Komunikaty PR

Huawei i Polskie Towarzystwo Optometrii i Optyki w kampanii „Włącz ochronę oczu”

2021-04-14  |  16:05
Biuro prasowe

Właściwa postawa przed ekranem laptopa, czy włączanie redukcji niebieskiego światła np. w laptopie MateBook D 16 – to tylko niektóre z katalogu dobrych nawyków, stworzonego przez Huawei i Polskie Towarzystwo Optometrii i Optyki w ramach kampanii edukacyjnej „Włącz ochronę oczu”.

 

Kampania ma dostarczyć Polakom wiedzę o tym, jak dbać o oczy i wzrok w czasach, gdy restrykcje sanitarne – i wynikające z nich praca i nauka zdalna – zmuszają nas do spędzania większej ilości czasu przed ekranem komputera.

 

Huawei MateBook D 16 to najnowszy laptop w portfolio marki z aż 16-calowym ekranem FullView zapewniającym wysokie wrażenia wizualne, ze wsparciem aż dwóch technologii chroniących wzrok użytkownika.

 

Dziś ruszyła strona internetowa dedykowana kampanii, dostępna pod adresem:   https://consumer.huawei.com/pl/offer/wlaczochroneoczu/, w której znajdują się pogłębione treści edukacyjne. Głównym elementem kampanii „Włącz ochronę oczu” jest zbiór prostych i zarazem skutecznych zasad i wskazówek, opracowany przez ekspertów PTOO, które warto włączyć do swojej codzienności. Huawei, producent między innymi laptopów, zlecił badania, które potwierdziły, że Polacy spędzają więcej czasu przed ekranami w czasie pandemii, narzekają na kondycję oczu i nie mają wystarczającej wiedzy, jak o nie zadbać.

 

Badanie Ipsos dla Huawei wykazało, że aż 67% Polaków spędza więcej czasu przed komputerem w porównaniu do okresu sprzed pandemii, czyli przed marcem 2020. Niemal połowa (47%) ocenia, że czas spędzany przed komputerem wydłużył się o przynajmniej 3 godziny dziennie. Aż 70% z tej grupy deklaruje, że jest to przyczyna pogorszenia kondycji ich oczu. Najczęściej wymieniane dolegliwości to zmęczenie oczu, pogorszenie ostrości widzenia, łzawienie i pieczenie oraz suchość oka.

 

Z badania wynika też, że 43% Polaków nie podejmuje żadnych działań chroniących oczy, tłumacząc to najczęściej brakiem wiedzy. Niska jest też świadomość istnienia technologii ochrony wzroku w nowoczesnych laptopach. Aż 61% badanych nie wie, co to jest redukcja niebieskiego światła, 69% nie ma wiedzy o technologii redukcji migotania ekranu.

 

- Zaskoczyło nas, że tak wiele osób nic nie robi, by pomóc swoim oczom. Wielu Polaków nie wie też, że w nowoczesnych laptopach dostępne są ważne funkcje chroniące oczy, takie jak redukcja niebieskiego światła i redukcja migotania ekranu, obecne na przykład w naszym najnowszym laptopie MateBook D 16. Jako producent laptopów uznaliśmy, że edukacja w tej kwestii jest ważna i potrzebna, stąd katalog dobrych nawyków przygotowany wspólnie z ekspertami PTOO. Proste ćwiczenia i zasady, które polecamy włączyć do codziennych rytuałów, by samodzielnie wesprzeć swoje oczy i wzrok – mówi Dorota Haller, dyrektorka marketingu, komunikacji i e-commerce, CMO w Huawei CBG Polska.

 

W ramach kampanii, eksperci PTOO radzą, jak ustawić laptop względem źródła światła, w jaki sposób przyjąć dobrą postawę przy biurku, jak ćwiczyć oczy i jak dbać o ich nawilżanie „od środka” za pomocą odpowiedniej diety, jak samodzielnie zrobić „test suchego oka” i jakiej pomocy można oczekiwać od optometrysty. Kampania uświadamia też przydatność i znaczenie technologii chroniących oczy, dostępnych w nowoczesnych laptopach, takich jak redukcja emisji niebieskiego światła i redukcja migotania ekranu.

