Darmowe badania w Miasteczku Zdrowia
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
We Wrocławiu będzie można bezpłatnie zrobić badania, skonsultować się z lekarzami z wielu dziedzin, oddać krew i zaszczepić się przeciw COVID-19. To wszystko w ramach Miasteczka Zdrowia, które stanie przy Magnolia Park w czwartek,
8 lipca.
Tegoroczna edycja Miasteczka Zdrowia oferuje szeroki wachlarz badań i dostęp do ekspertów. To możliwe dzięki współpracy z wrocławskim oddziałem NFZ, a także przychodniami: Dolmed, OVO Medical, Słuchmed, Mediconcept i M-MED oraz ośrodkiem Creator. Darmowe badania
i konsultacje lekarskie zaplanowane są w najbliższy czwartek, 8 lipca od godziny 10.00 do 16.00 na placu przed Magnolia Park od ul. Legnickiej. Na odwiedzających czekać będą specjaliści z zakresu neurologii, kardiologii, okulistyki, dietetyki, a także fizjoterapeutka uroginekologiczna. Na miejscu można będzie skorzystać np. z badań słuchu, analizy komputerowej cery, pomiaru cukru i ciśnienia krwi oraz saturacji. Dodatkowo na placu stanie mobilny punkt szczepień przeciw koronawirusowi. Po kwalifikacji lekarskiej pacjentom, którzy jeszcze się nie zaszczepili, zostanie podana jednodawkowa szczepionka firmy Johnson
& Johnson. Na miejscu będzie można także wydrukować certyfikat potwierdzający szczepienie.
Podczas akcji można nie tylko zadbać o swoje zdrowie i zrobić bezpłatne badania, ale też pomóc potrzebującym. W godzinach od 12.00 do 16.00 będzie można oddać krew w krwiobusie Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa. Krwiodawcami mogą zostać zdrowe osoby w wieku 18-65 lat, o wadze ciała powyżej 50 kg. Należy wziąć ze sobą dowód osobisty.
– Od ponad dwóch lat hasłem przewodnim Magnolia Park jest „Inspiruje”. Troska o zdrowie, szczególnie w trudnych czasach pandemii, to jeden z tych obszarów, który szczególnie warto promować. Chcemy zainspirować wrocławian do dbania o swoje zdrowie – wyjaśnia Joanna Sawośko-Duda z Multi Poland, dyrektor centrum handlowego Magnolia Park. – Ubiegły rok szczególnie nam pokazał, że musimy o siebie dbać. Serdecznie zapraszamy do przyjścia do Miasteczka Zdrowia i sprawdzenia bezpłatnie stanu swojego zdrowia. Możliwość zaszczepienia się przeciw Covid-19, jednodawkową szczepionką to też ważny punkt Miasteczka – zachęca.
To druga edycja Miasteczka Zdrowia, które swoją premierę miało w ubiegłym roku. – Zdajemy sobie sprawę z tego, że skutkiem ubocznym pandemii koronawirusa jest mniejsza dostępność do badań i lekarzy. Miasteczko Zdrowia ma za zadanie udostępnić za darmo dostęp do takich badań i pozwolić mieszkańcom Wrocławia sprawdzić swoją kondycję – mówi Paweł Zabilski, koordynator akcji z Fundacji Veritas.
Wydarzenie odbywa się pod Patronatem Honorowym Rzecznika Praw Pacjenta oraz Bartłomieja Świerczewskiego, Dyrektora Departamentu Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Miasteczko Zdrowia – 8 lipca, 10.00-16.00, plac przed Magnolia Park, ul. Legnicka
- NFZ Wrocław: mobilny punkt szczepień Johnson & Johnson, wydawanie kart EKUZ (9.00-16.00).
- Mediconcept: pomiar składu ciała na wadze Tanita, ciśnienia, poziomu cukru we krwi, saturacji, komputerowa analiza cery, konsultacje: dietetyka, kosmetologa, higienistki stomatologicznej, fizjoterapeutki okołoporodowej/uroginekologicznej.
- M-MED: przesiewowe badania okulistyczne dla dzieci i dorosłych, konsultacja okulistyczna (zaćma, zez, jaskra).
- Słuchmed: kompleksowe badania słuchu.
