Komunikaty PR

Kobiety kontra rak piersi. „Różowy Patrol” z 10 nowymi Klubami!

2023-12-20  |  17:00
Biuro prasowe

Dzięki edukacji i szkoleniom z samobadania piersi, prowadzonym przez Ambasadorki Klubów „Różowego Patrolu" z Fundacji OnkoCafe-Razem Lepiej, coraz więcej Polek ma szansę na wczesne wykrycie nowotworów piersi. Od października br. Fundacja, we współpracy z należącą do firmy Henkel marką Gliss, otworzyła dodatkowe 10 Klubów w Polsce. Obecnie w 46 Klubach działa blisko 170 certyfikowanych Ambasadorek, które w zaledwie dwa miesiące trwania inauguracyjnej edycji „Różowego Patrolu" przeszkoliły już ponad 1000 kobiet i mężczyzn. Co ważne, edukatorki docierają również do mniejszych miejscowości, gdzie świadomość tematu jest zazwyczaj niska, a dostęp do profesjonalnych badań utrudniony. Więcej informacji na www.rozowypatrol.pl

 

„Różowy Patrol” - odpowiedź na wyzwania profilaktyki raka piersi w Polsce

 

Polska jest jedynym krajem europejskim, w którym wskaźnik śmiertelności w wyniku zachorowań na nowotwory piersi rośnie. W Polsce codziennie na raka piersi umiera 19 kobiet*. Można temu zapobiec przez wczesną diagnozę. Inicjatywa „Różowego Patrolu” stawia sobie za cel zwiększenie świadomości na temat konieczności profilaktyki raka piersi i dąży do wsparcia kobiet w różnym wieku na terenie całej Polski, kładąc szczególny nacisk na obszary, gdzie zapotrzebowanie na działania profilaktyczne jest największe. To głównie takie miejsca, gdzie zgłaszalność do programów przesiewowych jest najniższa, a świadomość zdrowego stylu życia, profilaktyki onkologicznej i roli wczesnego wykrywania nowotworów ograniczona.

*(Dane Krajowego Rejestru Nowotworów 2020)

 

 

Kobiety, które dają siłę innym kobietom

 

Fundacja OnkoCafe-Razem Lepiej od trzech lat tworzy Kluby Ambasadorek, które organizują spotkania, edukują i motywują, wspierając kobiety w różnym wieku. Kluby często są  stowarzyszone z lokalnymi inicjatywami społecznymi. Do końca września br. sieć działała w ramach 36 Klubów Ambasadorek i tworzyło ją ponad 100 kobiet, które przeszły odpowiednie szkolenia i uzyskały certyfikat uprawniający do występowania w roli Ambasadorek Profilaktyki. Jednak potrzeba działań w tym obszarze jest znacznie większa, co znajduje swoje odzwierciedlenie w intensywnym rozwoju projektu. Tworzenie klubów „Różowych Patroli" i zaangażowanie Ambasadorek okazało się niezwykle ważnym wsparciem dla kobiet, ponieważ opiera się na budowaniu społeczności, w której mogą one dzielić się doświadczeniami i nawzajem się wspierać. Współpraca z marką Gliss, z portfolio firmy Henkel, pod hasłem „Różowy Patrol”, zapoczątkowana w październiku, pozwoliła na zwiększenie działań tej inicjatywy. W społeczną akcję szerzenia świadomości na temat profilaktyki raka piersi zaangażowała się również Małgorzata Rozenek-Majdan - ambasadorka marki Gliss, która wzięła udział również w kampanii „Różowego Patrolu”. W ciągu 2 miesięcy powstało 10 nowych klubów, którym marka Gliss zapewni także dalsze wsparcie rozwoju. A to jeszcze nie koniec. Obu podmiotom zależy, by była to współpraca długofalowa z mocnym i konkretnym wsparciem dla kobiet.

 

Nowe Kluby „Różowego Patrolu”

 

Do tej pory 10 nowych Klubów „Różowego Patrolu” powstało w woj. mazowieckim: w Lesznowoli, Nadarzynie i w Wyszkowie, , w woj. lubuskim: w Nowej Soli, w woj. podkarpackim: w Krośnie, w Mielcui w Rymanowie, w woj. świętokrzyskim: w Końskich oraz w woj. warmińsko-mazurskim: w Lidzbarku Warmińskim i w Olsztynie. Kluby objęły swoim zasięgiem nie tylko wskazane miasta, ale również okoliczne miejscowości.