 

- Zlecone przez Huawei badanie Ipsos potwierdza to, co jako optometryści na co dzień obserwujemy w swoich gabinetach. Warunki pracy i nauki zdalnej sprawiły, że bardziej nadwyrężamy nasze oczy poprzez konieczność skupiania wzroku wyłącznie na bliskich odległościach. Z tego powodu nawet mało znaczące do tej pory zaburzenia widzenia powodują dolegliwości u osób, które dotychczas funkcjonowały nieźle. Pacjenci częściej niż zwykle obserwują u siebie i swoich dzieci zamazywanie się obrazu pod koniec dnia, niestabilną ostrość obrazu, trudności z utrzymaniem uwagi lub wręcz niechęć do czytania. Dlatego z przyjemnością postanowiliśmy wesprzeć kampanię edukacyjną Huawei „Włącz ochronę oczu”, która ma dostarczyć Polakom kilka najważniejszych wskazówek, jak dbać o wzrok, gdy sytuacja zmusza nas do spędzania większej ilości czasu przed ekranem komputera – mówi Luiza Krasucka, optometrystka, Przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Optometrii i Optyki.

 

Kampania edukacyjna „Włącz ochronę oczu” będzie realizowana poprzez media i liderów opinii publicznej, w placówkach medycznych zainteresowanych tematem, w komunikacji do partnerów biznesowych Huawei oraz pracowników firmy, a także w kanałach komunikacji PTOO.

 

Nadmierna ekspozycja na światło niebieskie, emitowane przez większość urządzeń cyfrowych, może prowadzić do zespołu objawów nazywanego cyfrowym zmęczeniem wzroku. Światło niebieskie reguluje cykl dobowy człowieka i wpływa na możliwości poznawcze, pamięć oraz dobry nastrój, jednak zbyt długie korzystanie z urządzeń cyfrowych tuż przed snem może go zaburzyć i w efekcie powodować zmęczenie w ciągu dnia. Redukcja niebieskiego światła jest więc szczególnie istotna w sytuacji, gdy czas spędzany prze laptopem wydłuża się tak, jak dzieje się to obecnie. Po włączeniu funkcji „Nocne światło” w ustawieniach ekranu laptopa Huawei Matebook D 16, kolory wyświetlacza zmieniają się na cieplejsze, przez co emisja niebieskiego światła zostaje ograniczona. Skuteczność tego rozwiązania w MateBook D 16 została potwierdzona certyfikatem TÜV Rheinland.

 

Z kolei częstotliwość odświeżania ekranu powinna być na tyle wysoka, by nie powodować męczącego dla oczu wrażenia migotania. W badaniach naukowych, w których porównywano wyświetlacze cyfrowe o wysokiej i niskiej częstotliwości odświeżania obrazu, pacjenci korzystający z ekranów o niższej częstotliwości zdecydowanie częściej zgłaszali objawy zmęczenia i bólu oczu oraz dyskomfortu wzrokowego niż druga grupa ankietowanych. Technologia redukcji migotania, również dostępna w MateBook D 16 i potwierdzona certyfikatem TÜV Rheinland, wykorzystuje inteligentną regulację podświetlenia oraz ogranicza występowanie niskich poziomów jasności, które mogą niekorzystnie wpływać na wzrok użytkownika.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy Biuro prasowe
2025-03-26 | 19:00

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Strach, bóle i skurcze mięśni nie dawały Monice spać. Zaczęła długą wędrówkę po lekarzach w poszukiwaniu diagnozy. – Nie zliczę, ile było tych wizyt,
Zdrowie Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
2025-03-12 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Z apelem o jak najszybsze uchwalenie przepisów, zgodnie z którymi Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejąłby wypłatę zasiłku chorobowego już od pierwszego dnia
Zdrowie Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
2025-03-11 | 06:00

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Z badania opinii przeprowadzonego przez SW Research dla marki Domowe Laboratorium wynika, że wielu Polaków postrzega raka jelita grubego jako chorobę nieuleczalną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Problemy społeczne

Poziom wyszczepienia Ukraińców jest o 20 pp. niższy niż Polaków. Ukraińskie mamy w Polsce wskazują na szereg barier

Różnice w kalendarzu szczepień, bariery językowe, nieznajomość polskiego systemu szczepień oraz obawy przed skutkami ubocznymi szczepionek – to jedne z najczęstszych problemów, które prowadzą do tego, że poziom wyszczepienia Ukraińców w Polsce jest niższy niż Polaków. To może mieć wpływ na bezpieczeństwo zdrowotne w całym kraju. Fundacja Instytutu Matki i Dziecka podejmuje inicjatywę mającą budować postawy proszczepienne wśród imigrantów.

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.