Centrum Wiedzy o Raku Piersi - otwarcie już 24 lipca w Gdańsku
Inntu
ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl
Pierwsze w Polsce Centrum Wiedzy o Raku Piersi powstaje w Gdańsku, a jego otwarcie zaplanowane jest na piątek 24 lipca. Założycielem i prowadzącym centrum jest Fundacja OmeaLife. Przecięcia wstęgi dokona Aleksandra Dulkiewicz - Prezydent Gdańska, Prof. Jacek Jassem - onkolog Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego oraz Prof. Dawid Murawa - Prezes Polskiego Towarzystwa Chirurgii Onkologicznej.
Honorowego otwarcia dokona Aleksandra Dulkiewicz - Prezydent Gdańska, Prof. Jacek Jassem - onkolog GUMedu oraz Prof. Dawid Murawa - Prezes PTCHO. Otwarciu towarzyszyć będzie prezentacja działań fundacji, pokaz projektu BRESO przez Prof. Agnieszkę Kołacińską oraz debata “I przyszedł rak - czas na leczenie. Hallo! Życie trwa!”. Wezmą w niej udział przedstawiciele różnych środowisk, którzy współpracują z fundacją na co dzień, a zagadnienie raka piersi jest im zawodowo bliskie. Gośćmi Wojciecha Siółkowskiego, który poprowadzi debatę będą prof. Jacek Jassem (onkolog), dr Daniel Maliszewski (chirurg), dr Joanna Kufel-Grabowska (onkolog), dr Magdalena Maciejewska-Cebulak (dietetyk), dr Milena Lachowicz (psycholog), Katarzyna Zubrewicz (fizjoterapeuta), mec. Hanna Rubaszewska (prawnik), Monika Płocke (pracodawca), Joanna Matuszewska (rehamanager), Magdalena Kardynał (pacjentka i prezes fundacji OmeaLife).
- Otwarcie centrum to ważne wydarzenie w życiu fundacji - mówi Ewelina Puszkin z Fundacji OmeaLife. - Zaprosiliśmy znakomite grono panelistów, z którymi chcemy porozmawiać na temat tego, co dzieje się po diagnozie w codziennym życiu pacjentek. To jest bardzo istotne założenie ponieważ dużo chorych ma poczucie zagubienia.
Debata będzie transmitowana na żywo na portalu gdansk.pl, na profilach facbookowych medexpress.pl oraz Fundacji OmeaLife.
Działalność Fundacji OmeaLife w ramach Centrum Wiedzy o Raku Piersi wiąże się z edukacją z zakresu metod leczenia raka piersi (konsultacje medyczne z onkologiem, chirurgiem, genetykiem, dietetykiem, fizjoterapeutą, psychologiem), udzielaniem wsparcia socjalnego (konsultacje z prawnikiem, rehamanagerem, specjalistą HR), a także wsparciem pacjenckim zespołu.
- Już teraz centrum oferuje szerokie spektrum działań - mówi Magdalena Kardynał prezes Fundacji OmeaLife. - Są to między innymi indywidualne spotkania, konsultacje z ekspertami, warsztaty grupowe, rozmowy telefoniczne, live chaty, webinary, szkolenia, eventy. Każda z osób może wybrać taką formę, która jest dla niej najlepsza.
Centrum Wiedzy o Raku Piersi to pierwsza taka placówka w Gdańsku oraz w Polsce. Powierzchnia obiektu wynosi 100 m2, na co składają się: strefa warsztatowa, strefa wolontariuszy, gabinet konsultacyjny, gabinet administracyjny, dwie łazienki oraz aneks kuchenny.
Oficjalne otwarcie centrum odbędzie się w piątek 24 lipca o godzinie 11:00. Centrum zlokalizowane jest w Gdańsku przy ulicy Grunwaldzkiej 53. Lokal przyznany został przez Miasto Gdańsk.
O Fundacji
Fundacja OmeaLife Rak piersi nie ogranicza powstała w 2016 r. w Gdańsku. Misją fundacji jest udzielanie wsparcia emocjonalnego i edukacyjnego kobietom chorującym na raka piersi i ich rodzinom, współpraca z lekarzami i politykami w celu poprawy jakości leczenia w Polsce oraz promocja działań profilaktycznych wśród osób zdrowych. OmeaLife jest jedyną fundacją w Polsce, która w szczególny sposób skupia się na potrzebach młodych kobiet chorujących na raka piersi.
Osiągnięcia fundacji to między innymi: czteroletnie, aktywne działanie organizacji pacjenckiej, cykl wydarzeń i warsztatów #Siła#Determinacja#Marzenia, założenie i administracja forum „Chirurgia piersi - nie jest mi obojętnie”, organizacja eventów promujących zdrowy styl życia, profilaktykę raka piersi oraz solidarność z chorymi – Różowa Plaża i międzynarodowy bieg Race for the Cure, współtworzenie “II kongresu - Chirurgiczne leczenie zmian nowotworowych piersi”, prowadzenie sesji i wykładów na polskich konferencjach medycznych.
Więcej o działalności Fundacji: https://www.youtube.com/watch?v=PLwNWl92Hg8&t=3s
Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?
Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.