Komunikaty PR

Digitalizacja i nowoczesne technologie w medycynie

2020-12-21  |  13:41
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.05 MB )

Warszawa, grudzień 2020 – Dr hab. n. med. Maksymilian Opolski z Narodowego Instytutu Kardiologii w Warszawie został tegorocznym zdobywcą Nagrody Prezesów PTK. Laureata jubileuszowej 20. edycji tego prestiżowego wyróżnienia ogłoszono we wrześniu podczas Międzynarodowego Kongresu Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego. 3 grudnia odbyła się konferencja prasowa połączona z przekazaniem nagrody finansowej, ufundowanej przez firmę Bayer. W tym roku uroczystą galę w Filharmonii Narodowej zastąpiło wydarzenie wirtualne, podczas którego zainaugurowano program #ThankYouScience.

Dr hab. n. med. Maksymilian Opolski specjalizuje się w kardiologii interwencyjnej i obrazowaniu – szczególnie w zastosowaniu tomografii komputerowej we wspomaganiu przezskórnych interwencji wieńcowych. Jest adiunktem w Klinice Kardiologii i Angiologii Interwencyjnej w Narodowym Instytucie Kardiologii w Warszawie. Ukończył z wyróżnieniem studia na kierunku lekarskim w 2008 roku i od początku pracy zawodowej związał się z Instytutem. Szkolił się i pracował m.in. w Kerckhoff-Klinik w Bad-Nauheim (Niemcy) oraz w VU University Medical Center w Amsterdamie (Holandia).

- Dr hab. n. med. Maksymilian Opolski przedstawił do nagrody cykl prac dotyczących jednego zagadnienia, które konsekwentnie rozwija przez lata. Efektem tego zainteresowania jest 13 prac opublikowanych w bardzo dobrych czasopismach naukowych. We wszystkich tych pracach jest pierwszym autorem – mówi prof. dr hab. Janina Stępińska, która przewodniczyła kapitule nagrody.

- Nagroda Prezesów PTK to najbardziej prestiżowe wyróżnienie Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego, marzenie każdego kardiologa naukowca. Bardzo się cieszę, że moja działalność została doceniona przez Kapitułę – mówi dr hab. n. med. Maksymilian Opolski - Nagrodzone prace dotyczą zastosowania inwazyjnych i nieinwazyjnych technik obrazowania w diagnostyce, leczeniu oraz stratyfikacji ryzyka pacjentów z chorobą wieńcową i anomaliami tętnic wieńcowych.

Dr hab. n. med. Maksymilian Opolski opracował tomograficzną skalę CT-RECTOR, służącą do przewidywania wyniku przezskórnego udrożnienia przewlekle zamkniętych tętnic wieńcowych. Ponadto wprowadził na użytek kliniczny optyczną koherentną tomografię w diagnostyce pacjentów z zawałem serca bez istotnych zwężeń w tętnicach wieńcowych. Oba osiągnęcia spotkały się z dużym zainteresowaniem kardiologów interwencyjnych na całym świecie, a skala CT-RECTOR jest powszechnie używana przez operatorów przewlekle niedrożnych tętnic wieńcowych.

- Dorobek laureata jest imponujący, również w kontekście wykorzystania zaawansowanych technologii w kardiologii – mówi Markus Baltzer, Prezes Bayer Sp. z o.o. – Dr hab. n. med. Maksymilian Opolski zostosował najnowocześniejsze techniki AR – okulary z wykorzystaniem technologii augmented-reality do przeprowadzenia zabiegu naprawy zamkniętej tętnic wieńcowej serca. We wspołpracy z informatykami i fizykami stworzył aplikację, która pozwoliła przenieść dwuwymiarowy obraz splątanych tętnic wieńcowych w świat trójwymiarowej tomografii – dzięki czemu lekarz mógł bardziej efektywnie wykonać zabieg naprawy, pomimo ich „pokrętnego“ przebiegu.

Nagroda Prezesów PTK jest nagrodą indywidualną, przyznawaną za oryginalne, zdefiniowane osiągnięcie naukowe lub nowatorskie rozwiązanie wdrożeniowe w zakresie kardiologii klinicznej lub doświadczalnej, udokumentowane pracami opublikowanymi w recenzowanych czasopismach naukowych.

- Nagradzamy kandydatów mających pasję, konsekwentnie rozwijających zainteresowanie konkretnym zagadnieniem badawczym, a jednocześnie mających osobowość. Kandydatów, którzy są doświadczeni, robią coś szczególnego, zaistnieli już w środowisku naukowym, są rozpoznawalni i oczywiście publikują swoje dokonania naukowe – dodaje prof. J. Stępińska.

