Finalistki MasterChef Junior w akcji Maczfit dla podopiecznych Fundacji Herosi
Ewa Ziemiańska i Wiktoria Chmielewska – finalistki tegorocznej edycji słynnego programu kulinarnego dla najmłodszych – połączyły siły, by wspólnie przygotować słodkie upominki dla pacjentów przebywających w Klinice Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie. A to wszystko w ramach akcji przygotowanej przez Maczfit z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka!
1 czerwca pacjenci przebywający w Klinice Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie zostali zaskoczeni kulinarną niespodzianką przygotowaną przez Ewę Ziemiańską i Wiktorię Chmielewską. Finalistki popularnego programu kulinarnego opracowały autorskie przepisy na zdrowe desery, które przygotowały razem z Maczfit dla dzieci przebywających w klinice.
Wyczarowałyśmy nie tylko słodkie i smaczne, ale przede wszystkim zdrowe desery, które wywołały uśmiech na twarzach dzieci przebywających w szpitalu. Moja propozycja to sernik mango z granatem i malinami, natomiast Ewa przygotowała malinowy sernik z nerkowców na daktylowym spodzie. To dla nas ogromna radość, ponieważ łączymy to, co kochamy z niesieniem dobra dla innych – mówi Wiktoria Chmielewska, finalistka programu MasterChef Junior Polska.
Udział w akcji charytatywnej to dla nas ogromna radość. Bardzo się cieszymy, że możemy zaskoczyć naszych rówieśników słodką niespodzianką, okazując im również wsparcie. Każdy z deserów został przygotowany z pasją i miłością – dodaje Ewa Ziemiańska, finalistka programu MasterChef Junior Polska.
To już kolejna tego typu inicjatywa zorganizowana przez markę Maczfit. Desery przygotowane przez Ewę Ziemiańską oraz Wiktorię Chmielewską pojawią się także wkrótce w menu Maczfit, gdzie będą dostępne dla klientów marki. Kulisy ich powstania można obejrzeć tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=PA3vk9V2lZw.
Jesteśmy wdzięczni za każdą inicjatywę, która umila czas naszym podopiecznym i przywołuje uśmiechy na ich twarzach – szczególnie w dniu ich święta. Mamy nadzieję, że wspólnie z Maczfit jeszcze niejednokrotnie zaskoczymy nasze dzielne dzieciaki smacznym podarunkiem – mówi Małgorzata Dutkiewicz, Prezes Fundacji Herosi, która od lat aktywnie wspiera pacjentów z Kliniki Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie.

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.