Komunikaty PR

Edukacja HIV w salonie piękności, urzędzie i szkole jazdy

2021-05-31  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Mariola Sarnowska
Alfa Communications

ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Do pobrania doc ( 0.53 MB )

Chcesz dowiedzieć się czegoś na temat HIV i innych zakażeń przenoszonych drogą płciową oraz przez krew? Idź do urzędu, kosmetyczki lub… do szkoły jazdy! W takich i podobnych miejscach w całej Polsce wyłożone zostały broszury informujące o profilaktyce HIV. Przygotowali je studenci zrzeszeni w Międzynarodowym Stowarzyszeniu Studentów Medycyny IFMSA-Poland. Jest to pierwsze z tegorocznych działań realizowanych w ramach akcji „Tramwaj zwany Pożądaniem”. Wprawdzie pandemia wymusiła przesunięcie przejazdów edukacyjnych tramwajów na wrzesień, ale IFMSA-Poland rozpoczęło akcję edukowania społeczeństwa już teraz. Kampania finansowana jest ze środków pozyskanych w konkursie Pozytywnie Otwarci.

W sumie ponad 36 tysięcy broszur można znaleźć w szkołach rodzenia, urzędach, domach dla seniorów, teatrach, kinach i muzeach, na basenach, kortach tenisowych, salonach tatuażu, ale też u dentysty i w przychodni, w barach i restauracjach. Akcja realizowana będzie w Białymstoku, Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Kielcach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Opolu, Poznaniu, Radomiu, Rzeszowie, Szczecinie, Warszawie, Wrocławiu oraz Zielonej Górze. Broszury zawierają informacje na temat zagrożeń związanych z HIV oraz innymi zakażeniami przenoszonymi przez płyny ustrojowe, w tym krew. Dowiedzieć się z nich można także – co bardzo ważne w kontekście walki ze stygmatyzacją osób seropozytywnych – jakie zachowania na pewno nie doprowadzą do zakażenia.

Grafika broszur nawiązuje do tradycyjnych biletów na Tramwaj zwany Pożądaniem, a one same są dostosowane do miejsc, w których się pojawiają. W gabinetach stomatologicznych czy salonach tatuażu zawierają informację na temat sterylizacji sprzętu, a w teatrach i na kortach tenisowych opisują sytuacje, w których do zakażenia nie dojdzie. Same bilety będą wręczane pasażerom podczas wrześniowych przejazdów tramwajów i autobusów IFMSA-Poland.

Nad projektem czuwa dr Mateusz Pliczko, wiceprezes Stowarzyszenia Profilaktyki Zdrowotnej „Jeden Świat”, Koordynator Punktu Konsultacyjno-Diagnostycznego w Krakowie, asystent w Pracowni Seksuologii Katedry Psychiatrii Collegium Medicum UJ oraz lekarz Oddziału Klinicznego Psychiatrii Dorosłych Dzieci i Młodzieży SU w Krakowie.

 

„W warunkach pandemii obawialiśmy się organizować przejazdy tramwajów już teraz, w maju. Dlatego zdecydowaliśmy się na inne działania. Dzięki nim mamy nadzieję dotrzeć z informacjami na temat profilaktyki HIV jeszcze szerzej niż dotychczas. Stąd obecność naszych broszur w tak wielu różnorodnych miejscach. A już we wrześniu – o ile pozwoli na to sytuacja epidemiologiczna – zorganizujemy tradycyjne przejazdy Tramwaju zwanego Pożądaniem” – powiedziała Karolina Mikołap z IFMSA-Poland, Koordynatorka Ogólnopolska Projektu.

„Wolontariusze IFMSA-Poland co roku dokładają starań, aby w sposób atrakcyjny dla uczestników szerzyć wiedzę na temat profilaktyki HIV. Zawsze są niezwykle skuteczni. Nie wątpię, że również w tym roku kampania „Tramwaj zwany Pożądaniem” dotrze do tysięcy młodych ludzi w całej Polsce. W dodatku, dzięki zmienionej formule, informacje te trafią także do osób, które nigdy tramwajami IFMSA-Poland nie jeździły. Z korzyścią dla wszystkich” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

***

Celem programu Pozytywnie Otwarci jest promocja profilaktyki HIV oraz wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. W ramach programu organizowany jest konkurs dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która w ciągu ostatnich dziesięciu lat przeznaczyła około 2 miliony złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alfa Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025 Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Zdrowie Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
2025-06-25 | 10:20

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

To, jak dużo siedzimy, bezpośrednio przekłada się na nasze zdrowie. Siedzący tryb życia sprzyja nie tylko nadmiarowym kilogramom, ale także deformacjom sylwetki, problemom
Zdrowie Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie
2025-06-24 | 15:00

Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie

Alergia to epidemia cywilizacyjna i jedno z największych wyzwań zdrowotnych XXI wieku – według badania sondażowego „Alergie w świadomości Polaków”

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.