- Dolmed: badanie składu i masy ciała BIA (9.00-15.00), pomiary ciśnienia, obliczanie BMI, badanie poziomu glukozy we krwi, konsultacja geriatryczna (analiza kondycji umysłowej seniorów), pokazy pierwszej pomocy przedmedycznej (11.00-16.00), drukowanie certyfikatów szczepiennych COVID-19 (9.00-16.00), zestawy do badania krwi utajonej (profilaktyka raka jelita) w kale dla osób powyżej 50 roku życia niezależnie od wywiadu (osoby młodsze – ze stwierdzoną mutacją lub rakiem jelita w wywiadzie rodzinnym).
- OVO Medical: konsultacje dietetyka, kardiologa, neurologa, badanie BMI, sztywności naczyń, wskaźnika kostka-ramię, pomiar ciśnienia krwi, saturacji, poziomu cukru we krwi z komentarzem internisty.
- Creator: terapia zimnem w kriokomorze.
- Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa: krwiobus i możliwość oddania krwi (12.00-16.00).
Więcej informacji:
Magnolia Park jest największym centrum handlowo-rozrywkowo-rekreacyjnym na Dolnym Śląsku. Łączna powierzchnia handlowa obiektu wynosi 100 tys. mkw. Jest tu ponad 260 sklepów, kawiarni, restauracji i punktów usługowych. Zmotoryzowani klienci mają do dyspozycji ok. 3 tys. darmowych miejsc parkingowych. Wśród wielu renomowanych polskich i międzynarodowych marek dostępnych dziś w Magnolia Park znajdują się m.in. Bershka, C&A, Decathlon, Denon, ECCO, H&M, Home&You, InterSport, KappAhl, New Yorker, Oysho, Peek&Cloppenburg, Pierre Cardin, Pull&Bear, RESERVED, Media Markt, Stradivarius, TK Maxx, TOUS, W. Kruk, Zara, Zara Home. Ofertę z sektora „zdrowie i uroda” reprezentują jednocześnie drogerie m.in. Super-Pharm i Rossmann, ale i Douglas, Sephora, Inglot czy Mac. Galeria wyznacza trendy – można tu znaleźć pierwsze na Dolnym Śląsku salony: Crocs, Decimas, LC Waikiki, The North Face, Samsung Brand Store, Superdry czy drugi w Polsce e-obuwie.pl. Oferta rozrywkowo-rekreacyjna obejmuje
7-salowe kino Helios, salę zabaw dla dzieci Labibu i największe na Dolnym Śląsku Centrum Tańca Champion Team. Klienci mogą korzystać z hipermarketu budowlanego Castorama i sklepu Komfort. W centrum dostępny jest także nowoczesny hipermarket Carrefour, czynny od 7:30. W galerii handlowej działa również Centrum Medyczne Magnolia Park – przychodnia zapewnia dostęp do lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej oraz specjalistów, m.in. stomatologa czy lekarza medycyny estetycznej. Ofertę centrum uzupełnia 30 restauracji i kawiarni. Klienci mają do dyspozycji ponad 700 miejsc w strefie restauracyjnej, z których blisko połowa znajduje się w lokalach z obsługą kelnerską. Magnolia Park nieustannie wzbogaca się o nowe marki – sklepy, punkty usługowe, butiki i restauracje. Dodatkowo klienci mogą kupić kartę podarunkową – to rodzaj przedpłaconej karty elektronicznej, która pozwala na zakupy we wszystkich sklepach
i punktach usługowych galerii handlowej. Jest idealnym pomysłem na udany prezent. Zróżnicowana, atrakcyjna oferta, wygodny dojazd samochodem i komunikacją miejską oraz bliskość dużych osiedli mieszkaniowych czynią centrum doskonałym miejscem zakupów, spotkań, rozrywki i rekreacji. Do dyspozycji klientów jest zewnętrzne boisko multifunkcyjne, strefa do Street Workoutu, nowy, zewnętrzny plac zabaw dla dzieci, a także deptak z drzewami, ławeczkami i fontannami, przy których można odpocząć. Magnolia Park stanowi miejsce spotkań dla lokalnej społeczności również ze względu na organizowane tu wydarzenia specjalne. Więcej informacji można znaleźć na www.magnoliapark.pl.
Śledź nas na www.facebook.com/magnoliaparkcentrum i www.instagram.com/magnoliaparkcentrum. Za zarządzanie Magnolia Park odpowiada Multi Poland Sp. z o.o.
