Konkurs Pozytywnie Otwarci po raz trzynasty!
Alfa Communications
ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Rozpoczynająca się właśnie trzynasta edycja konkursu Pozytywnie Otwarci to okazja dla organizacji pozarządowych, samorządów oraz publicznych placówek ochrony zdrowia na zgłaszanie projektów dotyczących HIV/AIDS. Kapituła konkursowa wybierze najciekawsze, a ich twórcy otrzymają do 30 tysięcy złotych na realizację swoich pomysłów. Fundatorem grantów jest firma Gilead Sciences Poland, która od 2011 roku przeznaczyła na ten cel łącznie niemal dwa i pół miliona złotych.
Tegoroczne zagadnienia konkursowe to:
- Profilaktyka zakażeń HIV, HCV i kiły prowadzona w przestrzeni miejskiej, w klubach oraz podczas imprez masowych.
- Promocja testowania w kierunku zakażenia HIV wśród osób, które nigdy nie wykonały testu.
- Działania na rzecz ograniczania stygmatyzacji osób HIV+ realizowane poprzez promocję wiedzy o zasadzie N=N oraz zwiększanie w społeczeństwie świadomości, że dzięki nowoczesnym terapiom, HIV to dziś jedna z wielu chorób przewlekłych.
- Promocja wiedzy na temat profilaktyki HIV i/lub dobrego życia z wirusem prowadzona w internecie poprzez tworzenie aplikacji, gier, rolek etc. ze szczególnym uwzględnieniem efektywnej promocji tych narzędzi w mediach społecznościowych.
- Działania edukacyjne skierowane do rodzin, w których są dzieci zakażone HIV, prowadzone z myślą o zapewnieniu adekwatnego wsparcia zarówno rodzicom, jak i seropozytywnym dzieciom, a także przygotowaniu młodych osób seropozytywnych do wejścia w dorosłość.
Biuro Organizacyjne konkursu przyjmuje zgłoszenia do 30 czerwca na adres poczty elektronicznej biuro@pozytywnieotwarci.pl. Wszelkie szczegóły wraz z regulaminem i formularzem zgłoszeniowym dostępne są na stronie internetowej Pozytywnie Otwarci.
„NIZP-PZH-PIB odnotowuje nieprzerwany wzrost liczby nowo wykrywanych zakażeń HIV. Oby oznaczało to również, że coraz mniej jest w naszym kraju osób, które o swoim zakażeniu nie wiedzą i nie korzystają z terapii. Dzięki nowoczesnym lekom HIV można dziś skutecznie trzymać w ryzach, ale żeby się leczyć trzeba o zakażeniu wiedzieć. Dlatego jestem dumny, że od początku istnienia konkursu Pozytywnie Otwarci wsparliśmy już ponad 120 projektów szerzących informacje o tym wirusie. Wierzę, że dla wielu organizacji walczących z epidemią HIV trzynasta edycja naszego konkursu okaże się szczęśliwa. Życzę powodzenia” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.