Komunikaty PR

Gwiazdy na konferencji OCHRONA WZROKU 100%

2021-09-13  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.12 MB )

Czym jest cyfrowe zmęczenie wzroku? Jak światło niebieskie oddziałuje na wzrok? W jaki sposób dbać o wzrok najmłodszych? Czym jest prezbiopia u osób 40+? Jak ochronić wzrok kierowców? Jak pandemia wpłynęła na wzrok Polaków? Dlaczego „gotowe” okulary z supermarketów psują wzrok? Na te i wiele innych pytań odpowiada - Czas Na Wzrok. Bez ograniczeń - ogólnopolska kampania edukacyjna, skierowana do osób, które poszukują informacji związanych ze wzrokiem, badaniami ostrości wzroku i rozwiązaniami optycznymi - okularami korekcyjnymi. W ramach Dni Wilanowa 11 września 2021 roku odbyła się konferencja prasowa otwierająca obchody Światowego Dnia Wzroku, pod hasłem: „Ochrona wzroku 100%”, której pomysłodawcą i organizatorem jest Grupa Essilor - lider w produkcji rozwiązań korygujących wzrok.

Konferencję poprowadził Maciej Orłoś, gości powitali wiceburmistrz Wilanowa, Artur Buczyński oraz Adam Mamok, Prezes Zarządu Grupy Essilor w Polsce, a panele eksperckie poprowadzili: Joanna Zdybel z salonu optycznego „OQlary OQlarki” oraz optometryści Katarzyna Prycik i Piotr Janaś, wspierani przez ambasadorów kampanii, osobowości medialne: Danutę Stenkę, Artura Żmijewskiego, Magdalenę Steczkowską, Marcina Mroczka, Marka Kaliszuka, Małgorzatę Ohme. Wśród gwiazd, które od lat wpierają kampanię Czas na Wzrok, znaleźli się także: Ewa Kasprzyk, Anna Korcz, Anna Samusionek, Filip Chajzer, Beata Tadla, Karina Kunkiewicz, Natalia Jakuła, Tomasz Zimoch czy Sergiusz Ryczel.

Jak wielokrotnie podkreślali uczestnicy paneli dyskusyjnych kampania edukacyjna Czas na Wzrok to przede wszystkim potężna dawka informacji, ale też motywacja do tego, by regularnie badać wzrok nie tylko swój, ale także swoich dzieci, by dostosowywać szkła korekcyjne i rozwiązania technologiczne do indywidualnych potrzeb, odwiedzać profesjonalne salony optyczne oraz korzystać z wiedzy i pasji optometrystów.

Dzięki temu, że po raz kolejny uczestniczymy w Dniach Wilanowa, możemy tak ważną inicjatywę, jaką jest ochrona wzroku, promować. Podczas pandemii wzrok Polaków bardzo się posuł. Jak pokazują badania 70 procent Polaków deklaruje, że w 2020 roku nie sprawdziło stanu swojego wzroku. Pandemia spowodowała to, że masowo usiedliśmy przed komputerami, tabletami, smartfonami, czytnikami. Ludzie, nawet jeśli zauważyli u siebie pogorszenie wzroku, odłożyli wizyty u specjalistów na później, więc w przypadku pogorszenia widzenia ratowali się tzw. jednorazówkami, czyli okularami kupionymi poza punktami optycznymi. Takich gotowych okularów z supermarketów, drogerii czy aptek, każdego roku trafia do Polski 14 milionów sztuk. To są okulary, których używanie może przynieść więcej szkody niż pożytku i chcemy przestrzegać Polaków, by ich nie kupowali. Jedynym miejscem, gdzie powinniśmy zaopatrywać się w okulary są salony optyczne – przypomina Adam Mamok.

Zdanie to podzielają zarówno Danuta Stenka, aktorka jak również Katarzyna Prycik, optometrystka: Optometrysta zna wachlarz produktów dostępnych na rynku, dzięki czemu może, na podstawie rozmowy z pacjentem, indywidualnie dostosować szkła do jego potrzeb - praca przed komputerem, czytanie, hobby, jazda samochodem. Jeśli optometrysta, po pełnym, profesjonalnym badaniu, stwierdzi schorzenie u pacjenta, skieruje go do okulisty.

Jemy oczami, kochamy oczami, patrzymy na świat, zachwycamy się, czytamy, zaglądamy komuś w oczy. Moc okularów polega na tym, że przynosi nam ulgę, poprawia wzrok, ale w dzisiejszych czasach okulary są też fantastyczną biżuterią. Nie ukrywam, że szkła progresywne, z których korzystam, ułatwiają mi życie w każdej sytuacji zarówno zawodowej, jak i prywatnej. To niesamowity komfort, wygoda i przy okazji człowiek modnie wygląda, prawda?! Mój czas na wzrok zaczął się w momencie, gdy dostałam się pod skrzydła moich przyjaciół z Grupy Essilor. Wtedy zorientowałam się, że po świecie chodzą optometryści i że istnieje coś takiego jak szkła progresywne, w których idealnie widzę na wszystkie odległości – mówi Danuta Stenka.

Grupa Essilor postanowiła połączyć przyjemne z pożytecznym - dbając o wzrok dba również o planetę.
W ramach tegorocznej kampanii rozpoczęła akcję #SuperMocOkularów, zachęcając m.in. uczniów wilanowskich szkół do oddawania nieużywanych, zniszczonych lub jednorazowych okularów. Uczniom szkoły, która zbierze ich najwięcej, Grupa Essilor zapewni bezpłatne badanie ostrości wzroku. Wszystkie zebrane w ramach akcji okulary zostaną przekazane do bezpiecznej utylizacji, w trakcie której odzyskana zostanie z nich energia.

Wiele badań mówi, że Wilanów to dzielnica, w której żyje się najdłużej, najzdrowiej. Oczywiście wzrok jest bardzo ważnym elementem tego zdrowia, dlatego z radością przyjęliśmy tę inicjatywę. Jestem po spotkaniu z dyrektorami szkół, aby ta akcja została przeprowadzona z przytupem. Liczę na to, że gdy spotkamy się za miesiąc, wyłonimy zwycięską szkołę, w której przeprowadzone zostaną badania dzieci, a przy okazji będziemy mieć mniej plastiku w naszym otoczeniu – mówi Artur Buczyński.

Listę rekomendowanych salonów optycznych można znaleźć w lokalizatorze na stronie www.czasnawzrok.pl.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Filary pielęgnacji skóry atopowej Biuro prasowe
2024-12-30 | 09:00

Filary pielęgnacji skóry atopowej

Atopowe Zapalenie Skóry jest przewlekłą chorobą cywilizacyjną. Do jej objawów należą przesuszenie skóry, zaczerwienienie, podrażnienie i dotkliwy świąd, które
Zdrowie Zimowe kontuzje – jak ich uniknąć? Porady ortopedy
2024-12-27 | 10:00

Zimowe kontuzje – jak ich uniknąć? Porady ortopedy

Zima to nie tylko czas śnieżnych przygód i zimowych sportów, ale niestety także okres zwiększonego ryzyka kontuzji. Śliskie nawierzchnie, nieodpowiednie przygotowanie
Zdrowie Prezbiopia – zaburzenie widzenia, które dotyka niemal każdego
2024-12-23 | 01:00

Prezbiopia – zaburzenie widzenia, które dotyka niemal każdego

Prezbiopia, znana również jako starczowzroczność, nie jest chorobą, ale związanym z wiekiem zaburzeniem ostrego widzenia. Zazwyczaj pierwsze jej objawy, czyli problemy z wyraźnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.