Centrum Medycyny Konopnej rozpoczyna współpracę z Grupą NU-MED
Będące jednym z krajowych liderów w zakresie terapii marihuaną medyczną CMK, nawiązało współpracę z Grupą NU-MED, która specjalizuje się w diagnostyce i leczeniu osób z chorobami nowotworowymi. Dzięki kolejnemu partnerstwu Centrum Medycyny Konopnej rozszerza swoją działalność edukacyjną, promuje terapie konopne oraz dociera do szerszego grona potencjalnych pacjentów.
W czwartym kwartale ubiegłego roku CMK rozpoczęło współpracę z Fundacją „Pokonać Endometriozę”. Do grona partnerów placówki dołączyła również Grupa NU-MED. Specjaliści Centrum Medycyny Konopnej będą prowadzić warsztaty dla lekarzy pracujących w placówkach NU-MED dotyczące stosowania terapii marihuaną medyczną w leczeniu skojarzonym pacjentów onkologicznych. CMK zapewni także dostęp pacjentom Grupy do swoich lekarzy.
- Współpraca z Grupą NU-MED, jednym z liderów leczenia onkologicznego w Polsce, pozwoli nam na dalsze budowanie świadomości, jakie korzyści płyną z terapii marihuaną medyczną zarówno wśród pacjentów, jak i personelu medycznego. Mocno wierzymy, że dzięki tej współpracy i dostępowi do naszych lekarzy specjalistów pacjenci, którzy zmagają się problemem bólu w czasie leczenia onkologicznego, będą mogli sprawdzić, czy taka terapia jest dla nich rozwiązaniem, które znacząco poprawia komfort codziennego życia - mówi Grzegorz Ciężadło, członek zarządu Centrum Medycyny Konopnej.
Grupa NU-MED specjalizuje się w diagnostyce i leczeniu osób z chorobami nowotworowymi. Aktualnie należą do niej cztery nowoczesne placówki medyczne: w Elblągu, Katowicach, Zamościu oraz Tomaszowie Mazowieckim. Raport Krajowego Rejestru Nowotworów opublikowany w styczniu 2022 roku pokazuje, że w Polsce występuje ponad 171 tys. nowych zachorowań na nowotwory rocznie i przeszło 100 tys. zgonów z ich powodu. W kraju nowotwory złośliwe stanowią drugą przyczynę śmierci, odpowiadając za 23,2% zgonów kobiet i 25,7% zgonów mężczyzn.
- Od pierwszego dnia działalności naszych szpitali poszukujemy obszarów doskonalenia leczenia i opieki nad pacjentem onkologicznym. Kwestia radzenia sobie z bólem jest jedną z kluczowych potrzeb naszych pacjentów i to na każdym etapie od diagnozy po leczenie oraz monitorowanie po nim. Dodatkowo należy wspomnieć, iż kacheksja nowotworowa determinuje wiele obciążeń pacjenta. Tym bardziej współpraca z placówką, jaką jest Centrum Medycyny Konopnej w zakresie opieki „bólowej” oraz łagodzenia efektów ubocznych towarzyszących wyniszczeniu organizmu, jest dla nas bardzo ważnym elementem kompleksowości opieki nad pacjentami onkologicznymi - mówi Paweł Paczkowski, prezes zarządu Grupy NU-MED.
Według raportu pt. „Opinie pacjentów nt. opieki i leczenia raka płuca w Polsce” z lutego 2022 roku Fundacji „To Się Leczy” około 80% pacjentów nie jest informowanych o możliwości skorzystania z porady specjalisty leczenia bólu. Medyczna marihuana wykazuje bardzo korzystne działania łagodzące skutki leczenia przeciwnowotworowego. Liczne badania potwierdzają terapeutyczny wpływ konopi indyjskich w przypadku: zmniejszania bólu, łagodzenia nudności, redukcji stresu czy poprawy apetytu oraz jakości i długości snu. American Cancer Society informuje, że wczesne badania nad komórkami pokazują, że kannabinoidy zawarte w konopiach, mogą spowalniać rozprzestrzenianie się komórek rakowych. Warto podkreślić jednak, że stosowanie marihuany to dodatkowa terapia, która nie zastąpi podstawowego leczenia onkologicznego, do którego zalicza się m.in. chirurgię onkologiczną, chemioterapię, radioterapię, immunoterapię, hormonoterapię, brachyterapię oraz programy lekowe.
Naukowcy z University of Washington School of Medicine wyliczyli, że tylko w 2019 roku liczba zgonów z powodu nowotworów wzrosła do 10 milionów w skali globu, a liczba nowych przypadków zachorowań na raka zwiększyła się do przeszło 23 milionów.

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Zrób sercu przysługę tego lata
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

W 2030 roku zetki będą stanowić jedną trzecią globalnej siły roboczej. Ich odmienne od starszej generacji oczekiwania zmienią podejście firm
Wśród kluczowych kryteriów, którymi przedstawiciele pokolenia Z kierują się przy wyborze pracodawcy, są: atrakcyjne wynagrodzenie, atmosfera w firmie i zachowanie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Trzy czwarte managerów nie jest zadowolonych z młodych absolwentów szkół wyższych, wskazując na ich słabą motywację, brak profesjonalizmu i niskie umiejętności organizacyjne. Analitycy rynku pracy podnoszą, że aby przyciągnąć do siebie młode talenty i utrzymać je w strukturach firmy, pracodawcy muszą wprowadzić szereg zmian, szczególnie w zakresie kultury organizacyjnej.
Muzyka
Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.