Komunikaty PR

Bo zdrowie zębów ma znaczenie-9. edycja programu „Dziel się uśmiechem"!

2021-09-08  |  15:00

Nowy rok szkolny to nie tylko spotkania z kolegami i ulubionymi nauczycielami. To także start 9. już edycji ogólnopolskiego programu uczącego, jak prawidłowo dbać o zdrowe zęby. W tym roku jego formuła została nieco zmieniona, by jeszcze lepiej wpisywał się w podstawę programową i nowoczesne trendy w nauczaniu. Dzięki lekcjom prowadzonym w ramach „Dziel się Uśmiechem” przez cały rok szkolny kolejne 70 tys. uczniów dowie się, jak prawidłowo zadbać o uśmiech i zapobiegać próchnicy.

Ogólnopolski program Orbit® „Dziel się Uśmiechem”, prowadzony od 2013 roku przez Polski Czerwony Krzyż oraz firmę Mars Polska, w tym roku zyskał nową, odświeżoną i dostosowaną do panującej sytuacji formułę. Nowoczesne materiały dla uczniów zostały przygotowane przez organizatorów we współpracy z ekspertami Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego – PTS oraz Polskiego Towarzystwa Stomatologii Dziecięcej – PTSD.

Mając na uwadze zmieniające się trendy w nauczaniu, a także obecną sytuację pandemiczną, przygotowane materiały edukacyjne można wykorzystać zarówno podczas klasycznych lekcji, jak i zajęć zdalnych. Uczniowie klas I-III ze szkół podstawowych z całej Polski zdobędą wiedzę dotyczącą zasad dbania o zęby w towarzystwie wyjątkowych bohaterów: Superwiewiórki oraz Superdentystki Alicji. Postacie pomogą poznać 4 kroki dla zdrowych i czystych zębów poprzez łamigłówki i gry edukacyjne.

Jako współorganizatorowi programu zależy nam bardzo na tym, aby z profilaktyką trafić do jak największej liczby dzieci. Nie byłoby to możliwie, gdyby nie ogromne zaangażowanie nauczycieli, którzy przekazują tak istotną wiedzę kolejnym pokoleniom – zaznacza Małgorzata Szukała, Kierownik działu promocji i pozyskiwania dochodów w Biurze Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.

Aby wesprzeć nauczycieli w prowadzeniu ciekawych zajęć, stworzono specjalne scenariusze z propozycją zadań, zabaw i eksperymentów oraz prezentacje multimedialne i animację, które w ciekawy sposób wyjaśniają najważniejsze zasady prawidłowej higieny jamy ustnej.

Realizowany od lat program edukacyjny jest odpowiedzią na utrzymujący się problem próchnicy wśród polskich dzieci. Częstotliwość występowania próchnicy zębów wzrasta z 41,1% w grupie dzieci w wieku 3 lat aż do 93,2% w wieku 18 lat. Próchnica zębów stałych pojawia się w krótkim czasie po pojawieniu się pierwszych zębów trzonowych, tzw. szóstek. U dzieci i młodzieży to właśnie one najczęściej są atakowane przez próchnicę. Można temu jednak łatwo zapobiegać poprzez odpowiednią profilaktykę – mówi prof. Dorota Olczak-Kowalczyk, Prezes Polskiego Towarzystwa Stomatologii Dziecięcej.

Znaczenie profilaktyki podkreśla również Prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego – prof. Marzena Dominiak: Profilaktyka jest podstawą dbania o zdrowie jamy ustnej. Stosowanie 4 kroków, takich jak szczotkowanie, używanie płynu i nici dentystycznej, sięganie po bezcukrową gumę do żucia, kiedy nie mamy możliwości umycia zębów po posiłku oraz regularne kontrole u dentysty, to podstawa zdrowego uśmiechu.

Program „Dziel się Uśmiechem” jest w całości finansowany przez Mars Polska. Firma co roku przekazuje na jego realizację 1% ze sprzedaży bezcukrowych gum Orbit® we wrześniu i październiku*.