Właścicielem Magnolia Park jest Union Investment Real Estate GmbH, inwestor o bogatych zasobach, posiadający specjalistyczną wiedzę z zakresu zarządzania nieruchomościami z ponad 50-letnim doświadczeniem w branży. Union Investment rozpoczął działalność jako fundusz zarządzający nieruchomościami w Polsce w roku 2008. Od tego czasu nabył zdywersyfikowane portfolio nieruchomości biurowych, handlowych oraz hoteli i kontynuuje dynamiczny wzrost. Łączna wartość aktywów w Polsce to ponad 2 mld euro. Fundusze Union Investment specjalizujące się w nieruchomościach handlowych oraz fundusze specjalne inwestują w wielu różnych lokalizacjach w kraju.
O Multi
Multi Poland jest częścią Multi Corporation, czołowej paneuropejskiej firmy strategicznego zarządzania nieruchomościowymi aktywami handlowymi. Zarządza ona ponad 80 nieruchomościami handlowymi w Europie i Turcji, w tym 6 w Polsce. Przyjmują one ponad 400 milionów klientów rocznie, którzy wydają tu, szacunkowo, 4 miliardy euro w ponad 6 000 sklepów, restauracji i lokali rozrywkowych. Klientami Multi są zarówno globalni inwestorzy nieruchomościowi, jak Union Investment, Credit Suisse, Allianz, CBRE Global Investors, Corestate Capital Group czy Commerz Real, jak i regionalni deweloperzy i właściciele. Multi oferuje pełne spektrum usług zarządczych, w tym: asset management, zarządzanie operacyjne, przebudowę i remonty, komercjalizację, obsługę prawną oraz zarządzanie zgodnością z przepisami. Dzięki swojej szczegółowej znajomości sieci handlowych i innych najemców, inwestorów, konsumentów oraz rynków lokalnych Multi chroni i podnosi wartość aktywów w każdej fazie procesu zarządzania. Szeroka wiedza firmy z zakresu finansów, handlu i techniczna pozwoliła jej w ostatnich kilku latach wyprzedzić branżę w kategoriach najmu, przychodu z czynszów i nowoczesnego marketingu centrów handlowych. Od założenia w 1982 r. firma brała udział w ponad 200 projektach deweloperskich obejmujących łącznie ponad 5 mln mkw. GLA o wartości prawie 13 mld euro oraz zdobyła za nie ponad 200 nagród branżowych. Multi działa w 12 krajach, w tym w Holandii, gdzie ma swoją siedzibę, a także w: Belgii, Niemczech, Włoszech, Polsce, Portugalii, Słowacji, Hiszpanii, Turcji, Łotwie oraz na Ukrainie i Węgrzech. W polskim portfolio Multi znajdują się nieruchomości komercyjne zlokalizowane we Wrocławiu, Gdańsku, Poznaniu, Koninie, Bielsku-Białej, Katowicach i Szczecinie.
Filary pielęgnacji skóry atopowej
Zimowe kontuzje – jak ich uniknąć? Porady ortopedy
Prezbiopia – zaburzenie widzenia, które dotyka niemal każdego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące
Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.
Finanse
Jedna trzecia pacjentów jest niedożywiona przy przyjęciu do szpitala. Od tego w dużej mierze zależą rokowania
Niedożywienie pacjentów w szpitalach jest zjawiskiem powszechnym – w Polsce stan ten dotyczy jednej trzeciej osób już w momencie wizyty w Izbie Przyjęć, a w trakcie hospitalizacji pogłębia się u kolejnych 20–30 proc. O roli leczenia żywieniowego mówi się już coraz więcej, również jako o odrębnej opcji terapeutycznej w niektórych chorobach z autoagresji. W ocenie ekspertów wciąż jednak brakuje wiedzy na ten temat, zwłaszcza u lekarzy innych specjalizacji niż onkologiczne, gastroenterologiczne czy chirurgiczne. Tymczasem dobre odżywienie nie tylko przekłada się na szybsze zdrowienie, ale i realne oszczędności dla systemu.
Nowe technologie
Wiktor Dyduła: Słyszę coraz więcej utworów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Trudno je odróżnić od kompozycji stworzonych przez ludzi
Wokalista zauważa, że nowoczesne technologie rewolucjonizują nasze życie i mają zastosowanie w różnych dziedzinach. Jeżeli natomiast chodzi o sztuczną inteligencję, to nie ma on nic przeciwko kreatywnemu jej wykorzystaniu również w branży muzycznej. Ale choć AI potrafi wygenerować już całkiem dobrze brzmiące utwory, to przecież na koncertach hologramy czy awatary nie dostarczą odbiorcom takich emocji, jakie towarzyszą występom prawdziwych artystów.