Kampania "Różowy Bukiecik" wspiera walkę z wykluczeniem menstruacyjnym
Z okazji Dnia Kobiet Fundacja Różowa Skrzyneczka, Lisek.App i Feeders Agency w ramach
wspólnej inicjatywy zmieniają pusty gest w pełną Różową Skrzyneczkę. Kupując Różowy
Bukiecik każdy może realnie wesprzeć walkę z wykluczeniem menstruacyjnym i zrobić coś
znaczącego dla kobiet.
Wykluczenie menstruacyjne to poważny problem społeczny w Polsce - odnosi się do trudności , jakie
mają osoby menstruujące w dostępie do produktów higienicznych, odpowiednich udogodnień
sanitarnych oraz edukacji na temat menstruacji. Aż 4% kobiet i osób menstruujących w Polsce nie
ma pieniędzy na zakup środków higienicznych - to blisko 500 000 osób. 21% nastolatek
musiało wyjść ze szkoły ze względu na ich brak, 10% z powodu ograniczonego dostępu do
podpasek w ogóle nie wyszło z domu. Fundacja Różowa Skrzyneczka postanowiła walczyć z tym
problemem.
Zamień pusty gest w pełną Różową Skrzyneczkę
W walce z wykluczeniem menstruacyjnym, ramię w ramię z Fundacją, dołączają Lisek.App oraz
Feeders Agency, tworząc z okazji Dnia Kobiet “Różowy Bukiecik”. Zysk ze sprzedaży zostanie
przekazany na wsparcie działalności Różowej Skrzyneczki. Różowy Bukiecik będzie dostępny na
Lisek.App w 2 postaciach - symbolicznej cegiełki w formie dedykowanej akcji animacji oraz metalowej
przypinki z kwiatem w kształcie tamponu.
Kampania startuje w Dzień Kobiet (8.03) i potrwa do końca miesiąca. Do jej promocji dołączyła m.in.
Małgorzata Rozenek, promując ideę Różowego Bukieciku na swoich profilach w social mediach.
- Wykluczenie menstruacyjne to naprawdę wstydliwy temat. Ale nie dla wykluczonych, tylko dla
tych, którzy wykluczają. Można by o tym gadać i gadać, ale ponad 500 tys. dziewczyn czeka
na pomoc. Wsparcie to jeden z najpiękniejszych gestów, który możesz okazać drugiej osobie.
I to nie taki pusty, tylko niosący za sobą realną pomoc - w tym przypadku w postaci pełnej
Różowej Skrzyneczki - komentuje Karolina Konik, social media creative Feeders.

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Zrób sercu przysługę tego lata
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.