Broszura “Skuteczna Komunikacja i Obsługa Pacjentów z Niepełnosprawnością
Fundacja Avalon
Domaniewska 50a
02-672 Warszawa
pr|fundacjaavalon.pl| |pr|fundacjaavalon.pl
534452357
https://www.fundacjaavalon.pl/
Fundacja Avalon od ponad 17 lat wspiera osoby z niepełnosprawnościami i przewlekle chore w różnych aspektach życia. W ubiegłym roku organizacja przeprowadziła badanie “Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami”, z których wynika, że osoby z niepełnosprawnościami często doświadczają dyskryminacji w placówkach ochrony zdrowia, a 61% badanych podkreśla brak przygotowania personelu do obsługi pacjentów z niepełnosprawnościami. Aby przeciwdziałać zjawiskom dyskryminacyjnym oraz zwiększyć poszanowanie praw pacjentów, Fundacja Avalon wydała specjalną broszurę edukacyjną dla personelu medycznego “Skuteczna Komunikacja i Obsługa Pacjentów i Pacjentek z Niepełnosprawnościami”.
Medycyna dostępna dla wszystkich
Projekt Sekson to inicjatywa Fundacji Avalon poświęcona seksualności i rodzicielstwu osób z niepełnosprawnością ruchową i sensoryczną. Projekt prowadzi i nieustannie rozwija Mapę Dostępności - internetową wyszukiwarkę placówek i gabinetów dostosowanych dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami na terenie całej Polski. Badania organizacji potwierdzają, że ponad połowa przychodni czy gabinetów medycznych, to miejsca niedostępne ze względów architektonicznych.
Problemem jest także brak doświadczenia personelu medycznego i administracyjnego, w pracy z pacjentem z niepełnosprawnością. Fundacja Avalon postanowiła podzielić się swoim wieloletnim doświadczeniem pracy z osobami niepełnosprawnością, wydając broszurę “Skuteczna Komunikacja i Obsługa Pacjentów i Pacjentek z Niepełnosprawnościami”, którą każdy może za darmo pobrać na stronie internetowej.
Broszura zawiera praktyczne wskazówki, narzędzia oraz strategie, które mogą pomóc w tworzeniu przyjaznego i dostosowanego środowiska medycznego dla tej grupy. Poprzez zrozumienie potrzeb i wyzwań, z jakimi w obszarze usług medycznych spotykają się osoby z niepełnosprawnościami, specjaliści i specjalistki mogą aktywnie przyczynić się do poprawy jakości życia oraz zdrowia swoich pacjentów. Dodatkowo - oddając głos osobom z niepełnosprawnościami, które zapytaliśmy o najbardziej kluczowe dla nich kwestie w zakresie dostępności placówek medycznych - umożliwiamy im zabranie stanowiska we własnej sprawie i sprawiamy, że ich potrzeby są lepiej słyszalne! - Kamil Zięba, specjalista ds. Mapy Dostępności.
Pozostałe materiały edukacyjne stworzone przez Fundację Avalon można znaleźć na stronie internetowej.

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.