Próchnica wśród najmłodszych jest wciąż dużym problemem, ale wierzymy, że edukacja może poprawić tę sytuację. Wiadomo, że dzieci najlepiej uczą się przez zabawę, dlatego cieszymy się, że po raz kolejny zorganizujemy angażujące zajęcia edukacyjne dla 70 tys. uczniów, podczas których dowiedzą się, jak ważna jest prawidłowa higiena jamy ustnej – mówi Daria Kulińska, Dyrektorka ds. korporacyjnych Mars Polska.

9. edycja startuje wraz z początkiem nowego roku szkolnego i potrwa aż do wakacji. Ambasadorką, podobnie jak w poprzednich latach, została aktorka i mama – Magdalena Różczka.

Program we wrześniu i październiku będzie wspierany kampanią TV i digitalową, działaniami w punktach sprzedaży oraz komunikacją PR.

Spot można obejrzeć pod linkiem: Dziel się uśmiechem, pomagaj uczniom 15"

A czy ty znasz już wszystkie 4 kroki dla zdrowych i czystych zębów?

  1. Szczotkuj – myj dokładnie zęby pastą z fluorem przynajmniej dwa razy dziennie. 
  2. Czyść – stosuj dodatkowe środki do higieny jamy ustnej, aby oczyścić przestrzenie międzyzębowe. 
  3. Żuj – żuj bezcukrową gumę po jedzeniu i piciu przez 10 minut, gdy nie możesz umyć zębów. 
  4. Kontroluj – regularnie odwiedzaj lekarza stomatologa.

 

*Program „Dziel się Uśmiechem” jest w całości finansowany przez firmę Mars Polska, która co roku przekazuje na jego realizację 1% ze sprzedaży dowolnych gum Orbit® we wskazanych miesiącach, zazwyczaj wczesną jesienią. W ramach dziewiątej edycji programu akcją zostaną objęte produkty sprzedawane w sklepach stacjonarnych od 1 września do 31 października 2021 roku.

O Mars:   Mars Incorporated to prywatna firma rodzinna, która liczy 115 000 Współpracowników w 80 krajach na całym świecie.

W Polsce Mars inwestuje od 1992 roku. Biznes Mars Inc. w Polsce obejmuje segment Mars Wrigley (wyroby czekoladowe, lody, gumy do żucia, miętusy i cukierki owocowe), segment karmy dla zwierząt (Mars Pet Nutrition oraz Royal Canin), a także Mars Global Services (centra usług wspólnych, które dostarczają usługi HR, zakupowe i finansowe spółkom Mars w wielu krajach).

We wszystkich fabrykach i biurach w Polsce Mars Inc. zatrudnia ponad 3 tysiące osób. W fabrykach Mars Inc. w Polsce (Janaszówek, Sochaczew, Poznań, Niepołomice) produkowane są znane i lubiane przez konsumentów produkty: wyroby czekoladowe (m.in. MARS®, M&M’S®, SNICKERS®, TWIX®), gumy do żucia i miętusy (ORBIT®, WINTERFRESH®, AIRWAVES®) oraz karma dla zwierząt (PEDIGREE®, CHAPPI®, ROYAL CANIN®, SHEBA®, WHISKAS®, PERFECT FIT®). Więcej informacji o działalności Mars Inc. w Polsce na stronie: www.mars.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn? Biuro prasowe
2025-06-25 | 10:20

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

To, jak dużo siedzimy, bezpośrednio przekłada się na nasze zdrowie. Siedzący tryb życia sprzyja nie tylko nadmiarowym kilogramom, ale także deformacjom sylwetki, problemom
Zdrowie Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie
2025-06-24 | 15:00

Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie

Alergia to epidemia cywilizacyjna i jedno z największych wyzwań zdrowotnych XXI wieku – według badania sondażowego „Alergie w świadomości Polaków”
Zdrowie Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne
2025-06-23 | 12:00

Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne

Z najnowszego badania zrealizowanego na zlecenie Henkel Polska przez Maison&Partners „Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.