Gwiazdy na konferencji OCHRONA WZROKU 100%
Czym jest cyfrowe zmęczenie wzroku? Jak światło niebieskie oddziałuje na wzrok? W jaki sposób dbać o wzrok najmłodszych? Czym jest prezbiopia u osób 40+? Jak ochronić wzrok kierowców? Jak pandemia wpłynęła na wzrok Polaków? Dlaczego „gotowe” okulary z supermarketów psują wzrok? Na te i wiele innych pytań odpowiada - Czas Na Wzrok. Bez ograniczeń - ogólnopolska kampania edukacyjna, skierowana do osób, które poszukują informacji związanych ze wzrokiem, badaniami ostrości wzroku i rozwiązaniami optycznymi - okularami korekcyjnymi. W ramach Dni Wilanowa 11 września 2021 roku odbyła się konferencja prasowa otwierająca obchody Światowego Dnia Wzroku, pod hasłem: „Ochrona wzroku 100%”, której pomysłodawcą i organizatorem jest Grupa Essilor - lider w produkcji rozwiązań korygujących wzrok.
Konferencję poprowadził Maciej Orłoś, gości powitali wiceburmistrz Wilanowa, Artur Buczyński oraz Adam Mamok, Prezes Zarządu Grupy Essilor w Polsce, a panele eksperckie poprowadzili: Joanna Zdybel z salonu optycznego „OQlary OQlarki” oraz optometryści Katarzyna Prycik i Piotr Janaś, wspierani przez ambasadorów kampanii, osobowości medialne: Danutę Stenkę, Artura Żmijewskiego, Magdalenę Steczkowską, Marcina Mroczka, Marka Kaliszuka, Małgorzatę Ohme. Wśród gwiazd, które od lat wpierają kampanię Czas na Wzrok, znaleźli się także: Ewa Kasprzyk, Anna Korcz, Anna Samusionek, Filip Chajzer, Beata Tadla, Karina Kunkiewicz, Natalia Jakuła, Tomasz Zimoch czy Sergiusz Ryczel.
Jak wielokrotnie podkreślali uczestnicy paneli dyskusyjnych kampania edukacyjna Czas na Wzrok to przede wszystkim potężna dawka informacji, ale też motywacja do tego, by regularnie badać wzrok nie tylko swój, ale także swoich dzieci, by dostosowywać szkła korekcyjne i rozwiązania technologiczne do indywidualnych potrzeb, odwiedzać profesjonalne salony optyczne oraz korzystać z wiedzy i pasji optometrystów.
Dzięki temu, że po raz kolejny uczestniczymy w Dniach Wilanowa, możemy tak ważną inicjatywę, jaką jest ochrona wzroku, promować. Podczas pandemii wzrok Polaków bardzo się posuł. Jak pokazują badania 70 procent Polaków deklaruje, że w 2020 roku nie sprawdziło stanu swojego wzroku. Pandemia spowodowała to, że masowo usiedliśmy przed komputerami, tabletami, smartfonami, czytnikami. Ludzie, nawet jeśli zauważyli u siebie pogorszenie wzroku, odłożyli wizyty u specjalistów na później, więc w przypadku pogorszenia widzenia ratowali się tzw. jednorazówkami, czyli okularami kupionymi poza punktami optycznymi. Takich gotowych okularów z supermarketów, drogerii czy aptek, każdego roku trafia do Polski 14 milionów sztuk. To są okulary, których używanie może przynieść więcej szkody niż pożytku i chcemy przestrzegać Polaków, by ich nie kupowali. Jedynym miejscem, gdzie powinniśmy zaopatrywać się w okulary są salony optyczne – przypomina Adam Mamok.
Zdanie to podzielają zarówno Danuta Stenka, aktorka jak również Katarzyna Prycik, optometrystka: Optometrysta zna wachlarz produktów dostępnych na rynku, dzięki czemu może, na podstawie rozmowy z pacjentem, indywidualnie dostosować szkła do jego potrzeb - praca przed komputerem, czytanie, hobby, jazda samochodem. Jeśli optometrysta, po pełnym, profesjonalnym badaniu, stwierdzi schorzenie u pacjenta, skieruje go do okulisty.
Jemy oczami, kochamy oczami, patrzymy na świat, zachwycamy się, czytamy, zaglądamy komuś w oczy. Moc okularów polega na tym, że przynosi nam ulgę, poprawia wzrok, ale w dzisiejszych czasach okulary są też fantastyczną biżuterią. Nie ukrywam, że szkła progresywne, z których korzystam, ułatwiają mi życie w każdej sytuacji zarówno zawodowej, jak i prywatnej. To niesamowity komfort, wygoda i przy okazji człowiek modnie wygląda, prawda?! Mój czas na wzrok zaczął się w momencie, gdy dostałam się pod skrzydła moich przyjaciół z Grupy Essilor. Wtedy zorientowałam się, że po świecie chodzą optometryści i że istnieje coś takiego jak szkła progresywne, w których idealnie widzę na wszystkie odległości – mówi Danuta Stenka.
Grupa Essilor postanowiła połączyć przyjemne z pożytecznym - dbając o wzrok dba również o planetę.
W ramach tegorocznej kampanii rozpoczęła akcję #SuperMocOkularów, zachęcając m.in. uczniów wilanowskich szkół do oddawania nieużywanych, zniszczonych lub jednorazowych okularów. Uczniom szkoły, która zbierze ich najwięcej, Grupa Essilor zapewni bezpłatne badanie ostrości wzroku. Wszystkie zebrane w ramach akcji okulary zostaną przekazane do bezpiecznej utylizacji, w trakcie której odzyskana zostanie z nich energia.
Wiele badań mówi, że Wilanów to dzielnica, w której żyje się najdłużej, najzdrowiej. Oczywiście wzrok jest bardzo ważnym elementem tego zdrowia, dlatego z radością przyjęliśmy tę inicjatywę. Jestem po spotkaniu z dyrektorami szkół, aby ta akcja została przeprowadzona z przytupem. Liczę na to, że gdy spotkamy się za miesiąc, wyłonimy zwycięską szkołę, w której przeprowadzone zostaną badania dzieci, a przy okazji będziemy mieć mniej plastiku w naszym otoczeniu – mówi Artur Buczyński.
Listę rekomendowanych salonów optycznych można znaleźć w lokalizatorze na stronie www.czasnawzrok.pl.

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie

Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
Wspólne czytanie wzmacnia więzi rodzinne, rozwija u dzieci wyobraźnię, poszerza zasób słownictwa, kształtuje gust literacki i zachęca do kreatywnego spędzania czasu wolnego – uważa Anna Czartoryska-Niemczycka. Aktorka czerpie z tradycji, którą w jej domu rodzinnym szczególnie pielęgnował jej tata. Teraz ona również promuje czytelnictwo i zachęca do tego, by sięganie po lektury stało się codziennym rytuałem.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Muzyka
Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.