 

- Po zakończonych szkoleniach Ambasadorki rozpoczęły edukację osób w swoich regionach, zorganizowały wiele spotkań otwartych, jak i zamkniętych np. dla osób z niepełnosprawnościami czy w ośrodkach wychowawczych. Jako że do klubów należą również położne, pracujące w poradniach i przychodniach NZOZ, które mają na co dzień kontakt z kobietami, szkolenia odbywały się również w gabinetach. Misja Różowego Patrolu popularyzowana jest w wielu miejscach i w różnych formach. Budujemy wiedzę o profilaktyce, ale także w bliskiej i bezpiecznej atmosferze poruszamy wiele aspektów dotyczących wsparcia chorych, czy osób, które wykryły zmiany w piersiach. Szacujemy, że w przeciągu 2 miesięcy przeszkoliłyśmy ponad 1000 kobiet i mężczyzn - mówi Anna Kupiecka, prezeska Fundacji OnkoCafe-Razem Lepiej.

 

Dowiedz się więcej

 

Na stronie akcji https://rozowypatrol.pl/jak-sie-badac można znaleźć bazę wiedzy i zapoznać się z instrukcją samobadania piersi. Dodatkowo dzięki mapie Polski można szybko znaleźć miejsce działania Różowego Patrolu i nawiązać kontakt. W przygotowaniu są kolejne kluby.

 

To dopiero początek

 

Marka Gliss, której misją jest motywowanie i dodawanie odwagi innym kobietom, stanowi mocne wsparcie dla działań „Różowego Patrolu”. Przede wszystkim jej zaangażowanie umożliwia rozszerzenie zakresu działań projektu, poprzez tworzenie nowych klubów, zapewnienie niezbędnych środków na ich funkcjonowanie, a także zwiększanie dostępu do informacji na temat profilaktyki raka piersi.

 

- Marka od wielu lat angażuje się w sprawy bliskie kobietom. Wierzymy, że inicjatywa „Różowego Patrolu powered by Gliss” ma potencjał znacząco wpłynąć na ich zdrowie i życie. To istotne, aby informacje na temat wczesnej diagnozy i samobadania docierały do jak największej liczby kobiet, stąd nasze zaangażowanie w projekt. To też okazja do budowania silnej wspólnoty kobiet, które razem dbają o zdrowie, wzajemnie się motywują i wspierają. Myślimy o tym projekcie bardzo poważnie i długofalowo. Jesteśmy dumni, że możemy być jego częścią, ponieważ ma on potencjał realnej zmiany - dodaje Aleksandra Gawlas, dyrektorka marketingu Henkel Consumer Brands, przedstawicielka marki Gliss.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Zboża i owoce – idealny duet na lato! Biuro prasowe
2024-06-26 | 07:35

Zboża i owoce – idealny duet na lato!

Z badania przeprowadzonego w ramach I edycji kampanii „Produkty zbożowe – pyszne i zdrowe!” wynika, że produkty zbożowe stosunkowo rzadko wykorzystywane są (przez niespełna
Zdrowie Testy na HIV na Festiwalu Open’er 2024
2024-06-25 | 13:00

Testy na HIV na Festiwalu Open’er 2024

Bezpłatne, szybkie testy w kierunku HIV, HCV i kiły oraz rozmowy o profilaktyce chorób przenoszonych drogą płciową – oto co na Open’er Festival w Gdyni
Zdrowie Materace dla alergików – jak wybrać odpowiedni model?
2024-06-25 | 10:00

Materace dla alergików – jak wybrać odpowiedni model?

Materace zawsze tworzone są z myślą o komforcie użytkowników. Szacuje się, że około 20-30% populacji to alergicy. Dlatego powstało wiele produktów z myślą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Ochrona środowiska

Radykalne formy protestów klimatycznych mogą mieć wpływ na spadek poparcia społecznego dla działań na rzecz klimatu. Najmniej akceptowalne blokady dróg czy niszczenie obrazów

Aktywiści klimatyczni coraz częściej wykorzystują pokojowe nieposłuszeństwo obywatelskie, aby podnieść ekologiczną świadomość społeczeństwa. Badania przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu George’a Masona wykazały, że niektóre z ich działań, jak np. marsze i protesty okupacyjne, są postrzegane jako bardziej akceptowalne niż na przykład blokady dróg czy niszczenie obrazów. To sugeruje, że forma protestu może więc wpłynąć na to, jak bardzo ludzie popierają postulaty głoszone przez protestujących, ale wymaga to dalszych badań.