Dzień Świadomości Autyzmu - charytatywny kiermasz w Atrium Copernicus
W sobotę, 2 kwietnia przypada Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Wyraźmy swoją solidarność z osobami z autyzmem, włączając się w tym dniu w akcję dobroczynną - do czego zachęcają torunian centrum handlowe Atrium Copernicus oraz Stowarzyszenie Pomocy Osobom z Autyzmem w Toruniu. Tego dnia w galerii odbędzie się kiermasz rękodzieła oraz zbiórka na rzecz osób z autyzmem. Wszystkie zebrane środki zostaną przeznaczone na wyposażenie nowo powstającej, specjalistycznej placówki w Toruniu.
Kwiecień to Światowy Miesiąc Świadomości Autyzmu. Symbolem solidarności z osobami z autyzmem jest kolor niebieski. Każdy może wyrazić swoje wsparcie: oświetlić budynek na niebiesko, dodać niebieski kolor do ubrania, wystawić niebieskie lampki w oknach – możliwości jest wiele. Na potrzeby osób z autyzmem oraz na sytuację rodzin, których dotyka ta diagnoza, pragnie zwrócić uwagę Stowarzyszenie Pomocy Osobom z Autyzmem w Toruniu (http://spozatorun.org). W ramach obchodów Światowego Dnia Świadomości Autyzmu, w Toruniu i innych miastach realizowane będą liczne inicjatywy na rzecz przeciwdziałania dyskryminacji osób w spektrum autyzmu i ich rodzin.
2 kwietnia będzie także okazją do tego, aby wesprzeć osoby z tą niepełnosprawnością, biorąc udział w kiermaszu rękodzieła, który odbędzie się tego dnia w Atrium Copernicus. Podczas niego sprzedawane będą przedmioty ręcznie wykonane przez członkinie Stowarzyszenia Pomocy Osobom z Autyzmem w Toruniu oraz przez osoby wspierające organizację. Cały dochód zostanie przeznaczony na zakup mebli do nowego domu dla podopiecznych stowarzyszenia, który powstaje pod nazwą „Dom Niebieskich Serc” przy ulicy Suwalskiej 49 w Toruniu. Specjalistyczna placówka będzie prowadziła m.in. terapię i edukację dzieci oraz młodzieży z autyzmem.
Podczas trwania jarmarku, na terenie galerii odbywać się będzie również zbiórka publiczna, w której do puszek będą kwestować wolontariusze, rozdający darczyńcom niebieskie serduszka. Kiermasz odbędzie się w sobotę, 2 kwietnia w godz. 9.00- 18.00, na terenie galerii Atrium Copernicus.
- Światowy Dzień Świadomości Autyzmu to wyjątkowa okazja do tego, aby promować empatię i zrozumienie odmiennych potrzeb osób w spektrum autyzmu. Istnieje wiele barier i ograniczeń, które wciąż jeszcze utrudniają im swobodne funkcjonowanie w otoczeniu. Z myślą o nich wprowadziliśmy w Atrium Copernicus tzw. ciche godziny, umożliwiając im w ten sposób zrobienie zakupów w komfortowych warunkach. W każdy wtorek na dwie godziny na pasażach oraz w wielu sklepach galerii, całkowicie lub częściowo wyłączone zostają muzyka oraz oświetlenie– mówi Ewa Machowska-Górna, dyrektor Atrium Copernicus, i dodaje – Jednocześnie zachęcamy mieszkańców i klientów do udziału w sobotniej akcji dobroczynnej. Niech ten dzień będzie dla wszystkich okazją do refleksji nad postrzeganiem osób z niepełnosprawnościami.
Więcej informacji: www.atrium-copernicus.pl.

Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą”

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.