Komunikaty PR

E.ON ponownie wspiera akcję Ultrakrew

2023-08-25  |  10:10

Fundacja E.ON w Polsce kolejny raz dołącza do ogólnopolskiej akcji społecznej Ultrakrew, by promować honorowe krwiodawstwo. Członkowie Fundacji, w tym pracownicy firm takich jak E.ON Polska, wezmą udział w aktywnościach sportowych i inicjatywach, które towarzyszą kampanii.

 

W tym roku Fundacja E.ON w Polsce zaangażuje się w dwa wydarzenia specjalne organizowane przez Ultrakrew. Oba odbędą się pod koniec wakacji, w krótkim odstępie czasowym, dzięki czemu jeszcze mocniej zaakcentują potrzebę przekazywania krwi potrzebującym. Tegorocznymi akcjami wspieranymi przez Fundację będzie Bieg "Razem w górę" oraz organizacja punktu krwiodawstwa na Powiślu.

Nie przestajemy podkreślać, że choć wakacje trwają w najlepsze, to nie ma lepszego momentu na dzielenie się tym życiodajnym płynem, którego tak często brakuje w zasobach Centrum Krwiodawstwa – mówi Aleksandra Smyczyńska, dyrektor komunikacji w Grupie E.ON w Polsce.

Każda kropla ma znaczenie

W ostatni wakacyjny piątek (25 sierpnia), w godzinach 9-13 przed siedzibą E.ON Polska przy Wybrzeżu Kościuszkowskim 41 ponownie stanie krwiobus. To mobilny punkt oddawania krwi, do którego Fundacja E.ON w Polsce zaprasza wszystkich odwiedzających Powiśle. Do akcji może dołączyć każdy, a na miejscu przeprowadzane będą wszystkie badania i procedury, konieczne do zakwalifikowania chętnych do donacji.

By zostać krwiodawcą trzeba spełnić kilka ważnych warunków: trzeba mieć od 18 do 65 lat, powyżej 50 kg wagi, bez poważnych chorób przewlekłych. W przededniu wizyty w punkcie krwiodawstwa powinno się wypić dwa litry płynu i dobrze wyspać. Wszystkie dodatkowe informacje na ten temat znajdują się na stronie Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa.

W zeszłym roku podczas akcji zbiórki krwi przy naszej siedzibie okazało się, że wśród naszych pracowników jest wielu honorowych krwiodawców – wyjaśnia Aleksandra Smyczyńska. Spośród wszystkich osób, które odwiedziły zorganizowany przez nas punkt do donacji zakwalifikowało się aż 17 osób. To naprawdę świetny rezultat. W tym roku chcielibyśmy, żeby w tej akcji krew oddało jeszcze więcej z nas. Gorąco do tego zachęcamy.

Krew jest niezastąpiona i często, zwłaszcza w wakacje, występują jej niedobory, a także jej składników wykorzystywanych do lecznictwa. Bieżący stan zapasów można śledzić na dedykowanych stronach, np. dla Warszawy na https://www.rckik-warszawa.com.pl/. Krew można oddać w wyznaczonych punktach krwiodawstwa znajdujących się na mapie na portalu krwiodawcy.org.

Wyzwanie Razem w górę

Fundacja E.ON w Polsce po raz kolejny wesprze także inicjatywę Biegu Razem w górę. Drużyna Fundacji E.ON w Polsce weźmie udział w tej nietypowej, ale niezwykle przyjaznej rywalizacji. Jej zadaniem będzie zdobycie w jak najkrótszym czasie 35. piętra wieżowca Warsaw Trade Tower. Można zrealizować to wyzwanie wbiegając na wyznaczony poziom lub po prostu wchodząc po schodach.

W zeszłym roku pracownicy E.ON Polska pokazali swoją moc. Jak na energetyków przystało, dali mnóstwo pozytywnej radości, energii, a zwłaszcza wzajemnego wsparcia i motywowania w pokonaniu trasy 35 pięter – komentuje Jacek Bastian, prezes zarządu Stowarzyszenia Ultrakrew. - Cieszę się, że pracownicy, którzy na co dzień dbają o energetyczny krwiobieg stolicy, są z Ultrakrwią i wspierają społeczeństwo poprzez oddanie bezcennego leku – własnej krwi – dodaje.

 

W wydarzeniu może uczestniczyć każdy. Jedynym warunkiem jest oddanie krwi lub jej składników osobiście lub namówienie kogoś, od 15 czerwca do 23 sierpnia 2023. Podczas przekazania krwi trzeba podać hasło „Ultrakrew” i zrobić zdjęcie z napisem „ULTRAKREW LATO 2023". Więcej informacji o wydarzeniu można znaleźć na Facebooku.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego? Biuro prasowe
2024-11-04 | 14:35

Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?

W dzisiejszym dynamicznym świecie coraz więcej osób zgłasza dolegliwości związane z przewlekłym zmęczeniem, problemami ze snem, oraz brakiem energii, co wpływa nie tylko na ich
Zdrowie Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
2024-10-30 | 14:10

Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy

Hipofosfatazja (HPP) to rzadkie schorzenie metaboliczne o podłożu genetycznym, które sprawia, że kości oraz zęby stają się słabe, kruche i podatne na złamania. U dzieci HPP objawia
Zdrowie Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
2024-10-29 | 14:00

Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins

Centrum Designu DOMOTEKA świętowało swoje 18. urodziny w wyjątkowej atmosferze, łącząc miłośników dobrego wzornictwa, sztuki i filmu. W ramach jubileuszowego wydarzenia,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.