Kampania "Różowy Bukiecik" wspiera walkę z wykluczeniem menstruacyjnym
Z okazji Dnia Kobiet Fundacja Różowa Skrzyneczka, Lisek.App i Feeders Agency w ramach
wspólnej inicjatywy zmieniają pusty gest w pełną Różową Skrzyneczkę. Kupując Różowy
Bukiecik każdy może realnie wesprzeć walkę z wykluczeniem menstruacyjnym i zrobić coś
znaczącego dla kobiet.
Wykluczenie menstruacyjne to poważny problem społeczny w Polsce - odnosi się do trudności , jakie
mają osoby menstruujące w dostępie do produktów higienicznych, odpowiednich udogodnień
sanitarnych oraz edukacji na temat menstruacji. Aż 4% kobiet i osób menstruujących w Polsce nie
ma pieniędzy na zakup środków higienicznych - to blisko 500 000 osób. 21% nastolatek
musiało wyjść ze szkoły ze względu na ich brak, 10% z powodu ograniczonego dostępu do
podpasek w ogóle nie wyszło z domu. Fundacja Różowa Skrzyneczka postanowiła walczyć z tym
problemem.
Zamień pusty gest w pełną Różową Skrzyneczkę
W walce z wykluczeniem menstruacyjnym, ramię w ramię z Fundacją, dołączają Lisek.App oraz
Feeders Agency, tworząc z okazji Dnia Kobiet “Różowy Bukiecik”. Zysk ze sprzedaży zostanie
przekazany na wsparcie działalności Różowej Skrzyneczki. Różowy Bukiecik będzie dostępny na
Lisek.App w 2 postaciach - symbolicznej cegiełki w formie dedykowanej akcji animacji oraz metalowej
przypinki z kwiatem w kształcie tamponu.
Kampania startuje w Dzień Kobiet (8.03) i potrwa do końca miesiąca. Do jej promocji dołączyła m.in.
Małgorzata Rozenek, promując ideę Różowego Bukieciku na swoich profilach w social mediach.
- Wykluczenie menstruacyjne to naprawdę wstydliwy temat. Ale nie dla wykluczonych, tylko dla
tych, którzy wykluczają. Można by o tym gadać i gadać, ale ponad 500 tys. dziewczyn czeka
na pomoc. Wsparcie to jeden z najpiękniejszych gestów, który możesz okazać drugiej osobie.
I to nie taki pusty, tylko niosący za sobą realną pomoc - w tym przypadku w postaci pełnej
Różowej Skrzyneczki - komentuje Karolina Konik, social media creative Feeders.
Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?
Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.