Jakie postanowienia na 2020 rok mają Polacy? Badanie Mars Wrigley
Grayling Poland
al. Jerozolimskie 96
00-807 Warszawa
katarzyna.wojtowicz-pietron|grayling.com| |katarzyna.wojtowicz-pietron|grayling.com
22 536 04 41
www.grayling.com
Nowy rok jest jak czysta karta – nie oglądając się za siebie, z energią zaczynamy snuć osobiste i zawodowe plany na kolejne miesiące. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Mars Wrigley w grudniu 2019 roku, listę postanowień noworocznych przygotuje 78% kobiet i 76% mężczyzn w Polsce[1]. Do najpopularniejszych zaliczają się te związane z aktywnością fizyczną, zbilansowaną dietą, spędzaniem czasu z rodziną i – co niektórych może zdziwić – dbaniem o higienę jamy ustnej. Tymczasem stan zdrowia zębów ma wpływ na cały nasz organizm.
Ciało w lepszej formie – od wewnątrz i na zewnątrz
Regularne dbanie o aktywność fizyczną i przykładanie wagi do prawidłowego odżywania to najpopularniejsze z postanowień noworocznych. Każdego roku w pierwszych miesiącach siłownie przeżywają prawdziwe oblężenie. Teraz też nie będzie inaczej – jak wynika z badań, aż 87% z nas planuje zacząć dbać o formę wraz z rozpoczęciem roku. Z kolei 86% stawia na bardziej zbilansowaną dietę. 37% badanych deklaruje, że zamierza rzucić palenie papierosów, a 43% chce ograniczyć spożywanie alkoholu.
Zdrowy organizm zaczyna się od zdrowych zębów
Według badania SW Research, dbanie o zęby to czwarte w kolejności najpopularniejsze postanowienie noworoczne. Aż 69% ankietowanych chciałoby częściej odwiedzać stomatologa i przykładać więcej wagi do pielęgnacji jamy ustnej. Biorąc pod uwagę, że stan zdrowia zębów ma wpływ na cały nasz organizm, jest to jedno z ważniejszych postanowień, które każdy z nasz powinien sumiennie zrealizować. Nieleczona próchnica i ubytki mogą prowadzić do wielu nieprzyjemnych dolegliwości – często poważniejszych niż dokuczliwy ból zęba. Tymczasem dbanie o higienę jamy ustnej nie jest ani czasochłonne, ani zbyt wymagające. Wystarczy stosować się do czterech prostych kroków rekomendowanych m.in. przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne. Dokładne mycie zębów pastą z fluorem przynajmniej dwa razy dziennie, stosowanie dodatkowych akcesoriów w postaci nici dentystycznej i płynu do płukania to podstawowe elementy odpowiedniej higieny jamy ustnej. W sytuacjach, kiedy po posiłku nie mamy możliwości umycia zębów, wystarczy sięgać po bezcukrową gumę i żuć ją do 10 minut po posiłku. Dzięki temu zwiększy się produkcja śliny, która neutralizuje kwasy osadu nazębnego będącego przyczyną próchnicy. Czwartym krokiem są regularne wizyty u stomatologa – przynajmniej raz na pół roku.
Zacieśnianie więzi rodzinnych i przyjaźni
W natłoku codziennych obowiązków często brakuje nam czasu dla siebie, na czym cierpią również relacje z naszymi najbliższymi – rodziną i przyjaciółmi. A przecież odwiedziny u rodziców, czy wypad na kawę lub do kina z koleżanką to bezcenne chwile, które pozytywnie wpływają na nasze samopoczucie. Dlatego nie dziwi fakt, że przy okazji nadejścia nowego roku aż 80% z nas planuje spędzać więcej czasu z rodziną, a 66% poświęci więcej uwagi relacjom z przyjaciółmi. W budowaniu wartościowych wspomnień z bliskimi z pewnością pomoże również oderwanie się od internetu, co zamierza zrobić 30% badanych.
Pamiętajmy też o sobie
Zaszycie się w ulubionym fotelu z ciekawą książką, zwiedzenie nowego miejsca, a może znalezienie upragnionej pracy, która będzie dawać nam poczucie satysfakcji – to tylko nieliczne ze sposobów na poprawę samopoczucia. Rozpoczęcie nowego roku to idealna okazja do tego, żeby starać się wygospodarować czas dla siebie. Podróżowanie do nieznanych zakątków lub ulubionych miejsc, w których lubimy się relaksować to postanowienie 69% z nas. Poszerzać horyzonty dzięki literaturze będzie niewiele mniej, bo 66% ankietowanych. Z kolei dużą życiową zmianę, jaką niewątpliwie jest zmiana pracy, w 2020 roku chciałoby zrealizować 29% badanych.
[1] Wg badania „Świadomość i percepcja bezcukrowej gumy do żucia” przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Mars Wrigley, grudzień 2019
Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?
Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.