Gwiazdy na konferencji OCHRONA WZROKU 100%
Czym jest cyfrowe zmęczenie wzroku? Jak światło niebieskie oddziałuje na wzrok? W jaki sposób dbać o wzrok najmłodszych? Czym jest prezbiopia u osób 40+? Jak ochronić wzrok kierowców? Jak pandemia wpłynęła na wzrok Polaków? Dlaczego „gotowe” okulary z supermarketów psują wzrok? Na te i wiele innych pytań odpowiada - Czas Na Wzrok. Bez ograniczeń - ogólnopolska kampania edukacyjna, skierowana do osób, które poszukują informacji związanych ze wzrokiem, badaniami ostrości wzroku i rozwiązaniami optycznymi - okularami korekcyjnymi. W ramach Dni Wilanowa 11 września 2021 roku odbyła się konferencja prasowa otwierająca obchody Światowego Dnia Wzroku, pod hasłem: „Ochrona wzroku 100%”, której pomysłodawcą i organizatorem jest Grupa Essilor - lider w produkcji rozwiązań korygujących wzrok.
Konferencję poprowadził Maciej Orłoś, gości powitali wiceburmistrz Wilanowa, Artur Buczyński oraz Adam Mamok, Prezes Zarządu Grupy Essilor w Polsce, a panele eksperckie poprowadzili: Joanna Zdybel z salonu optycznego „OQlary OQlarki” oraz optometryści Katarzyna Prycik i Piotr Janaś, wspierani przez ambasadorów kampanii, osobowości medialne: Danutę Stenkę, Artura Żmijewskiego, Magdalenę Steczkowską, Marcina Mroczka, Marka Kaliszuka, Małgorzatę Ohme. Wśród gwiazd, które od lat wpierają kampanię Czas na Wzrok, znaleźli się także: Ewa Kasprzyk, Anna Korcz, Anna Samusionek, Filip Chajzer, Beata Tadla, Karina Kunkiewicz, Natalia Jakuła, Tomasz Zimoch czy Sergiusz Ryczel.
Jak wielokrotnie podkreślali uczestnicy paneli dyskusyjnych kampania edukacyjna Czas na Wzrok to przede wszystkim potężna dawka informacji, ale też motywacja do tego, by regularnie badać wzrok nie tylko swój, ale także swoich dzieci, by dostosowywać szkła korekcyjne i rozwiązania technologiczne do indywidualnych potrzeb, odwiedzać profesjonalne salony optyczne oraz korzystać z wiedzy i pasji optometrystów.
Dzięki temu, że po raz kolejny uczestniczymy w Dniach Wilanowa, możemy tak ważną inicjatywę, jaką jest ochrona wzroku, promować. Podczas pandemii wzrok Polaków bardzo się posuł. Jak pokazują badania 70 procent Polaków deklaruje, że w 2020 roku nie sprawdziło stanu swojego wzroku. Pandemia spowodowała to, że masowo usiedliśmy przed komputerami, tabletami, smartfonami, czytnikami. Ludzie, nawet jeśli zauważyli u siebie pogorszenie wzroku, odłożyli wizyty u specjalistów na później, więc w przypadku pogorszenia widzenia ratowali się tzw. jednorazówkami, czyli okularami kupionymi poza punktami optycznymi. Takich gotowych okularów z supermarketów, drogerii czy aptek, każdego roku trafia do Polski 14 milionów sztuk. To są okulary, których używanie może przynieść więcej szkody niż pożytku i chcemy przestrzegać Polaków, by ich nie kupowali. Jedynym miejscem, gdzie powinniśmy zaopatrywać się w okulary są salony optyczne – przypomina Adam Mamok.
Zdanie to podzielają zarówno Danuta Stenka, aktorka jak również Katarzyna Prycik, optometrystka: Optometrysta zna wachlarz produktów dostępnych na rynku, dzięki czemu może, na podstawie rozmowy z pacjentem, indywidualnie dostosować szkła do jego potrzeb - praca przed komputerem, czytanie, hobby, jazda samochodem. Jeśli optometrysta, po pełnym, profesjonalnym badaniu, stwierdzi schorzenie u pacjenta, skieruje go do okulisty.
Jemy oczami, kochamy oczami, patrzymy na świat, zachwycamy się, czytamy, zaglądamy komuś w oczy. Moc okularów polega na tym, że przynosi nam ulgę, poprawia wzrok, ale w dzisiejszych czasach okulary są też fantastyczną biżuterią. Nie ukrywam, że szkła progresywne, z których korzystam, ułatwiają mi życie w każdej sytuacji zarówno zawodowej, jak i prywatnej. To niesamowity komfort, wygoda i przy okazji człowiek modnie wygląda, prawda?! Mój czas na wzrok zaczął się w momencie, gdy dostałam się pod skrzydła moich przyjaciół z Grupy Essilor. Wtedy zorientowałam się, że po świecie chodzą optometryści i że istnieje coś takiego jak szkła progresywne, w których idealnie widzę na wszystkie odległości – mówi Danuta Stenka.
Grupa Essilor postanowiła połączyć przyjemne z pożytecznym - dbając o wzrok dba również o planetę.
W ramach tegorocznej kampanii rozpoczęła akcję #SuperMocOkularów, zachęcając m.in. uczniów wilanowskich szkół do oddawania nieużywanych, zniszczonych lub jednorazowych okularów. Uczniom szkoły, która zbierze ich najwięcej, Grupa Essilor zapewni bezpłatne badanie ostrości wzroku. Wszystkie zebrane w ramach akcji okulary zostaną przekazane do bezpiecznej utylizacji, w trakcie której odzyskana zostanie z nich energia.
Wiele badań mówi, że Wilanów to dzielnica, w której żyje się najdłużej, najzdrowiej. Oczywiście wzrok jest bardzo ważnym elementem tego zdrowia, dlatego z radością przyjęliśmy tę inicjatywę. Jestem po spotkaniu z dyrektorami szkół, aby ta akcja została przeprowadzona z przytupem. Liczę na to, że gdy spotkamy się za miesiąc, wyłonimy zwycięską szkołę, w której przeprowadzone zostaną badania dzieci, a przy okazji będziemy mieć mniej plastiku w naszym otoczeniu – mówi Artur Buczyński.
Listę rekomendowanych salonów optycznych można znaleźć w lokalizatorze na stronie www.czasnawzrok.pl.

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Suplementacja na nowy rok - kilka ciekawych propozycji

Filary pielęgnacji skóry atopowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Joanna Liszowska: Kobiety powinno się doceniać na co dzień. Ale 8 marca można szczególnie wyrazić swoją sympatię
Aktorka uważa, że Dzień Kobiet to miła tradycja i należy ją pielęgnować. Nie trzeba wiele, by na twarzy płci pięknej pojawił się uśmiech. Wystarczą życzenia, symboliczny kwiatek czy okolicznościowy upominek. Joanna Liszowska podkreśla, że w teatrze czy na planie serialu koledzy z branży 8 marca zawsze stają na wysokości zadania i sprawiają radość paniom ze swojego otoczenia. Marta Wierzbicka natomiast zaznacza, że dla niej nie jest to szczególna okazja do świętowania. Po prostu dzień jak każdy inny.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.