E.ON ponownie wspiera akcję Ultrakrew
Fundacja E.ON w Polsce kolejny raz dołącza do ogólnopolskiej akcji społecznej Ultrakrew, by promować honorowe krwiodawstwo. Członkowie Fundacji, w tym pracownicy firm takich jak E.ON Polska, wezmą udział w aktywnościach sportowych i inicjatywach, które towarzyszą kampanii.
W tym roku Fundacja E.ON w Polsce zaangażuje się w dwa wydarzenia specjalne organizowane przez Ultrakrew. Oba odbędą się pod koniec wakacji, w krótkim odstępie czasowym, dzięki czemu jeszcze mocniej zaakcentują potrzebę przekazywania krwi potrzebującym. Tegorocznymi akcjami wspieranymi przez Fundację będzie Bieg "Razem w górę" oraz organizacja punktu krwiodawstwa na Powiślu.
Nie przestajemy podkreślać, że choć wakacje trwają w najlepsze, to nie ma lepszego momentu na dzielenie się tym życiodajnym płynem, którego tak często brakuje w zasobach Centrum Krwiodawstwa – mówi Aleksandra Smyczyńska, dyrektor komunikacji w Grupie E.ON w Polsce.
Każda kropla ma znaczenie
W ostatni wakacyjny piątek (25 sierpnia), w godzinach 9-13 przed siedzibą E.ON Polska przy Wybrzeżu Kościuszkowskim 41 ponownie stanie krwiobus. To mobilny punkt oddawania krwi, do którego Fundacja E.ON w Polsce zaprasza wszystkich odwiedzających Powiśle. Do akcji może dołączyć każdy, a na miejscu przeprowadzane będą wszystkie badania i procedury, konieczne do zakwalifikowania chętnych do donacji.
By zostać krwiodawcą trzeba spełnić kilka ważnych warunków: trzeba mieć od 18 do 65 lat, powyżej 50 kg wagi, bez poważnych chorób przewlekłych. W przededniu wizyty w punkcie krwiodawstwa powinno się wypić dwa litry płynu i dobrze wyspać. Wszystkie dodatkowe informacje na ten temat znajdują się na stronie Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa.
W zeszłym roku podczas akcji zbiórki krwi przy naszej siedzibie okazało się, że wśród naszych pracowników jest wielu honorowych krwiodawców – wyjaśnia Aleksandra Smyczyńska. Spośród wszystkich osób, które odwiedziły zorganizowany przez nas punkt do donacji zakwalifikowało się aż 17 osób. To naprawdę świetny rezultat. W tym roku chcielibyśmy, żeby w tej akcji krew oddało jeszcze więcej z nas. Gorąco do tego zachęcamy.
Krew jest niezastąpiona i często, zwłaszcza w wakacje, występują jej niedobory, a także jej składników wykorzystywanych do lecznictwa. Bieżący stan zapasów można śledzić na dedykowanych stronach, np. dla Warszawy na https://www.rckik-warszawa.com.pl/. Krew można oddać w wyznaczonych punktach krwiodawstwa znajdujących się na mapie na portalu krwiodawcy.org.
Wyzwanie Razem w górę
Fundacja E.ON w Polsce po raz kolejny wesprze także inicjatywę Biegu Razem w górę. Drużyna Fundacji E.ON w Polsce weźmie udział w tej nietypowej, ale niezwykle przyjaznej rywalizacji. Jej zadaniem będzie zdobycie w jak najkrótszym czasie 35. piętra wieżowca Warsaw Trade Tower. Można zrealizować to wyzwanie wbiegając na wyznaczony poziom lub po prostu wchodząc po schodach.
W zeszłym roku pracownicy E.ON Polska pokazali swoją moc. Jak na energetyków przystało, dali mnóstwo pozytywnej radości, energii, a zwłaszcza wzajemnego wsparcia i motywowania w pokonaniu trasy 35 pięter – komentuje Jacek Bastian, prezes zarządu Stowarzyszenia Ultrakrew. - Cieszę się, że pracownicy, którzy na co dzień dbają o energetyczny krwiobieg stolicy, są z Ultrakrwią i wspierają społeczeństwo poprzez oddanie bezcennego leku – własnej krwi – dodaje.
W wydarzeniu może uczestniczyć każdy. Jedynym warunkiem jest oddanie krwi lub jej składników osobiście lub namówienie kogoś, od 15 czerwca do 23 sierpnia 2023. Podczas przekazania krwi trzeba podać hasło „Ultrakrew” i zrobić zdjęcie z napisem „ULTRAKREW LATO 2023". Więcej informacji o wydarzeniu można znaleźć na Facebooku.
Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?
Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.