Czy czyścisz zęby czystą szczoteczką?
Nawyk codziennego mycia zębów jest nam wpajany od najmłodszych lat. Świadomość związana z higieną jamy ustnej ciągle rośnie, nowoczesna technologia wspiera nas w dokładnym szczotkowaniu a szczoteczki do zębów można kupić już niemal wszędzie. Jednak bardzo często zapominamy o tym, że o szczoteczkę do zębów również należy prawidłowo dbać.
Jak często wymieniać szczoteczkę?
Eksperci marki Oclean – producenta innowacyjnych urządzeń do higieny jamy ustnej rekomendują wymianę końcówki w szczoteczce sonicznej co 3 miesiące, po każdej chorobie w jamie ustnej i zawsze, gdy tylko włókna szczoteczki zmienią swój pierwotny kształt tak jak wymianę szczoteczki manualnej co 3 miesiące. Końcówka szczoteczki składa się z setek włókien, które tworzą głowicę. Nie wszystkie włókna są tej samej długości, ustawione pod tym samym kątem i o tym samym kolorze. Choć są to bardzo wytrzymałe konstrukcje, to jednak w końcu przychodzi ten czas, gdy włókna tracą swoje właściwości i trzeba je wymienić, mimo że jeszcze nie są widoczne objawy zużycia.
W 2013 roku, przeprowadzono badanie, z którego jasno wynika, że już po 40 dniach korzystania ze szczoteczki do zębów, jej włókna pęcznieją, co zmniejsza skuteczność. Badanie wykazało również, że u osób, które po takim okresie użytkowania końcówki szczoteczki nie wymieniły jej na nową, nagromadziło się więcej płytki nazębnej.
Wcześniej również przeprowadzono przynajmniej dwa badania nad zużytymi główkami i one także wykazały, że starsze szczoteczki do zębów są dużo mniej skuteczne, jeśli chodzi o eliminację płytki nazębnej. Zaś ta jest przyczyną chorób dziąseł i próchnicy.
Co mieszka w naszej szczoteczce?
Jak mówi Sylwia K.Drobik - KOL & Medical Director Oclean „Po umyciu zębów włókna szczoteczki czy to manualnej czy elektrycznej obowiązkowo muszą być dokładnie oczyszczone ale nie tylko. Równie ważne jest to, aby zostały osuszone. Jednak – kto o tym pamięta? Mało kto, dlatego często włókna pozostają wilgotne. Wilgoć zaś w połączeniu z wysokimi temperaturami, jakie panują zazwyczaj w mieszkaniu, stanowi doskonałe warunki do szybkiego namnażania się niebezpiecznych bakterii, wirusów i grzybów, które następnie trafiają do naszej jamy ustnej podczas każdego szczotkowania. Dowiedziono w badaniach, że jeśli szczoteczki do zębów przechowujemy w łazienkach, w których także jest WC, a spuszczając wodę nie zamkniemy deski klozetowej, to wszelkie bakterie kałowe mogą łatwo przedostać się na nasze szczoteczki. Ponadto przechowywanie szczoteczek w wilgotnych kubeczkach, gdzie włókna szczoteczek dotykają się z innymi szczoteczkami domowników jest również ryzykiem przenoszenia się patogenów oraz wzajemnego nadkażania.
Dlatego też Oclean, jako Partner PTS-Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego, współpracując ze środowiskiem naukowym i lekarskim zwraca uwagę na innowacyjne rozwiązania.”
Sanitizer UV Oclean – niewidzialna moc dezynfekcji – higieniczna czystość Twojej szczoteczki
Inteligentny Uchwyt Dezynfekujący Oclean S1 emituje niezauważalne dla ludzkiego oka światło ultrafioletowe C (UVC), które niszczy strukturę do 99,9% DNA/RNA bakterii, wirusów i grzybów. Uchwyt może pomieścić do 5 szczoteczek dla całej rodziny: 3 stanowiska przeznaczone są do dezynfekcji, a 2 skrajne do przechowywania. Co więcej, uchwyt jest uniwersalny, zatem można w nim umieszczać także szczoteczki większości marek dostępnych na rynku. Nie musisz pamiętać o włączeniu sanitizera – zrobi to za Ciebie! Uchwyt na automatycznie włączy się co 6 godzin i przez 2 minuty będzie eliminował patogeny z Twojej szczoteczki. Sanitizer możesz także włączyć “na żądanie” – wtedy, kiedy tego potrzebujesz. Wówczas dezynfekcja potrwa 5 minut. Wystarczy, że pociągniesz sznureczek i gotowe! Uchwyt z funkcją dezynfekcji S1 posiada pojemną baterię, która pozwala na pracę przez ok. 20 dni po pełnym naładowaniu, które trwa zaledwie 2,5h. Montaż uchwytu jest bardzo prosty i bezinwazyjny za sprawą dołączonej naklejki. Możesz umieścić go na wielu różnych powierzchniach, takich jak: gładka ściana, płytki, szkło, ściana drewniana czy lustro łazienkowe. Dodatkowo, jego minimalistyczny design został doceniony wieloma międzynarodowymi nagrodami: RedDot, Good Design Award, German Design Award, Good Design, Asia Design Prize, European Product Design Award.
Sanitizer w cenie 139zł dostępny jest do zakupu na stronie https://oclean.pl/produkt/uchwyt-na-szczoteczki-z-funkcja-dezynfekcji-oclean-s1/. Obecnie trwa promocja, dzięki której możesz przetestować ten produkt przez 30 dni z gwarancją satysfakcji bądź zwrotu pieniędzy.

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.