Jak Polacy dbają o higienę jamy ustnej?
Weber Shandwick
ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
ooo|webershandwick.pl| |ooo|webershandwick.pl
600000000
webershandwick.com
- Nowe badanie pokazuje, że Polacy nie zmieniają szczoteczki do zębów odpowiednio często. Aż 78% robi to tylko wtedy kiedy zauważa, że szczoteczka jest zniszczona. A jedynie połowa robi to po przebytej infekcji.
- 81% Polaków wykazuje chęć podjęcia kroków w stronę poprawy zdrowia, jednak higiena jamy ustnej nie jest dla nich priorytetem.
- Aby odpowiednio zadbać o zdrowie jamy ustnej, należy pamiętać o 3 prostych zasadach:
- myj zęby 2 razy dziennie przez co najmniej 2 minuty;
- wymieniaj szczoteczkę co najmniej raz na 3 miesiące lub częściej – po każdej przebytej infekcji górnych dróg oddechowych;
- używaj pasty do zębów z odpowiednim dla wieku i grupy ryzyka próchnicy poziomem fluoru.
Odpowiednia higiena jamy ustnej ma ogromny wpływ na ogólny stan naszego zdrowia. Jednak, jak wynika z badania przeprowadzonego przez OnePoll na zlecenie firmy Colgate-Palmolive, wielu z nas nie ma wyrobionych właściwych nawyków. Oprócz samego mycia zębów należy je regularnie nitkować, płukać oraz wymieniać szczoteczkę do zębów zgodnie z zaleceniami dentystów. Sytuacja związana z pandemią skłoniła 81% Polaków do podjęcia działań mających na celu poprawę zdrowia. Jednak tylko nieco więcej niż połowa (53,3%) społeczeństwa uważa, że może to uczynić poprzez zmianę nawyków związanych z codzienną higieną jamy ustnej.
Zarażaj uśmiechem, a nie bakteriami
Choć zdecydowana większość osób biorących udział w badaniu zdaje sobie sprawę, że stan jamy ustnej ma związek z ogólnym stanem zdrowia (88,30% respondentów), to większość nie dba o nią we właściwy sposób. Połowa respondentów myje zęby krócej niż jest to rekomendowane przez dentystów, prawie tyle samo osób deklaruje, że nie używa codziennie płynu do płukania ust. Co trzeci Polak nie stosuje w ogóle nici dentystycznej, czyścika do języka czy irygatora. Choć najbardziej zaskakujące jest to, że 75% Polaków zmienia szczoteczkę dopiero wtedy kiedy zauważy, że jest ona zniszczona, a aż połowa nie robi tego po przebytej infekcji.
“Te wyniki są bardzo niepokojące. Myjąc zęby szczoteczką ze zniszczonym włosiem, możemy nie docierać do istotnych obszarów jamy ustnej, w których gromadzi się osad nazębny. Może to istotnie zwiększać ryzyko wystąpienia ubytków i problemów z dziąsłami. Z uwagi na gromadzące się na szczoteczce zarazki (podczas trwania infekcji) niezwykle ważnym jest, aby wymieniać ją niezwłocznie po każdym przebytym przeziębieniu, kaszlu lub gorączce. Wymiana szczoteczki na nową pomoże zadbać zarówno o zdrowie jamy ustnej, jak i o ogólny stan naszego zdrowia ” – powiedziała Hannah Young, higienistka stomatologiczna i ambasadorka marki Colgate.
Wymień szczoteczkę na nową
Analizując wyniki badania „Colgate Palmolive Reboot 2020” firma Colgate ruszyła z kampanią „Wymień szczoteczkę na nową”. Ma ona na celu zachęcenie Polaków do stosowania w swojej codziennej higienie jamy ustnej trzech prostych zasad, które rekomendują również dentyści.
Kluczowe jest aby:
- myć zęby 2 razy dziennie co najmniej przez 2 minuty;
- wymieniać szczoteczkę co najmniej raz na 3 miesiące lub częściej – po każdej przebytej infekcji górnych dróg oddechowych;
- używać pasty do zębów z odpowiednim do wieku i grupy ryzyka próchnicy poziomem fluoru.
Oprócz tego należałoby pamiętać o codziennym stosowaniu płynu do płukania ust oraz nici dentystycznej. Dzięki temu minimalizujemy gromadzenie się bakterii w trudno dostępnych obszarach jamy ustnej. Dostępne są również pasty do zębów oraz płyny do płukania jamy ustnej zawierające aktywne składniki pomagające walczyć z bakteriami i przez to zmniejszyć gromadzenie się niepożądanej płytki nazębnej.
Badanie wskazane w niniejszym artykule „Colgate Palmolive Reboot 2020” zostało przeprowadzone przez OnePoll w terminie 21-24 sierpnia 2020 roku na grupie 1000 dorosłych Polaków.
Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?
Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.