CH Focus wprowadza „ciche godziny”
CH Focus chce być miejscem przyjaznym i otwartym dla wszystkich gości. Od 1 marca br. przestrzenie bydgoskiego centrum handlowego staną się bardziej dostępne dla osób w spektrum autyzmu i z zaburzeniami sensorycznymi. Galeria wraz ze sklepem Carrefour Market organizuje akcję „Godziny ciszy pomagają”, oferując możliwość robienia zakupów w warunkach sprzyjających klientom nadwrażliwym na bodźce zewnętrzne.
Dla osób w spektrum oraz ich bliskich, każdy dzień jest wyzwaniem. Osoby z autyzmem mogą być m.in. wrażliwe na hałas i ostre światło. Bodźce zewnętrzne utrudniają im swobodne zakupy, a przebywanie przez dłuższy czas w głośnym miejscu może powodować zmęczenie i rozdrażnienie. W celu poprawy komfortu dla osób, które w odmienny sposób odbierają świat coraz więcej placówek w całej Polsce wprowadza „ciche godziny”.
„Godziny ciszy pomagają” w skupieniu. To z kolei społeczna inicjatywa CH Focus, Carrefour Market oraz lokalnych placówek – Pierwszego Niepublicznego Przedszkola Terapeutycznego dla Dzieci z Autyzmem Krajowego Towarzystwa Autyzmu oddział w Bydgoszczy oraz Niepublicznej Szkoły Podstawowej dla Dzieci z Zaburzeniami Rozwojowymi przy ul. Śniadeckich w Bydgoszczy - na rzecz osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz wyzwaniami rozwojowymi, w tym zaburzeniami sensorycznymi. Jej celem jest budowanie świadomości autyzmu i zwrócenie uwagi na wyzwania, z jakimi mierzą się każdego dnia.
„My nie uczymy dziecka, pomagamy mu zrozumieć świat i być blisko” – to motto przedszkola i szkoły.
Dlatego codziennie w godzinach od 9.00 do 10.00 w Focusie ograniczone będą ostre i mrugające światła, wyeliminowane komunikaty głosowe, przyciszona muzyka i telewizory. Wszystko po to, aby pomóc osobom z autyzmem zrobić zakupy w komfortowych dla nich warunkach.
- Dla osób w spektrum autyzmu towarzysząca zakupom muzyka i komunikaty głosowe, mogą sprawiać, że prosta czynność jak robienie sprawunków czy pobyt w sklepie, stają się ogromnym wyzwaniem. Stąd zainicjowane przez nas działania, które będą dla nich istotnym udogodnieniem. Chcemy być dostępni dla wszystkich klientów, dlatego minimalizujemy bariery i staramy się, aby wizyta w Focusie była przyjemna dla każdego. Mamy nadzieję, że dzięki temu rozwiązaniu, umożliwimy osobom autystycznym dostęp do sklepów, których wcześniej unikali ze względu na zbyt duży hałas i intensywne światło, a przy okazji uświadomimy pozostałych klientów o problemie, z jakim zmagają się te osoby – mówi Gregory Pertus, dyrektor CH Focus w Bydgoszczy.
W akcji wezmą udział także wybrane sklepy m.in.: Dealz Deichmann, Reserved Kids, Insterport, 4F, Mohito, Big Star, Vistula, Lynx Optique, SuperPharm, Wittchen, Diverse, Yes, Pizza Hut, Cukiernia Sowa, Fielmann, Top Toys.
Więcej informacji: https://focusbydgoszcz.pl.
Serce pod opieką - spotkania z kardiologiem
Diagnoza: krótkowzroczność. Jak dbać o wzrok dziecka i spowolnić postęp wady?
Urazy zębów u dzieci. Jak dbać o prawidłową higienę po wypadku stomatologicznym?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Ada Fijał: Młode pokolenie jest niezwykle obeznane z modą. Kiedyś my uczyliśmy uczestników naszych programów, co mają robić, a teraz często to my uczymy się od nich
Aktorka i jurorka programu „Shopping Queens. Królowe zakupów” zauważa, że w ciągu dekady nie tylko zmienił się ten format telewizyjny, ale także podejście do mody. Trendy dyktują bowiem teraz nie tyle znani projektanci, ile ulica i zwykli ludzie. Na jej szczególne uznanie zasługuje młode pokolenie, które wykazuje się ogromną kreatywnością i wręcz nie sposób przejść obojętnie obok ich wyszukanych stylizacji.
Muzyka
Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci
Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.