Komunikaty PR

CH Focus wprowadza „ciche godziny”

2022-03-01  |  14:13
Biuro prasowe

CH Focus chce być miejscem przyjaznym i otwartym dla wszystkich gości. Od 1 marca br. przestrzenie bydgoskiego centrum handlowego staną się bardziej dostępne dla osób w spektrum autyzmu i  z  zaburzeniami sensorycznymi. Galeria wraz ze sklepem Carrefour Market organizuje akcję „Godziny ciszy pomagają”, oferując możliwość robienia zakupów w warunkach sprzyjających klientom nadwrażliwym na  bodźce zewnętrzne.

Dla osób w spektrum oraz ich bliskich, każdy dzień jest wyzwaniem. Osoby z autyzmem mogą być m.in. wrażliwe na hałas i ostre światło. Bodźce zewnętrzne utrudniają im swobodne zakupy, a przebywanie przez dłuższy czas w głośnym miejscu może powodować zmęczenie i rozdrażnienie. W celu poprawy komfortu dla osób, które w odmienny sposób odbierają świat coraz więcej placówek w całej Polsce wprowadza „ciche godziny”.

 

„Godziny ciszy pomagają” w skupieniu. To z kolei społeczna inicjatywa CH Focus, Carrefour Market oraz lokalnych placówek – Pierwszego Niepublicznego Przedszkola Terapeutycznego dla Dzieci z Autyzmem Krajowego Towarzystwa Autyzmu oddział w Bydgoszczy oraz Niepublicznej Szkoły Podstawowej dla Dzieci z Zaburzeniami Rozwojowymi przy ul. Śniadeckich w Bydgoszczy - na rzecz osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz wyzwaniami rozwojowymi, w tym zaburzeniami sensorycznymi. Jej celem jest budowanie świadomości autyzmu i zwrócenie uwagi na wyzwania, z jakimi mierzą się każdego dnia.

„My nie uczymy dziecka, pomagamy mu zrozumieć świat i być blisko” – to motto przedszkola i szkoły.

Dlatego codziennie w godzinach od 9.00 do 10.00 w Focusie ograniczone będą ostre i mrugające światła, wyeliminowane komunikaty głosowe, przyciszona muzyka i telewizory. Wszystko po to, aby pomóc osobom z autyzmem zrobić zakupy w komfortowych dla nich warunkach.

 

- Dla osób w spektrum autyzmu towarzysząca zakupom muzyka i komunikaty głosowe, mogą sprawiać, że prosta czynność jak robienie sprawunków czy pobyt w sklepie, stają się ogromnym wyzwaniem. Stąd zainicjowane przez nas działania, które będą dla nich istotnym udogodnieniem. Chcemy być dostępni dla wszystkich klientów, dlatego minimalizujemy bariery i staramy się, aby wizyta w Focusie była przyjemna dla każdego. Mamy nadzieję, że dzięki temu rozwiązaniu, umożliwimy osobom autystycznym dostęp do sklepów, których wcześniej unikali ze względu na zbyt duży hałas i intensywne światło, a przy okazji uświadomimy pozostałych klientów o problemie, z jakim zmagają się te osoby mówi Gregory Pertus, dyrektor CH Focus w Bydgoszczy.

W akcji wezmą udział także wybrane sklepy m.in.: Dealz Deichmann, Reserved Kids, Insterport, 4F, Mohito, Big Star, Vistula, Lynx Optique, SuperPharm, Wittchen, Diverse, Yes, Pizza Hut, Cukiernia Sowa, Fielmann, Top Toys.

Więcej informacji: https://focusbydgoszcz.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025 Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Zdrowie Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
2025-06-25 | 10:20

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

To, jak dużo siedzimy, bezpośrednio przekłada się na nasze zdrowie. Siedzący tryb życia sprzyja nie tylko nadmiarowym kilogramom, ale także deformacjom sylwetki, problemom
Zdrowie Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie
2025-06-24 | 15:00

Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie

Alergia to epidemia cywilizacyjna i jedno z największych wyzwań zdrowotnych XXI wieku – według badania sondażowego „Alergie w świadomości Polaków”

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.