Komunikaty PR

#EUChooseSafeFood: nowa kampania na temat świadomych wyborów żywieniowych

2021-08-10  |  09:30

#EUChooseSafeFood: Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) we współpracy z Głównym Inspektoratem Sanitarnym (GIS) rozpoczyna realizację kampanii na temat świadomych wyborów żywieniowych.

  • W Unii Europejskiej naukowcy mają swój wkład i dbają o bezpieczeństwo żywności dając w ten sposób gwarancję, że cała żywność, którą wybieramy w trakcie zakupów została oceniona jako bezpieczna.
  • Ruszyła nowa kampania EFSA #EUChooseSafeFood, która ma na celu uświadomienie konsumentom jak istotną rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa żywności odgrywa nauka. Ma ona również pomóc konsumentom w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących codziennych wyborów żywieniowych. Dzięki EFSA żywność może być bezpieczna.

 

Wybór i przygotowanie posiłków dla siebie, przyjaciół lub członków rodziny to duża odpowiedzialność. Danie powinno być nie tylko smaczne i apetyczne, powinniśmy też mieć pewność, że użyte składniki są świeże, a potrawa nie zawiera niepożądanych alergenów, zaś wszystkie użyte produkty były prawidłowo przechowywane i przygotowane - to bardzo dużo czynników do wzięcia pod uwagę!

O bezpieczeństwo żywności, którą spożywają mieszkańcy Europy dba ESFA i jej lokalne odpowiedniki – krajowe urzędy i instytucje naukowe. W Polsce wiele z tych instytucji współpracuje z EFSA i wspiera działania Urzędu. Główny Inspektorat Sanitarny zaangażowany w kampanię EFSA z kolei nadzoruje i kreuje działania mające na celu dobro i zdrowie publiczne obywateli.

W trosce o nasze bezpieczeństwo każdego dnia naukowcy zajmują się oceną naukową produktów, analizują ich skład, właściwe znakowanie, sposób przechowywania, terminy przydatności do spożycia. Nadrzędnym celem tej działalności jest zapewnienie bezpieczeństwa – EFSA bada i ocenia produkty spożywcze abyśmy byli spokojni, że nasz wybór jest bezpieczny. Teraz Urząd chce przybliżyć nam kulisy swojej działalności i przedstawić w jaki sposób nauka wspiera nasze codzienne wybory żywieniowe.

Celem nowej, ogólnoeuropejskiej kampanii EFSA, jest zachęcenie Europejczyków do podejmowania świadomych wyborów dotyczących żywności. Poznamy i zrozumiemy kluczową rolę jaką dla bezpieczeństwa żywności odgrywają naukowcy i nauka. Począwszy od wsparcia w rozszyfrowaniu etykiet, zrozumieniu zasad dot. stosowania substancji dodatkowych w żywności, po informacje z jakiego powodu surowe ziemniaki nie powinny być przechowywane w lodówce - kampania przybliży konsumentom praktyczne informacje.

"To ważna inicjatywa, która powinna wzmocnić zaufanie konsumentów do systemu zapewnienia bezpieczeństwa żywności. Kampania podkreśla kluczową rolę stałej współpracy między EFSA, organizacjami konsumenckimi, producentami żywności i społeczeństwem obywatelskim, a także instytucjami naukowymi oraz krajowymi organami ds. bezpieczeństwa żywności, takimi jak GIS. Obywatele UE muszą wiedzieć, że mogą ufać spożywanej przez siebie żywności, niezależnie od tego, gdzie w Europie się znajdują. Przybliżamy naszą pracę, pokazujemy, że wszystkie produkty powinny spełniać określone wymagania, a te które nie spełniają norm zostają wycofane z półek. Każdy z nas powinien mieć pewność, że udając się na zakupy i sięgając po konkretny produkt ma gwarancję bezpieczeństwa, a właściwe procedury i badania potwierdziły, że dany produkt spełnia wszelkie wyśrubowane wymogi. Zaś w przypadku nieprawidłowości – zostanie pilnie wycofany." – wyjaśnia Krzysztof Saczka wz. Głównego Inspektora Sanitarnego.

Kampania skierowana jest przede wszystkim do obywateli Europy w wieku 25-45 lat i ma na celu wyjaśnienie roli EFSA w tworzeniu europejskich przepisów chroniących konsumentów i cały łańcuch żywnościowy.

Zestaw narzędzi #EUChooseSafeFood zawierający wizualizacje, krótkie filmy i posty w mediach społecznościowych w różnych językach jest dostępny na stronie internetowej kampanii, ułatwiając organom krajowym i stowarzyszeniom zaangażowanie się w akcję.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://campaigns.efsa.europa.eu/EUChooseSafeFood
 

Kontakt dla mediów:
Wojciech Margula
tel. 501 571 319
e-mail: wojciech.margula@247.com.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Filary pielęgnacji skóry atopowej Biuro prasowe
2024-12-30 | 09:00

Filary pielęgnacji skóry atopowej

Atopowe Zapalenie Skóry jest przewlekłą chorobą cywilizacyjną. Do jej objawów należą przesuszenie skóry, zaczerwienienie, podrażnienie i dotkliwy świąd, które
Zdrowie Zimowe kontuzje – jak ich uniknąć? Porady ortopedy
2024-12-27 | 10:00

Zimowe kontuzje – jak ich uniknąć? Porady ortopedy

Zima to nie tylko czas śnieżnych przygód i zimowych sportów, ale niestety także okres zwiększonego ryzyka kontuzji. Śliskie nawierzchnie, nieodpowiednie przygotowanie
Zdrowie Prezbiopia – zaburzenie widzenia, które dotyka niemal każdego
2024-12-23 | 01:00

Prezbiopia – zaburzenie widzenia, które dotyka niemal każdego

Prezbiopia, znana również jako starczowzroczność, nie jest chorobą, ale związanym z wiekiem zaburzeniem ostrego widzenia. Zazwyczaj pierwsze jej objawy, czyli problemy z wyraźnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.

Konsument

Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową

Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.

Media

Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące

Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.