„Czad i Ogień” – strażacy przypominają o śmiercionośnych zagrożeniach
Pokazy gaszenia gorącego oleju, efektowne wybuchy dezodorantów (wszystko pod kontrolą!), prezentacje ratownictwa technicznego, pojazdy gaśnicze i ścianka wspinaczkowa – to tylko część z wielu aktywności, jakie zaplanowano podczas sobotniego (07.10) wydarzenia Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Łodzi w Manufakturze.
„Czad i Ogień”
07.10, godz. 10:00 – 20:00, rynek Manufaktury
To już tradycja – jesienią do Manufaktury przyjeżdżają strażacy, by uświadamiać łodzian, że czad, nazywany cichym zabójcą, jest niezwykle groźny: niewidoczny, niewyczuwalny, potrafi zabić nawet w kilka minut
W najbliższą sobotę na rynku Manufaktury zaplanowano kilka dynamicznych pokazów, które śmiało można określić mianem „czego nie wolno robić w domu”. Strażacy zaprezentują, jak zachowuje się rozgrzany tłuszcz w kontakcie z wodą, a także jak niebezpieczny może być wybuch puszki z dezodorantem. Poprowadzą także pokazy ratownictwa technicznego oraz chemicznego.
Na Rynku Włókniarek Łódzkich będą też czekać atrakcje dla najmłodszych. – Przygotowaliśmy pokaz samochodów pożarniczych, wśród których znalazł się jeden z trzech w województwie samochodów dowodzenia i łączności. Na rynku stanie także ścianka wspinaczkowa, a najmłodszych do zabawy zaproszą szczudlarze – mówi Jędrzej Pawlak, rzecznik KW PSP w Łodzi.
Przez cały dzień będzie można wygrywać w konkursach dualne czujniki dymu i tlenku węgla. Urządzania te służą do wykrywania zagrożenia odpowiednio wcześnie, dzięki czemu możemy się ewakuować odpowiednio szybko.
Strażacy zapraszają do Manufaktury w godzinach 10:00 – 22:00.
Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?
Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.