Komunikaty PR

Instytut LB Medical odpowiada na potrzeby Polaków! W ramach autorskiej kampanii

2021-02-02  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.13 MB )

Dlatego Instytut LB Medical, który jest inicjatorem kampanii #NASZAwtymGŁOWA, wychodzi naprzeciw potrzebom rodaków i uruchamia  portal naszawtymglowa.pl będący kompendium wiedzy na temat zdrowia psychicznego dla osób,  które interesują się profilaktyką, poszukują wsparcia oraz odpowiedzi na nurtujące pytania z zakresu zdrowia psychicznego. Ciekawe tematy znajdą także osoby, które pasjonują się psychologią

Portal naszawtymglowa.pl działa w ramach kampanii edukacyjno-społecznej #NASZAwtymGŁOWA, której celem jest budowanie świadomości i edukowanie społeczeństwa w zakresie zdrowia psychicznego. Publikowane treści tworzone są przez redakcję portalu przy współpracy z ekspertami – psychologami, psychoterapeutami czy psychiatrami i innymi specjalistami – którzy widzą skalę problemu zdrowia psychicznego, chętnie dzielą się swoją wiedzą i  doświadczeniem, aby zmienić ten negatywny trend. Przy tworzeniu materiałów nawiązujemy także współpracę z zaangażowanymi w sprawy zdrowia psychicznego dziennikarzami, dzięki którym możemy szeroko nagłaśniać problem, a co za tym idzie - dawać wsparcie oraz przełamywać tabu.

„Na przełomie roku wraz z naszym partnerem – agencją badawczą SW Research – przeprowadziliśmy badanie dotyczące źródeł wiedzy na temat zdrowia psychicznego, z którego jasno wynika, że prawie połowa Polaków (47 proc.) wyszukuje informacji z zakresu zdrowia psychicznego w Internecie. Podobny odsetek badanych (48 proc.) deklaruje, że robi to z obawy o własne zdrowie psychiczne, natomiast co czwarty z respondentów wyszukuje tego typu treści, ponieważ interesuje się tą tematyką. Był to dla nas jasny sygnał, że istnieje wyraźna potrzeba stworzenia miejsca, które będzie rzetelną pigułką wiedzy
o zróżnicowanej treści dopasowanej dla różnego typu odbiorców.  Ważne dla nas jest, aby ciekawe treści znalazła tam osoba szukająca pomocy, zrozumienia, a także ktoś, kto interesuje się psychologią bądź czytelnik, który dopiero zaczyna zgłębiać tematy związane ze zdrowiem psychicznym.” 
mówi Dorota Bieniek-Kaska, pomysłodawczyni kampanii #NASZAwtymGŁOWA, Prezes Instytutu LB Medical

 

Wywiady, podcasty, artykuły – różne formy dla szerokiego grona odbiorców

Forma publikowanych materiałów jest różnorodna. Czytelnicy znajdą tam zarówno artykuły, wyniki badań dotyczące zdrowia psychicznego, a także wywiady oraz podcasty realizowane we współpracy
z ekspertami – psychologami, psychoterapeutami, psychiatrami i badaczami opinii publicznej. Materiały przygotowywane są przez doświadczonych dziennikarzy zajmujących się tematyką zdrowia. Pomysłodawcy podkreślają, że zależy im na docieraniu do jak najszerszego grona odbiorów. Dlatego na portalu – w poszczególnych zakładkach można znaleźć m.in. tematy z zakresu samooceny i poczucia własnej wartości, wywiad z psychologiem sportu, podcasty dotyczące higieny psychicznej oraz najnowsze wyniki badań dotyczące zdrowia psychicznego Polaków w dobie pandemii koronawirusa.

Polacy obciążeni jak nigdy dotąd. Eksperci alarmują!

Według badania przeprowadzonego przez SW Research prawie 26 proc. Polaków zadeklarowało, że poziom stresu lub obciążenia psychicznego – w porównaniu do okresu przed wybuchem pandemii
COVID-19 – uległ znacznemu podwyższeniu
. To samo mogę potwierdzić jako psychoterapeuta. Pomimo tego, że mam ograniczone godziny pracy, staram się poszerzać grafik i konsultować więcej osób.
W ostatnim czasie najczęściej przychodzą do mnie pacjenci z objawami stanów lękowo-depresyjnych, zmagający się z drażliwością oraz niepokojem o byt. Ze względu na rosnącą liczbę osób cierpiących
z powodu zaburzeń psychicznych całym sercem popieram inicjatywy, takie jak portal naszawtymglowa.pl. Z pewnością każdy, kto jest zaniepokojony stanem swojego zdrowia, powinien zwrócić się do specjalisty. Warto edukować ludzi, podkreślać problem, burzyć tabu, a także dawać do zrozumienia, że nie muszą czuć się samotni, pozostawieni sami sobie. Taką rolę spełnia portal naszawtymglowa.pl – pokazuje, że schorzenia psychiczne nie są niczym wstydliwym i mogą dotknąć każdego z nas, w różnym stopniu. Jeśli sytuacja tego wymaga, warto też wiedzieć, kiedy udać się po wsparcie do specjalistów”
mówi Jagna Ambroziak, psychoterapeuta z Warszawskiego Ośrodka Psychoterapii i Psychiatrii, ekspertka kampanii #NASZAwtymGŁOWA.

