HELIO przekazuje bakalie przekąskowe dla personelu medycznego
By wesprzeć personel medyczny w tak trudnym dla wszystkich czasie, dodać im energii i sił w codziennej, pełnej poświęceń pracy, firma HELIO przyłączyła się do spontanicznej inicjatywy społecznej pomocy pracownikom ochrony zdrowia, przekazując 1000 poręcznych opakowań bakalii przekąskowych HELIO dla pełniących dyżury pielęgniarek, lekarzy, ratowników medycznych i innego personelu medycznego Centralnego Szpitala Klinicznego UM oraz Szpitala dziecięcego w Łodzi.
Pandemia COVID-19 spowodowała niewyobrażalne skutki na całym świecie, z dnia na dzień przybywa coraz więcej zarażonych, a na pierwszej linii frontu znaleźli się lekarze, pielęgniarki, ratownicy oraz cały personel medyczny, który pracuje teraz w stanie ciągłej gotowości, walcząc każdego dnia o zdrowie i życie pacjentów, narażając przy tym zdrowie swoje i swoich bliskich. HELIO pragnie wyrazić wdzięczność wszystkim pracownikom służby zdrowia, przyłączając się w ogólnopolską akcję pomagania Medykom, a tym samym pomóc im w miarę możliwości przetrwać ten straszny czas pełen poświecenia, ogromnego ryzyka i obaw o zdrowie wszystkich rodzin w Polsce.
HELIO to polski producent bakalii, który od blisko 30 lat dostarcza Polakom najwyższej jakości bakalie i masy do ciast, a także popcorn do mikrofalówki, czy polewy i dekoracje. Jednym z priorytetów firmy jest społeczna odpowiedzialność i propagowanie m.in. zasad zdrowego żywienia. HELIO systematycznie angażuje się zatem w różnorodne kampanie społeczne i akcje charytatywne. Okazane przez HELIO wsparcie dla Medyków jest naturalnym, bezinteresownym odruchem serca, by móc choć w niewielkim stopniu dodać otuchy lekarzom, pielęgniarkom i ratownikom medycznym, którzy prawie nie schodzą z dyżurów, by nieść pomoc potrzebującym.

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści
Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.
Problemy społeczne
Dla większości Polaków praca to obowiązek. Tylko niewielka część czuje satysfakcję z wykonywanych zadań

Z danych SW Research i Runaways wynika, że 80 proc. Polaków nie czuje pasji do swojej pracy, a 77 proc. nie widzi sensu w wykonywanych obowiązkach. Prowadzi to do wzrostu poziomu stresu i wypalenia zawodowego, co powoduje, że na życie prywatne nie mamy już energii. Work–life balance, ważny zwłaszcza dla młodszych pokoleń, jest trudny do osiągnięcia. Dodatkowo rozwój nowych technologii i modeli pracy powoduje coraz większe zacieranie różnic między czasem wolnym a pracą.
Gwiazdy
Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci

Influencerka przyznaje, że ją samą najbardziej w oczy kłują śmieci bezmyślnie rozrzucone w rezerwatach przyrody, w parkach, w lasach czy na plażach. Najczęściej są to zrywki, pety, plastikowe kubeczki czy opakowania po produktach żywnościowych, ale nie brakuje też elektrośmieci czy starych ubrań. Eliza Gwiazda dziwi się takim praktykom, bo przecież zamiast wywozić gdzieś samemu zepsute telewizory, pralki, laptopy czy telefony, można zamówić bezpłatny odbiór takich sprzętów z domu. Celebrytka chwali też ideę recyklingu i dawania ubraniom drugiego życia.