Darmowe badania piersi w Rzeszowie w ramach akcji „Biustowniczki” już 22 marca
„Biustowniczki” to inicjatywa, w której mogą wziąć udział kobiety od 18 do 35 roku życia, czyli te, których nie obejmują systemowe programy profilaktyczne. Dzięki niej mogą one skorzystać z darmowego USG piersi - bez skierowania, ubezpieczenia czy zapisów. Akcja ma charakter ogólnopolski, a jedne z badań odbędą się 22 i 23 marca w Rzeszowie w specjalnie przygotowanych do tego celu gabinetach mobilnych. Projekt organizuje Fundacja Kapitan Światełko, natomiast jego wyłącznym partnerem strategicznym jest Santander Consumer Bank.
Wrocław, 13 marca 2024 r. – INFORMACJA PRASOWA
Już 22 marca w Rzeszowie rozpoczną się kolejne badania przesiewowe pod kątem zdrowia piersi dla kobiet w wieku 18-35 lat, finansowane przez Santander Consumer Bank. Specjalnie przygotowane do tego celu gabinety mobilne staną w Galerii Rzeszów przy Al. Józefa Piłsudskiego 44. Lekarze będą tam czekać na kobiety przed 36 rokiem życia przez dwa dni - 22 i 23 marca w godz. od 10:00 do 20:00. Na badania można przyjść bez skierowania czy nawet ubezpieczenia. Nie obowiązują zapisy, o kolejności w gabinetach mobilnych decyduje czas przyjścia na miejsce.
- Celem akcji „Biustowniczki” jest wzmacnianie świadomości kobiet w kwestii dbania o zdrowie niezależnie od wieku – komentuje Magdalena Grzelak, Rzeczniczka Prasowa z Santander Consumer Banku. – W codziennym pośpiechu często zapominamy o tym, co najważniejsze albo odkładamy to na wieczne później. Tymczasem rak piersi w początkowym okresie przebiega bezobjawowo, a jednocześnie największe szanse na wyleczenie daje jego wykrycie we wczesnym stadium rozwoju. Dlatego nie ma na co czekać i warto skorzystać z badania w ramach „Biustowniczek”, by przekonać się, że faktycznie jesteśmy zdrowe lub odpowiednio wcześniej zareagować w przypadku wykrycia zmiany.
„Biustowniczki” w innych miastach Polski
Panie, które nie pochodzą z Rzeszowa lub okolic nie muszą się martwić. W kolejne piątki i soboty aż do 18 maja br. zainteresowane kobiety przed 36 rokiem życia będą mogły skorzystać z USG piersi na tych samych zasadach w wybranych galeriach handlowych w Warszawie, Gdańsku, Bydgoszczy, Katowicach i Poznaniu. Każdego dnia akcji lekarki prowadzące badania będą dostępne w dwóch gabinetach, od 10:00 do 20:00. Partner strategiczny i organizator mają już za sobą tegoroczne badania we Wrocławiu i Krakowie.
Materiały edukacyjne opracowane na potrzeby projektu „Biustowniczki” i harmonogram badań można znaleźć na stronie: https://www.santanderconsumer.pl/biustowniczki/ oraz https://www.biustowniczki.pl/
Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?
Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.