Konkurs Pozytywnie Otwarci po raz trzynasty!
Alfa Communications
ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Rozpoczynająca się właśnie trzynasta edycja konkursu Pozytywnie Otwarci to okazja dla organizacji pozarządowych, samorządów oraz publicznych placówek ochrony zdrowia na zgłaszanie projektów dotyczących HIV/AIDS. Kapituła konkursowa wybierze najciekawsze, a ich twórcy otrzymają do 30 tysięcy złotych na realizację swoich pomysłów. Fundatorem grantów jest firma Gilead Sciences Poland, która od 2011 roku przeznaczyła na ten cel łącznie niemal dwa i pół miliona złotych.
Tegoroczne zagadnienia konkursowe to:
- Profilaktyka zakażeń HIV, HCV i kiły prowadzona w przestrzeni miejskiej, w klubach oraz podczas imprez masowych.
- Promocja testowania w kierunku zakażenia HIV wśród osób, które nigdy nie wykonały testu.
- Działania na rzecz ograniczania stygmatyzacji osób HIV+ realizowane poprzez promocję wiedzy o zasadzie N=N oraz zwiększanie w społeczeństwie świadomości, że dzięki nowoczesnym terapiom, HIV to dziś jedna z wielu chorób przewlekłych.
- Promocja wiedzy na temat profilaktyki HIV i/lub dobrego życia z wirusem prowadzona w internecie poprzez tworzenie aplikacji, gier, rolek etc. ze szczególnym uwzględnieniem efektywnej promocji tych narzędzi w mediach społecznościowych.
- Działania edukacyjne skierowane do rodzin, w których są dzieci zakażone HIV, prowadzone z myślą o zapewnieniu adekwatnego wsparcia zarówno rodzicom, jak i seropozytywnym dzieciom, a także przygotowaniu młodych osób seropozytywnych do wejścia w dorosłość.
Biuro Organizacyjne konkursu przyjmuje zgłoszenia do 30 czerwca na adres poczty elektronicznej biuro@pozytywnieotwarci.pl. Wszelkie szczegóły wraz z regulaminem i formularzem zgłoszeniowym dostępne są na stronie internetowej Pozytywnie Otwarci.
„NIZP-PZH-PIB odnotowuje nieprzerwany wzrost liczby nowo wykrywanych zakażeń HIV. Oby oznaczało to również, że coraz mniej jest w naszym kraju osób, które o swoim zakażeniu nie wiedzą i nie korzystają z terapii. Dzięki nowoczesnym lekom HIV można dziś skutecznie trzymać w ryzach, ale żeby się leczyć trzeba o zakażeniu wiedzieć. Dlatego jestem dumny, że od początku istnienia konkursu Pozytywnie Otwarci wsparliśmy już ponad 120 projektów szerzących informacje o tym wirusie. Wierzę, że dla wielu organizacji walczących z epidemią HIV trzynasta edycja naszego konkursu okaże się szczęśliwa. Życzę powodzenia” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą”

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.