Dekada troski o zdrowe zęby! Właśnie startuje jubileuszowa edycja Orbit® „Dziel
Z początkiem września ruszyła kolejna, 10. już odsłona programu edukacyjnego ,,Dziel się Uśmiechem”, który uczy dzieci podstaw prawidłowej higieny jamy ustnej. Inicjatywa organizowana jest przez firmę Mars Polska we współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem. 1% ze sprzedaży gum Orbit® w sklepach stacjonarnych w okresie od 1 września do 31 października 2022 r., zostanie przekazany na realizację programu, w tym materiały edukacyjne i lekcje dla 100 tysięcy dzieci. Ambasadorką inicjatywy kolejny raz została aktorka i działaczka społeczna - Magdalena Różczka.
Ogólnopolski program „Dziel się Uśmiechem” prowadzony jest od 2013 roku przez Polski Czerwony Krzyż oraz firmę Mars Polska. To projekt edukacyjny wspierający walkę z problemem próchnicy wśród dzieci. Partnerami merytorycznymi od samego początku są Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej.
Celem inicjatywy jest budowanie świadomości znaczenia profilaktyki w zapobieganiu próchnicy już od najmłodszych lat oraz wdrażanie w codzienną rutynę 4 kroków dla zdrowych i czystych zębów. Te proste zasady – szczotkowanie zębów przynajmniej dwa razy dziennie, używanie dodatkowych akcesoriów do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych, sięganie po bezcukrową gumę do żucia, kiedy nie mamy możliwości umycia zębów po jedzeniu i piciu oraz regularne kontrole u dentysty
– mogą w znaczący sposób przyczynić się do poprawy stanu uzębienia. Z problemem próchnicy zmagają się dzieci w całej Unii Europejskiej, jednak polskie statystyki, na tle średniej z innych krajów członkowskich, wypadają niekorzystnie. Blisko 82% sześciolatków i ponad 85% dwunastolatków
w kraju cierpi na tę chorobę[1]. Program „Dziel się Uśmiechem” opiera się na zajęciach prowadzonych w szkołach podstawowych i gwarantuje nauczycielom dostęp do odpowiednich materiałów, które pozwalają na efektywną edukację zarówno podczas lekcji stacjonarnych, jak i online. W ramach 10. edycji akcją zostanie objętych aż 100 tysięcy uczniów klas 1-3.
W walce z próchnicą kluczowa jest profilaktyka. Zależy nam, aby nawyki związane z prawidłową higieną jamy ustnej towarzyszyły każdemu od najmłodszych lat. Cieszę się, że jako firma odpowiedzialna społecznie pomagamy dbać o dziecięce uśmiechy. Robimy to już od 10 lat poprzez program „Dziel się Uśmiechem”, a znacznie dłużej dzięki naszym produktom – bezcukrowym gumom. Ich żucie jest bowiem rekomendowanym przez ekspertów jednym z 4 kroków dla zdrowych i czystych zębów. Zachęcamy do wspierania akcji poprzez zakup gum Orbit® w sklepach stacjonarnych we wrześniu i październiku. To dołożenie swojej cegiełki do walki o zdrowe zęby i uśmiechy dzieci w Polsce – mówi Beata Rożek, Dyrektorka ds. korporacyjnych Mars Polska.
Obok żucia bezcukrowej gumy, kiedy nie możemy umyć zębów po jedzeniu i piciu, w ramach codziennej rutyny eksperci rekomendują też: szczotkowanie zębów przynajmniej dwa razy dziennie, używanie dodatkowych akcesoriów do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych, np. nici dentystycznej oraz regularne kontrole u dentysty. Kroki te mogą w znaczący sposób przyczynić się do poprawy stanu uzębienia nie tylko najmłodszych, ale też młodzieży i dorosłych.
Eksperci podkreślają, że zdrowie zębów wpływa na stan zdrowia całego organizmu. Dlatego tak cenna jest edukacja i budowanie świadomości na temat właściwego dbania o higienę jamy ustnej. Problem próchnicy w Polsce jest bardzo duży, więc cieszę się, że kolejny raz wspieram program Orbit® „Dziel się Uśmiechem”. Zachęcam rodziców do wprowadzania w życie dobrych nawyków higieny jamy ustnej. Pamiętajmy, że to my jesteśmy najważniejszym wzorem dla naszych dzieci – zachęca Magdalena Różczka, aktorka i działaczka społeczna.
Magdalena Różczka po raz kolejny została ambasadorką „Dziel się Uśmiechem” i będzie zaangażowana w kampanię 360°. Działania promujące program obejmują TV, digital, outdoor, materiały POS oraz działania PR. Od początku września do końca października
w czołowych stacjach telewizyjnych oraz na wybranych portalach internetowych będzie można oglądać odświeżony spot reklamowy z udziałem aktorki.
Za kreację i przygotowanie materiałów odpowiada agencja Brandcomm, działaniami PR zajmuje się Garden of Words, z kolei agencja MediacomEssence zakupiła media.
Więcej informacji można znaleźć na stronie programu „Dziel się Uśmiechem”.
Spot dostępny jest pod linkiem:
- Materiał 6 sek.: https://www.youtube.com/watch?v=NTpT8d_r2ZA
- Materiał 15 sek.: https://www.youtube.com/watch?v=MUzgFR3eEmo
[1] Dla porównania, 69% czeskich sześciolatków ma podobny problem z zębami. Na Łotwie i w Wielkiej Brytanii odsetek ten wynosi do 55%,
a we Francji i Danii już tylko 25% sześciolatków ma próchnicę.
Źródło: Olczak-Kowalczyk D, Kaczmarek U, Bachanek T et al.: Monitorowanie Stanu Zdrowia Jamy Ustnej Populacji Polskiej w latach 2016-2020. Ocena stanu zdrowia jamy ustnej i jego uwarunkowań w populacji polskiej w wieku 5, 7 i 12 lat w 2016 roku. Dział Redakcji
i Wydawnictw Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Warszawa 2017.

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Piotr Zelt: Pęknięcie w Polsce jest bardzo głębokie. Myślę, że strona zwycięska w tych wyborach zadba o to, żeby te podziały były coraz głębsze
Aktor nie ukrywa swojego rozgoryczenia wynikiem wyborów prezydenckich. Jego zdaniem podziały w naszym kraju są tak głębokie, że Karol Nawrocki nigdy nie będzie prezydentem wszystkich Polaków. Piotr Zelt uważa, że minimalne zwycięstwo kandydata popieranego przez PiS może mieć dalsze niekorzystne konsekwencje. Zastanawia się więc, jaka przyszłość nas czeka, a jego rokowania raczej nie są nasycone optymizmem.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.