Darmowe badania piersi w Rzeszowie w ramach akcji „Biustowniczki” już 22 marca
„Biustowniczki” to inicjatywa, w której mogą wziąć udział kobiety od 18 do 35 roku życia, czyli te, których nie obejmują systemowe programy profilaktyczne. Dzięki niej mogą one skorzystać z darmowego USG piersi - bez skierowania, ubezpieczenia czy zapisów. Akcja ma charakter ogólnopolski, a jedne z badań odbędą się 22 i 23 marca w Rzeszowie w specjalnie przygotowanych do tego celu gabinetach mobilnych. Projekt organizuje Fundacja Kapitan Światełko, natomiast jego wyłącznym partnerem strategicznym jest Santander Consumer Bank.
Wrocław, 13 marca 2024 r. – INFORMACJA PRASOWA
Już 22 marca w Rzeszowie rozpoczną się kolejne badania przesiewowe pod kątem zdrowia piersi dla kobiet w wieku 18-35 lat, finansowane przez Santander Consumer Bank. Specjalnie przygotowane do tego celu gabinety mobilne staną w Galerii Rzeszów przy Al. Józefa Piłsudskiego 44. Lekarze będą tam czekać na kobiety przed 36 rokiem życia przez dwa dni - 22 i 23 marca w godz. od 10:00 do 20:00. Na badania można przyjść bez skierowania czy nawet ubezpieczenia. Nie obowiązują zapisy, o kolejności w gabinetach mobilnych decyduje czas przyjścia na miejsce.
- Celem akcji „Biustowniczki” jest wzmacnianie świadomości kobiet w kwestii dbania o zdrowie niezależnie od wieku – komentuje Magdalena Grzelak, Rzeczniczka Prasowa z Santander Consumer Banku. – W codziennym pośpiechu często zapominamy o tym, co najważniejsze albo odkładamy to na wieczne później. Tymczasem rak piersi w początkowym okresie przebiega bezobjawowo, a jednocześnie największe szanse na wyleczenie daje jego wykrycie we wczesnym stadium rozwoju. Dlatego nie ma na co czekać i warto skorzystać z badania w ramach „Biustowniczek”, by przekonać się, że faktycznie jesteśmy zdrowe lub odpowiednio wcześniej zareagować w przypadku wykrycia zmiany.
„Biustowniczki” w innych miastach Polski
Panie, które nie pochodzą z Rzeszowa lub okolic nie muszą się martwić. W kolejne piątki i soboty aż do 18 maja br. zainteresowane kobiety przed 36 rokiem życia będą mogły skorzystać z USG piersi na tych samych zasadach w wybranych galeriach handlowych w Warszawie, Gdańsku, Bydgoszczy, Katowicach i Poznaniu. Każdego dnia akcji lekarki prowadzące badania będą dostępne w dwóch gabinetach, od 10:00 do 20:00. Partner strategiczny i organizator mają już za sobą tegoroczne badania we Wrocławiu i Krakowie.
Materiały edukacyjne opracowane na potrzeby projektu „Biustowniczki” i harmonogram badań można znaleźć na stronie: https://www.santanderconsumer.pl/biustowniczki/ oraz https://www.biustowniczki.pl/

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Zrób sercu przysługę tego lata
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.