Właśnie pasja naukowców zainspirowała Bayer do stworzenia inicjatywy #ThankYouScience. To forma wyrażenia wdzięczności ludziom nauki za ich pasję odkrywania nieznanego, dociekliwość, wiarę w ludzkie możliwości i pełne odwagi wizje, prowadzące do przełomowych odkryć, a także… pewną dozę szaleństwa. W ramach inicjatywy, organizator zachęca wszystkich do dzielenia się w mediach społecznościowych wyrazami uznania dla nauki oraz wdzięczności dla naukowców wraz z przykładami dowodzącymi w jaki sposób nauka zmienia ich codzienne życie. Elementem inicjatywy są filmowe impresje na temat pasji naukowców, ich ciekawości świata i motywacji do jego zmiany - można je obejrzeć na kanale Bayer Polska na YouTube:

https://www.youtube.com/user/BayerPolska?app=desktop

 

O firmie Bayer

Firma Bayer to międzynarodowe przedsiębiorstwo, którego działalność skupia się przede wszystkim na obszarach nauk Life Science, jakimi są ochrona zdrowia i produkcja żywności. Jej produkty i usługi mają na celu przyniesienie korzyści ludziom poprzez wspieranie wysiłków zmierzających do przezwyciężenia głównych wyzwań związanych z rosnącą i starzejącą się populacją globalną. Jednocześnie Grupa dąży do poprawy rentowności i tworzenia kapitału poprzez innowacje i wzrost. Bayer przestrzega zasad zrównoważonego rozwoju, a marka Bayer oznacza zaufanie, niezawodność i jakość na całym świecie. W roku podatkowym 2019 Grupa zatrudniała około 104 000 osób, a wartość jej sprzedaży wyniosła 43,5 mld euro. Wydatki inwestycyjne wyniosły 2,9 mld euro, wydatki na badania i rozwój 5,3 mld euro. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.bayer.com.

 

Kontakt:

/// Monika Lechowska-Wróbel, Head of Communication CEE, Bayer Sp. z o.o.

E-mail: monika.lechowska@bayer.com

Biuro prasowe Bayer:

Aleksandra Stasiak, Omega Communication, tel. 602 115 401

E-mail: astasiak@communication.pl  

 

Oświadczenia dotyczące przyszłości

Niniejszy komunikat prasowy może zawierać oświadczenia dotyczące przyszłości oparte na bieżących założeniach i prognozach kierownictwa firmy Bayer. Istnieje wiele znanych oraz nieznanych rodzajów ryzyka, niewiadomych oraz innych czynników, które mogą prowadzić do znaczących różnic pomiędzy rzeczywiście osiągniętymi w przyszłości wynikami, sytuacją finansową firmy oraz tempem jej rozwoju a przedstawionymi w niniejszym dokumencie szacunkami. Czynniki te obejmują elementy omówione w publicznie dostępnych sprawozdaniach firmy Bayer, które są dostępne na stronie internetowej spółki pod adresem www.bayer.com. Spółka nie ponosi żadnej odpowiedzialności za aktualizacje tych stwierdzeń dotyczących przyszłości ani za dostosowanie ich do przyszłych sytuacji lub zdarzeń. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy Biuro prasowe
2025-03-26 | 19:00

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Strach, bóle i skurcze mięśni nie dawały Monice spać. Zaczęła długą wędrówkę po lekarzach w poszukiwaniu diagnozy. – Nie zliczę, ile było tych wizyt,
Zdrowie Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
2025-03-12 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Z apelem o jak najszybsze uchwalenie przepisów, zgodnie z którymi Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejąłby wypłatę zasiłku chorobowego już od pierwszego dnia
Zdrowie Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
2025-03-11 | 06:00

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Z badania opinii przeprowadzonego przez SW Research dla marki Domowe Laboratorium wynika, że wielu Polaków postrzega raka jelita grubego jako chorobę nieuleczalną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.

Problemy społeczne

Dla większości Polaków praca to obowiązek. Tylko niewielka część czuje satysfakcję z wykonywanych zadań

Z danych SW Research i Runaways​ wynika, że 80 proc. Polaków nie czuje pasji do swojej pracy, a 77 proc. nie widzi sensu w wykonywanych obowiązkach. Prowadzi to do wzrostu poziomu stresu i wypalenia zawodowego, co powoduje, że na życie prywatne nie mamy już energii. Work–life balance, ważny zwłaszcza dla młodszych pokoleń, jest trudny do osiągnięcia. Dodatkowo rozwój nowych technologii i modeli pracy powoduje coraz większe zacieranie różnic między czasem wolnym a pracą.

Gwiazdy

Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci

Influencerka przyznaje, że ją samą najbardziej w oczy kłują śmieci bezmyślnie rozrzucone w rezerwatach przyrody, w parkach, w lasach czy na plażach. Najczęściej są to zrywki, pety, plastikowe kubeczki czy opakowania po produktach żywnościowych, ale nie brakuje też elektrośmieci czy starych ubrań. Eliza Gwiazda dziwi się takim praktykom, bo przecież zamiast wywozić gdzieś samemu zepsute telewizory, pralki, laptopy czy telefony, można zamówić bezpłatny odbiór takich sprzętów z domu. Celebrytka chwali też ideę recyklingu i dawania ubraniom drugiego życia.