Komunikaty PR

Jak Polacy dbają o higienę jamy ustnej?

2020-09-29  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt
Weber Shandwick
Weber Shandwick

ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
ooo|webershandwick.pl| |ooo|webershandwick.pl
600000000
webershandwick.com
  • Nowe badanie pokazuje, że Polacy nie zmieniają szczoteczki do zębów odpowiednio często. Aż 78% robi to tylko wtedy kiedy zauważa, że szczoteczka jest zniszczona. A jedynie połowa robi to po przebytej infekcji.
  • 81% Polaków wykazuje chęć podjęcia kroków w stronę poprawy zdrowia, jednak higiena jamy ustnej nie jest dla nich priorytetem.
  • Aby odpowiednio zadbać o zdrowie jamy ustnej, należy pamiętać o 3 prostych zasadach:
    • myj zęby 2 razy dziennie przez co najmniej 2 minuty;
    • wymieniaj szczoteczkę co najmniej raz na 3 miesiące lub częściej – po każdej przebytej infekcji górnych dróg oddechowych;
    • używaj pasty do zębów z odpowiednim dla wieku i grupy ryzyka próchnicy poziomem fluoru.

 

Odpowiednia higiena jamy ustnej ma ogromny wpływ na ogólny stan naszego zdrowia. Jednak, jak wynika z badania przeprowadzonego przez OnePoll na zlecenie firmy Colgate-Palmolive, wielu z nas nie ma wyrobionych właściwych nawyków. Oprócz samego mycia zębów należy je regularnie nitkować, płukać oraz wymieniać szczoteczkę do zębów zgodnie z zaleceniami dentystów. Sytuacja związana z pandemią skłoniła 81% Polaków do podjęcia działań mających na celu poprawę zdrowia. Jednak tylko nieco więcej niż połowa (53,3%) społeczeństwa uważa, że może to uczynić poprzez zmianę nawyków związanych z codzienną higieną jamy ustnej. 

Zarażaj uśmiechem, a nie bakteriami

Choć zdecydowana większość osób biorących udział w badaniu zdaje sobie sprawę, że stan jamy ustnej ma związek z ogólnym stanem zdrowia (88,30% respondentów), to większość nie dba o nią we właściwy sposób. Połowa respondentów myje zęby krócej niż jest to rekomendowane przez dentystów, prawie tyle samo osób deklaruje, że nie używa codziennie płynu do płukania ust. Co trzeci Polak nie stosuje w ogóle nici dentystycznej, czyścika do języka czy irygatora. Choć najbardziej zaskakujące jest to, że 75% Polaków zmienia szczoteczkę dopiero wtedy kiedy zauważy, że jest ona zniszczona, a aż połowa nie robi tego po przebytej infekcji.

Te wyniki są bardzo niepokojące. Myjąc zęby szczoteczką ze zniszczonym włosiem, możemy nie docierać do istotnych obszarów jamy ustnej, w których gromadzi się osad nazębny. Może to istotnie zwiększać ryzyko wystąpienia ubytków i problemów z dziąsłami. Z uwagi na gromadzące się na szczoteczce zarazki (podczas trwania infekcji) niezwykle ważnym jest, aby wymieniać ją niezwłocznie po każdym przebytym przeziębieniu, kaszlu lub gorączce. Wymiana szczoteczki na nową pomoże zadbać zarówno o zdrowie jamy ustnej, jak i o ogólny stan naszego zdrowia ” – powiedziała Hannah Young, higienistka stomatologiczna i ambasadorka marki Colgate.  

Wymień szczoteczkę na nową

Analizując wyniki badania „Colgate Palmolive Reboot 2020” firma Colgate ruszyła z kampanią „Wymień szczoteczkę na nową”. Ma ona na celu zachęcenie Polaków do stosowania w swojej codziennej higienie jamy ustnej trzech prostych zasad, które rekomendują również dentyści. 

Kluczowe jest aby:

  1. myć zęby 2 razy dziennie co najmniej przez 2 minuty;
  2. wymieniać szczoteczkę co najmniej raz na 3 miesiące lub częściej – po każdej przebytej infekcji górnych dróg oddechowych;
  3. używać pasty do zębów z odpowiednim do wieku i grupy ryzyka próchnicy poziomem fluoru.

 

Oprócz tego należałoby pamiętać o codziennym stosowaniu płynu do płukania ust oraz nici dentystycznej. Dzięki temu minimalizujemy gromadzenie się bakterii w trudno dostępnych obszarach jamy ustnej. Dostępne są również pasty do zębów oraz płyny do płukania jamy ustnej zawierające aktywne składniki pomagające walczyć z bakteriami i przez to zmniejszyć gromadzenie się niepożądanej płytki nazębnej.

Badanie wskazane w niniejszym artykule „Colgate Palmolive Reboot 2020” zostało przeprowadzone przez OnePoll w terminie 21-24 sierpnia 2020 roku na grupie 1000 dorosłych Polaków.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Weber Shandwick
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Prezbiopia – zaburzenie widzenia, które dotyka niemal każdego Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Prezbiopia – zaburzenie widzenia, które dotyka niemal każdego

Prezbiopia, znana również jako starczowzroczność, nie jest chorobą, ale związanym z wiekiem zaburzeniem ostrego widzenia. Zazwyczaj pierwsze jej objawy, czyli problemy z wyraźnym
Zdrowie Podaruj zdrowy sen swoim bliskim – wybierz materac na prezent
2024-12-20 | 12:00

Podaruj zdrowy sen swoim bliskim – wybierz materac na prezent

Wybór materaca na prezent to gest pełen troski, który może znacząco poprawić komfort snu oraz zdrowie i samopoczucie obdarowanej osoby. Choć nietypowy, taki upominek staje się
Zdrowie Na zdrowe gardło – NOWOŚĆ w linii herbatek Zioła Mnicha
2024-12-19 | 11:25

Na zdrowe gardło – NOWOŚĆ w linii herbatek Zioła Mnicha

Gdy w takich przypadkach chcemy skorzystać z pomocy natury, warto sięgnąć po nową funkcjonalną herbatkę ziołowo-owocową Zioła Mnicha Na zdrowe gardło. Zawiera ona 100% naturalnych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.