Czy to, co jemy, ma znaczenie dla środowiska?
Jesteśmy coraz bardziej świadomi, w jaki sposób nasze codzienne działania i nawyki wpływają na środowisko. Segregujemy śmieci, rezygnujemy z jednorazowych, plastikowych produktów, oszczędzamy wodę. Jednak nadal mało mówi się o wpływie spożycia mięsa na zmiany klimatyczne. W samej tylko UE rolnictwo odpowiada za ponad 10% emisji gazów cieplarnianych, z czego prawie 70% pochodzi z sektora chowu zwierząt[i]. Według prognoz ma być jeszcze gorzej. Możemy jednak podjąć realne działanie, jakim jest m.in. ograniczenie spożycia mięsa. Z korzyścią dla środowiska i własnego zdrowia oraz samopoczucia.
Utrzymanie zwierząt gospodarskich zajmuje ok. 70% wszystkich gruntów rolnych. Powierzchnie pod hodowle są coraz bardziej rozszerzane ze względu na stały wzrost popytu, co prowadzi do degradacji gruntów, wylesiania i utraty bioróżnorodności. Chociaż konsumenci są coraz bardziej świadomi i wyrażają chęć dokonywania wyborów, które mają pozytywny wpływ na planetę, to według badania konsumenckiego przeprowadzonego na zlecenie Herbalife Nutrition*, zaledwie 6% ankietowanych unika pokarmów pochodzenia zwierzęcego. Być może wpływa na to fakt, że większość z nich nie łączy troski o środowisko z tym, że produkcja mięsa ma na nie tak destrukcyjny wpływ.
Edukacja żywieniowa
Spożywanie mięsa może mieć też długofalowe konsekwencji zdrowotne. Badania pokazują, że dieta zawierająca duże ilości produktów mięsnych, szczególnie czerwonego (m.in. wieprzowina czy wołowina), zwiększa ryzyko przewlekłych chorób, takich jak niewydolność serca, udary mózgu, nowotwory czy cukrzyca. Specjaliści zachęcają do ograniczenia spożycia mięsa w codziennej diecie[ii]. Jednak również i w tym zakresie potrzebna jest edukacja, zwłaszcza starszych pokoleń – 62% boomersów i 42% pokolenia Z uważa, że zdrowa dieta musi zawierać białko zwierzęce, co nie jest prawdą. I choć ponad połowa badanych deklaruje, że zmiany klimatyczne mają wpływ na ich decyzje zakupowe, to 42% respondentów nie chce kupować roślinnych alternatyw dla nabiału.
Dlatego też zmiany nawyków żywieniowych wymagają nie tylko czasu, ale i edukacji po to, aby wegańskie i wegetariańskie produkty częściej gościły w codziennym menu.
– To, w jaki sposób się odżywiamy, ma niewątpliwie wpływ na nasze zdrowie i środowisko. Choć wyniki przeprowadzonych badań pokazują, że jeszcze daleka droga przed nami, to są też pozytywne informacje: 37% badanych konsumentów, którzy deklarowali, że zmiany klimatu wpływają na ich zakupy spożywcze, już przyjęło dietę roślinną, zaś 22% planuje to zrobić. Zauważamy, że młodsze osoby zdobyły większą wiedzę w zakresie wpływu diety na środowisko, jednak wierzymy, że i starsze pokolenia mogą zmienić przyzwyczajenia i dobrze się odżywiać pomimo ograniczenia spożycia mięsa. Dlatego też nasza oferta wegańskich i wegetariańskich produktów stale się poszerza, zaś ich matryca odżywcza pozwala dostarczyć wiele składników odżywczych. Chcemy również edukować konsumentów w tym zakresie, m.in. z pomocą niezależnych dystrybutorów, którzy mają bezpośredni kontakt z naszymi klientami – mówi Konrad Szałkiewicz, dyrektor generalny Herbalife Nutrition.
Wegańskie i wegetariańskie alternatywy dla mięsa szybko zyskują na popularności. Eksperci przewidują na najbliższe lata globalny roczny wzrost sprzedaży produktów pochodzenia roślinnego na poziomie 20–30%[iii].
Więcej informacji na temat wegańskich produktów znajdziesz na www.herbalife.pl
* Badanie przeprowadzone przez firmę Mintel w lipcu 2022 r. na 10 000 uczestników z Polski, Francji, Niemiec, Włoch, Holandii, Norwegii, RPA, Hiszpanii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Dane podzielone na kraje i przedziały wiekowe w celu oceny różnic w postawach między pokoleniami.
O Herbalife Nutrition
Herbalife Nutrition to międzynarodowa firma z branży odżywiania, marka nr 1 na świecie wśród produktów do kontroli masy ciała i wellbeing*, której celem jest zapewnienie dostępu do spersonalizowanego żywienia milionom ludzi na całym świecie. Od 1980 roku firma realizuje swoją misję – wspieranie zmiany stylu życia za sprawą wartościowych produktów i programów służących lepszemu odżywianiu. Wraz z naszymi Niezależnymi Dystrybutorami z pełnym oddaniem oferujemy rozwiązania dla problemów związanych ze złym odżywianiem, wsparcie w walce z nadmierną masą ciała, starzeniem się populacji, rosnącymi kosztami opieki zdrowotnej oraz proponujemy możliwości stanowiące odpowiedź na wzrost zainteresowania prowadzeniem własnego biznesu. Herbalife Nutrition zapewnia naukowo opracowywane produkty wysokiej jakości oraz indywidualne wsparcie ze strony Niezależnych Dystrybutorów Herbalife Nutrition, a także przynależność do wspólnoty, której członkowie inspirują się wzajemnie do prowadzenia zdrowszego, bardziej aktywnego stylu życia.
Produkty Herbalife Nutrition z kategorii odżywiania ukierunkowanego, kontroli masy ciała, sportu i fitness oraz kosmetyki pielęgnacyjne są dostępne wyłącznie u Niezależnych Dystrybutorów Herbalife Nutrition, działających w ponad 90 krajach.
[i] https://www.eca.europa.eu/Lists/ECADocuments/SR21_16/SR_CAP-and-Climate_PL.pdf
[ii] https://ncez.pzh.gov.pl/abc-zywienia/czy-mieso-czerwone-jest-zdrowe/
[iii] ATLAS MIĘSA 2022 został opublikowany wspólnie przez: Fundację im. Heinricha Bölla w Warszawie oraz Fundację Instytut na rzecz Ekorozwoju, Polska.

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.