Edukacja HIV w salonie piękności, urzędzie i szkole jazdy
Alfa Communications
ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Chcesz dowiedzieć się czegoś na temat HIV i innych zakażeń przenoszonych drogą płciową oraz przez krew? Idź do urzędu, kosmetyczki lub… do szkoły jazdy! W takich i podobnych miejscach w całej Polsce wyłożone zostały broszury informujące o profilaktyce HIV. Przygotowali je studenci zrzeszeni w Międzynarodowym Stowarzyszeniu Studentów Medycyny IFMSA-Poland. Jest to pierwsze z tegorocznych działań realizowanych w ramach akcji „Tramwaj zwany Pożądaniem”. Wprawdzie pandemia wymusiła przesunięcie przejazdów edukacyjnych tramwajów na wrzesień, ale IFMSA-Poland rozpoczęło akcję edukowania społeczeństwa już teraz. Kampania finansowana jest ze środków pozyskanych w konkursie Pozytywnie Otwarci.
W sumie ponad 36 tysięcy broszur można znaleźć w szkołach rodzenia, urzędach, domach dla seniorów, teatrach, kinach i muzeach, na basenach, kortach tenisowych, salonach tatuażu, ale też u dentysty i w przychodni, w barach i restauracjach. Akcja realizowana będzie w Białymstoku, Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Kielcach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Opolu, Poznaniu, Radomiu, Rzeszowie, Szczecinie, Warszawie, Wrocławiu oraz Zielonej Górze. Broszury zawierają informacje na temat zagrożeń związanych z HIV oraz innymi zakażeniami przenoszonymi przez płyny ustrojowe, w tym krew. Dowiedzieć się z nich można także – co bardzo ważne w kontekście walki ze stygmatyzacją osób seropozytywnych – jakie zachowania na pewno nie doprowadzą do zakażenia.
Grafika broszur nawiązuje do tradycyjnych biletów na Tramwaj zwany Pożądaniem, a one same są dostosowane do miejsc, w których się pojawiają. W gabinetach stomatologicznych czy salonach tatuażu zawierają informację na temat sterylizacji sprzętu, a w teatrach i na kortach tenisowych opisują sytuacje, w których do zakażenia nie dojdzie. Same bilety będą wręczane pasażerom podczas wrześniowych przejazdów tramwajów i autobusów IFMSA-Poland.
Nad projektem czuwa dr Mateusz Pliczko, wiceprezes Stowarzyszenia Profilaktyki Zdrowotnej „Jeden Świat”, Koordynator Punktu Konsultacyjno-Diagnostycznego w Krakowie, asystent w Pracowni Seksuologii Katedry Psychiatrii Collegium Medicum UJ oraz lekarz Oddziału Klinicznego Psychiatrii Dorosłych Dzieci i Młodzieży SU w Krakowie.
„W warunkach pandemii obawialiśmy się organizować przejazdy tramwajów już teraz, w maju. Dlatego zdecydowaliśmy się na inne działania. Dzięki nim mamy nadzieję dotrzeć z informacjami na temat profilaktyki HIV jeszcze szerzej niż dotychczas. Stąd obecność naszych broszur w tak wielu różnorodnych miejscach. A już we wrześniu – o ile pozwoli na to sytuacja epidemiologiczna – zorganizujemy tradycyjne przejazdy Tramwaju zwanego Pożądaniem” – powiedziała Karolina Mikołap z IFMSA-Poland, Koordynatorka Ogólnopolska Projektu.
„Wolontariusze IFMSA-Poland co roku dokładają starań, aby w sposób atrakcyjny dla uczestników szerzyć wiedzę na temat profilaktyki HIV. Zawsze są niezwykle skuteczni. Nie wątpię, że również w tym roku kampania „Tramwaj zwany Pożądaniem” dotrze do tysięcy młodych ludzi w całej Polsce. W dodatku, dzięki zmienionej formule, informacje te trafią także do osób, które nigdy tramwajami IFMSA-Poland nie jeździły. Z korzyścią dla wszystkich” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.
***
Celem programu Pozytywnie Otwarci jest promocja profilaktyki HIV oraz wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. W ramach programu organizowany jest konkurs dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która w ciągu ostatnich dziesięciu lat przeznaczyła około 2 miliony złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.
Zimowe kontuzje – jak ich uniknąć? Porady ortopedy
Prezbiopia – zaburzenie widzenia, które dotyka niemal każdego
Podaruj zdrowy sen swoim bliskim – wybierz materac na prezent
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń
Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.