem blizn. “Nasza samoocena kształtuje się najsilniej w pierwszych latach życia. W licznych badaniach naukowych wyodrębniono kilka czynników, które wpływają na taki a nie inny obraz siebie. Co ciekawe, u chłopców najważniejsze były sprawność fizyczna i umiejętności szkolne, natomiast u dziewcząt ważniejszym czynnikiem był wygląd fizyczny. Niestety więc pokazuje to, że społeczne oczekiwania wobec kobiet mocno powiązane są z ich powierzchownością. Wystarczy przyjrzeć się również wzorcom przekazywanym w bajkach i opowiadaniach – księżniczki i pozytywne bohaterki często opisywane są jako piękne, brzydkie są natomiast złe macochy i inne negatywne postacie. Dlatego taki wzorzec przekazywany międzypokoleniowo bardzo mocno wpływa na podświadomość dziewczynek a potem kobiet. Wiele z nich patrząc w lustro nie widzi pięknego uśmiechu czy ładnych oczu ale przede wszystkim bliznę, znamię czy nierówności cery i co gorsza od tego co taka kobieta w tym odbiciu zobaczy zależeć będzie to co pomyśli o sobie. Czy postrzegać się będzie jako wartościową, godną miłości, szacunku wspaniałą osobę, czy kogoś kto jest niewystarczający, niewłaściwy i nie wiele wart. Problem polega bowiem na tym, że często takie właśnie przekonania na swój temat się u kobiet pojawiają i ten nadmierny krytycyzm wobec swojego wyglądu przekłada się na problem z akceptacją siebie jako osoby, z dawaniem sobie prawa do dobrych rzeczy, z walką o siebie, w wielu codziennych drobnych sytuacjach” – tłumaczy Joanna Węglarz, ceniona psycholożka i specjalistka psychologii klinicznej, wykładowczyni akademicka i terapeutka EMDR ze Studia Psychologicznego, współautorka książki „Czas relacji, czyli wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci”.

Blizna różni się od zdrowej skóry nie tylko wyglądem. Jest tkanką bardzo bogatą we włókna kolagenowe, z niską zawartością włókien elastynowych. Charakterystyczne jest też to, że w bliźnie nie ma gruczołów potowych. Świeża blizna jest bogato unaczyniona, dlatego początkowo przybiera lekko różowy odcień, następnie ulega przebudowie, osiągając po wielu miesiącach swój ostateczny kształt i kolor zbliżony do koloru skóry, często wyróżnia się sino białym kolorem.

Na szczęście zdecydowaną większość blizn, niezależnie od rodzaju, wielkości i umiejscowienia – można skutecznie leczyć, zastępując zbliznowaconą tkankę nową, nieuszkodzoną skórą. Dynamiczny rozwój kosmetologii pozwala już nie tylko łączyć procedury i zabiegi znane od lata, ale również sięgać do świata medycyny klinicznej i łączyć technologie hi-tech, aby w nieinwazyjny i całkowicie bezpieczny sposób osiągać efekty, o jakich nam się nawet nie śniło. Takie podejście przyświecało Gabrieli Szynaka przy tworzeniu autorskich zabiegów na ciało w Clinic Palace w Pałacu Mortęgi polegających na jednoczesnym zastosowaniu technologii Indiba Deep Care i Embody.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face It!
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025 Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Zdrowie Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
2025-06-25 | 10:20

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

To, jak dużo siedzimy, bezpośrednio przekłada się na nasze zdrowie. Siedzący tryb życia sprzyja nie tylko nadmiarowym kilogramom, ale także deformacjom sylwetki, problemom
Zdrowie Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie
2025-06-24 | 15:00

Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie

Alergia to epidemia cywilizacyjna i jedno z największych wyzwań zdrowotnych XXI wieku – według badania sondażowego „Alergie w świadomości Polaków”

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.