Źródła wiedzy o zdrowiu psychicznym są rozproszone

Dla prawie jednej trzeciej badanych, którzy wyszukują informacje w zakresie zdrowia psychicznego, źródło wiedzy stanowią portale poświęcone zdrowiu i medycynie (31 proc.), a nieco mniejszy odsetek respondentów wpisuje dane zagadnienia w wyszukiwarkę (30 proc.). W dalszej kolejności badani wskazują na czerpanie wiedzy z artykułów naukowych (23 proc.) oraz z rozmów z lekarzem, psychoterapeutą czy innym specjalistą (21 proc). Większość badanych ocenia, że ilość informacji dotyczących zdrowia psychicznego jest duża. 44% osób wyszukujących informacji w zakresie zdrowia psychicznego uważa, że jest ich dużo, ale są rozproszone w wielu miejscach.*

Wyniki badań dają nadzieję na to, że Polacy chcą dbać o swoje zdrowie psychiczne oraz bliskich i szukają wsparcia. Jak widać, Internet stanowi bardzo częste źródło wiedzy. Ważne jest, aby publikować treści oparte na rzetelnej, zweryfikowanej wiedzy oraz porad, które pozwolą na podjęcie działań w celu poradzenia sobie z problemami. To nie tylko obowiązek jednostek, ale całego społeczeństwa. Dobrze, jeśli te informacje są zgromadzone w jednym miejscu, a oprócz artykułów naukowych, zrozumiałych porad, znajdują się tam aktywne numery telefonów i adresy, pod którymi internauta może uzyskać poradę czy pierwszą pomoc psychologiczną. Odpowiedzią na te potrzeby jest portal naszawtymglowa.pl – mówi dr n. med. Magdalena Namysłowska z Warszawskiego Ośrodka Psychoterapii i Psychiatrii, psychiatra i psychoterapeuta, ekspertka kampanii #NASZAwtymGŁOWA.

 

Portal znajduje się pod adresem www.naszawtymglowa.pl

 

* Badanie „Źródła wiedzy na temat zdrowia psychicznego” przeprowadzone na zlecenie Instytutu LB Medical. Badanie zostało zrealizowane w dniach 22-26.12.2020 przez agencję SW Research metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel.

 

Dodatkowych informacji udziela:
Wioleta Pompe, koordynator kampanii #NASZAwtymGŁOWA
tel.:  + 48 733 002 364,
email: redakcja@naszawtymglowa.pl
www.naszawtymglowa.pl

 

***

Kampania #NASZAwtymGŁOWA ma na celu budowanie świadomości i edukowanie społeczeństwa w zakresie zdrowia psychicznego. Misją kampanii jest uświadomienie społeczeństwu, że choroba nie jest problemem jednostki, ale całego społeczeństwa. Skutkiem nagłaśniania problemu jest wdrożenie go do dyskursu społecznego i przełamanie zjawiska tabu. Celem kampanii jest uświadamianie społeczeństwa, że problem może dotyczyć naszych bliskich, współpracowników, ludzi,
z którymi mamy kontakt na co dzień, a także nas samych. Pomysłodawcą i organizatorem kampanii jest Instytut LB Medical. Partnerzy kampanii: Instytut Badawczy SW Research, Warszawski Ośrodek Psychoterapii i Psychiatrii.

Misją Instytutu LB Medical jest polepszanie jakości życia pacjentów i wspieranie systemu ochrony zdrowia w Polsce poprzez prowadzenie innowacyjnych projektów społecznych i edukacyjnych opartych na badaniach naukowych evidence based. Celem instytutu jest budowanie relacji ze środowiskiem naukowym, eksperckim i pacjenckim. Konsolidacja tych środowisk jest jednym z filarów działalności Instytutu. To dzięki temu możliwy jest realny wpływ na poprawę kondycji ochrony zdrowia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE Biuro prasowe
2025-06-02 | 01:00

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Dzięki decyzjom samodzielnie podejmowanym przez pacjentów rocznie w Europie udaje się uniknąć nawet 120 milionów konsultacji lekarskich. – Samoleczenie
Zdrowie Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
2025-05-21 | 17:00

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Problem owrzodzeń przewlekłych dotyka nawet miliona Polaków – według danych z Porozumienia na rzecz Profesjonalnej Terapii Ran liczba ta wynosi od 760 tys. do 1,1 mln. Choć
Zdrowie Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
2025-05-15 | 17:00

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo

Pod hasłem „choroby rzadkie” kryje się długa lista różnych i w większości uwarunkowanych genetycznie schorzeń. – Patrząc na te choroby zbiorczo, okazuje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć

Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.

Konsument

Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.

Gwiazdy

Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.