Komunikaty PR

FREENOW partnerem Movember na rzecz świadomości o zdrowiu mężczyzn

2023-11-08  |  22:20
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.12 MB )
  • FREENOW oficjalnym partnerem Movember, które na całym świecie znana jest jako inicjator szerzenia świadomości o zdrowiu mężczyzn, czego symbolem jest zapuszczanie wąsów w listopadzie.
  • Partnerstwo obejmuje działania w różnych krajach, w których obecne jest FREENOW, m.in. poprzez szerzenie świadomości wśród kierowców, których w 98% na platformie FREENOW stanowią mężczyźni.
  • FREENOW przeprowadziło ankietę wśród kierowców, z której wynika, że aż 58% z nich w ogóle nie bada się profilaktycznie pod kątem raka prostaty i raka jąder.

 

Aż 98% taksówkarzy współpracujących z platformą FREENOW stanowią mężczyźni, a jak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród kierowców — ponad połowa z nich nigdy nie bada się profilaktycznie. Biorąc to pod uwagę, FREENOW podjęło oficjalne partnerstwo z Movember, która jest inicjatorem listopadowej, corocznej akcji szerzenia świadomości na temat zdrowia mężczyzn, zwłaszcza w kontekście zdrowia psychicznego oraz profilaktyki raka prostaty i raka jąder. Platforma do zamawiania przejazdów w różnych krajach europejskich rozpoczęła szereg działań wspierających Movember, w tym akcje edukacyjne skierowane do kierowców i pasażerów.

 

Listopad już od kilku lat obchodzi się pod hasłem świadomości oraz profilaktyki nowotworów męskich. Chcąc sprawdzić, czy kierowcy dbają o swoje zdrowie FREENOW, europejska aplikacja mobilności miejskiej, przeprowadziła ankietę na ponad 2 tysiącach taksówkarzy współpracujących z platformą w 9 krajach europejskich, w tym z Polski. 1 na 4 kierowców z Polski zapytanych o ich świadomość i otwartość na temat raka prostaty i raka jąder przyznało, że nigdy o tym z nikim nie rozmawia — nawet z najbliższymi. Tylko 34% planuje wykonać w najbliższym czasie profilaktyczne badania w tym zakresie.

 

Z ankiety FREENOW wynika także, że kierowcy często podejmują rozmowy z pasażerami, z czego 35% z nich dotyczy zdrowia, natomiast tylko 9% wskazuje zdrowie psychiczne. Aż 65% taksówkarzy przyznało, że rozmowy z pasażerami mają pozytywny wpływ na ich radzenie sobie z własną psychiką. Aż 40% kierowców współpracujących z FREENOW twierdzi też, że od czasu do czasu trafiają im się pasażerowie w depresyjnym nastroju. Co czwarty badany wyraża chęć dowiedzenia się od ekspertów jak rozmawiać z pasażerami, którzy zdają się zmagać z problemami na tle psychicznym.

 

Świadomość problemu zaczyna się często od rozmowy, która jest częścią pracy kierowcy taksówki, spotykającego dziennie po kilkanaście osób. Cieszymy się, że jako firma dołączyliśmy do akcji szerzącej świadomość o zdrowiu mężczyzn przy współpracy z Movember, która w tak angażujący sposób mówi o problemie. Chcemy być częścią tych rozmów, wykorzystując nasz głos jako marka i fakt, że aż 98% kierowców współpracujących z FREENOW stanowią mężczyźni, którzy są potencjalnymi odbiorcami działań edukacyjnych o zdrowiu mężczyzn, a także naturalnymi ambasadorami tego wspólnego celu. - mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREENOW w Polsce.

 

Aż co trzeci mężczyzna w wieku od 50 do 80 lat może zachorować na raka prostaty. Eksperci podkreślają, że wcześnie wykryty rak prostaty i raka jąder może być w stu procentach uleczalny. FREENOW wraz z Movember organizuje edukacyjne webinary dla kierowców, zachęca ich do profilaktyki oraz bycia ambasadorami świadomości o zdrowiu mężczyzn, a także angażuje pasażerów do przekazywania datków pieniężnych na cele statutowe Movember. Jako symbol zaangażowania w akcję, pracownicy FREENOW z całej Europy zapuszczają wąsy i indywidualnie wspierają cele fundacji.

 

Więcej informacji na temat profilaktyki nowotworów męskich można znaleźć na stronie Akademii NFZ.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Unsplash
2025-07-30 | 12:00

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

W raporcie ‘Równi i równiejsi? Czas na środki lustrzane w handlu produktami rolnymi’  napisano o szkodliwym wpływie pestycydów na gatunki
Zdrowie Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej
2025-07-23 | 12:25

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Sześć organizacji kobiecych wystąpiło ze wspólnym apelem do Ministerstwa Zdrowia, wzywając do pilnych działań na rzecz zapewnienia kobietom w Polsce swobodnego
Zdrowie Zrób sercu przysługę tego lata
2025-07-17 | 14:00

Zrób sercu przysługę tego lata

Wolny czas, plaża, grill, rower – lato to czas odpoczynku i przyjemności. To również świetny czas, by nadrobić zaległości zdrowotne, szczególnie te związane

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.