FREENOW partnerem Movember na rzecz świadomości o zdrowiu mężczyzn
- FREENOW oficjalnym partnerem Movember, które na całym świecie znana jest jako inicjator szerzenia świadomości o zdrowiu mężczyzn, czego symbolem jest zapuszczanie wąsów w listopadzie.
- Partnerstwo obejmuje działania w różnych krajach, w których obecne jest FREENOW, m.in. poprzez szerzenie świadomości wśród kierowców, których w 98% na platformie FREENOW stanowią mężczyźni.
- FREENOW przeprowadziło ankietę wśród kierowców, z której wynika, że aż 58% z nich w ogóle nie bada się profilaktycznie pod kątem raka prostaty i raka jąder.
Aż 98% taksówkarzy współpracujących z platformą FREENOW stanowią mężczyźni, a jak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród kierowców — ponad połowa z nich nigdy nie bada się profilaktycznie. Biorąc to pod uwagę, FREENOW podjęło oficjalne partnerstwo z Movember, która jest inicjatorem listopadowej, corocznej akcji szerzenia świadomości na temat zdrowia mężczyzn, zwłaszcza w kontekście zdrowia psychicznego oraz profilaktyki raka prostaty i raka jąder. Platforma do zamawiania przejazdów w różnych krajach europejskich rozpoczęła szereg działań wspierających Movember, w tym akcje edukacyjne skierowane do kierowców i pasażerów.
Listopad już od kilku lat obchodzi się pod hasłem świadomości oraz profilaktyki nowotworów męskich. Chcąc sprawdzić, czy kierowcy dbają o swoje zdrowie FREENOW, europejska aplikacja mobilności miejskiej, przeprowadziła ankietę na ponad 2 tysiącach taksówkarzy współpracujących z platformą w 9 krajach europejskich, w tym z Polski. 1 na 4 kierowców z Polski zapytanych o ich świadomość i otwartość na temat raka prostaty i raka jąder przyznało, że nigdy o tym z nikim nie rozmawia — nawet z najbliższymi. Tylko 34% planuje wykonać w najbliższym czasie profilaktyczne badania w tym zakresie.
Z ankiety FREENOW wynika także, że kierowcy często podejmują rozmowy z pasażerami, z czego 35% z nich dotyczy zdrowia, natomiast tylko 9% wskazuje zdrowie psychiczne. Aż 65% taksówkarzy przyznało, że rozmowy z pasażerami mają pozytywny wpływ na ich radzenie sobie z własną psychiką. Aż 40% kierowców współpracujących z FREENOW twierdzi też, że od czasu do czasu trafiają im się pasażerowie w depresyjnym nastroju. Co czwarty badany wyraża chęć dowiedzenia się od ekspertów jak rozmawiać z pasażerami, którzy zdają się zmagać z problemami na tle psychicznym.
Świadomość problemu zaczyna się często od rozmowy, która jest częścią pracy kierowcy taksówki, spotykającego dziennie po kilkanaście osób. Cieszymy się, że jako firma dołączyliśmy do akcji szerzącej świadomość o zdrowiu mężczyzn przy współpracy z Movember, która w tak angażujący sposób mówi o problemie. Chcemy być częścią tych rozmów, wykorzystując nasz głos jako marka i fakt, że aż 98% kierowców współpracujących z FREENOW stanowią mężczyźni, którzy są potencjalnymi odbiorcami działań edukacyjnych o zdrowiu mężczyzn, a także naturalnymi ambasadorami tego wspólnego celu. - mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREENOW w Polsce.
Aż co trzeci mężczyzna w wieku od 50 do 80 lat może zachorować na raka prostaty. Eksperci podkreślają, że wcześnie wykryty rak prostaty i raka jąder może być w stu procentach uleczalny. FREENOW wraz z Movember organizuje edukacyjne webinary dla kierowców, zachęca ich do profilaktyki oraz bycia ambasadorami świadomości o zdrowiu mężczyzn, a także angażuje pasażerów do przekazywania datków pieniężnych na cele statutowe Movember. Jako symbol zaangażowania w akcję, pracownicy FREENOW z całej Europy zapuszczają wąsy i indywidualnie wspierają cele fundacji.
Więcej informacji na temat profilaktyki nowotworów męskich można znaleźć na stronie Akademii NFZ.

Droga Basi Gołubowskiej do diagnozy ALS i nadziei na życie

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.