Kosmiczny rebranding fundacji onkologicznej!
Agnieszka Nitka
Fundacja Onkologiczna Rakiety
al. Rzeczypospolitej 2/U-2
02-972 Warszawa
a.nitka|fundacjarakiety.pl| |a.nitka|fundacjarakiety.pl
530503239
www.fundacjarakiety.pl
Tytuł:
Kosmiczna zmiana zaczyna się na Ziemi!
Lead:
Zobowiązanie: bezpiecznie, z najlepszym paliwem, bez zbędnych przystanków odbyć trudną podróż, jaką jest choroba onkologiczna. Cel: pomóc w bezpiecznym powrocie na Ziemię. Fundacja „Znajdź Pomoc” właśnie weszła na nową orbitę zmieniając nazwę na Fundacja Onkologiczna Rakiety.
Tekst:
Możliwości. Bezpieczeństwo. Nadzieja. Głęboki rebranding Fundacji „Znajdź Pomoc” we współpracy z agencją Focus Nation to nie tylko nowoczesny, designerski wizerunek. To nowa jakość w postrzeganiu procesu leczenia choroby onkologicznej – i nie tylko.
- Chcemy zawalczyć o to, by tę chorobę przestano postrzegać wyłącznie w kategoriach strachu i ograniczeń - wyjaśnia Maja Surowicz-Biłyj, prezeska Fundacji Onkologicznej Rakiety. - Postaramy się o budowanie nowych, pozytywnych skojarzeń, dających większe poczucie sprawczości, możliwości, bezpieczeństwa oraz nadziei. Opieramy się na założeniu, że budowanie właściwych znaczeń wzmacnia psychicznie i wpływa na polepszenie nastawienia, które jest kluczowe w leczeniu chorób nowotworowych.
Fundacja zdecydowała się na głęboki rebranding, stawiający na pierwszym miejscu otwartość na nowe możliwości, nowoczesność i szeroko pojętą energię. Taki sposób działania zespołowi fundacji nie jest obcy: od 2012 działa na rzecz chorych onkologicznie i ich rodzin. Idea fundacji powstała dzięki Mai Surowicz-Biłyj, założycielce i prezes fundacji, która na oddziale onkologicznym poznała Bartka i Michała, chorych na raka młodych chłopaków. Zmuszona stawić czoło wyzwaniom ówczesnej rzeczywistości, cała trójka marzyła o stworzeniu fundacji, w której drugi człowiek będzie na pierwszym miejscu, a każdy chory odnajdzie potrzebne informacje, realną pomoc i wsparcie.
W efekcie w 2012 roku powstała Fundacja „Znajdź Pomoc”– jej zadaniem była szeroko pojęta pomoc osobom onkologicznie, z czasem wprowadzając jako logotyp dobrze znany symbol chorób onkologicznych: wstążkę, ozdobioną uroczym serduszkiem w środku. W trakcie działalności okazało się jednak, że przez brak związku z dziedziną onkologii sama nazwa staje się mało kojarzona i rozpoznawalna, jak również mylona z innymi, podobnie brzmiącymi nazwami innych organizacji.
Fundacja tymczasem rozwijała się, zatrudniała coraz więcej osób, a w planach zaczęła mieć opiekę nad kolejnymi grupami ludzi: tymi przed i po chorobie onkologicznej. W końcu przyszedł czas na zmiany i w 2020 roku po nawiązaniu współpracy z agencją Focus Nation (wtedy jeszcze Focus Media Group) opracowana została nazwa, w niebanalny sposób nawiązującą do onkologii, ale niosącą przede wszystkim wartości, którymi fundacja tak naprawdę chce się dzielić – energię, moc, nadzieję, zaufanie, bezpieczeństwo. Powstała Fundacja Onkologiczna RAKIETY.
- Jesteśmy bardzo dumni i szczęśliwi, że tak doświadczona agencja jak Focus Nation podjęła decyzję o stałej współpracy z naszą fundacją. Czekaliśmy na ludzi, którzy podejdą do tematu onkologii tak jak my – z dużym zrozumieniem, empatią, optymizmem i nowoczesnym nastawieniem - wyjaśnia Maja Surowicz-Biłyj. - Wiemy, że to dopiero początek naszej wspólnej podróży, ale już cieszymy się niesamowicie ze wspólnego fantastycznego startu! Szczególnie doceniamy to, że agencja, wspierając nas całkowicie pro bono, traktuje nas jak pełnowartościowego klienta, co jest absolutnym ewenementem na rynku i należy to podkreślać i szczególnie docenić.
Nowa strategia obejmuje nie tylko nową komunikację, związaną z nazwą i oprawą graficzną, ale i rozszerzanie obszaru profilaktyki ze szczególnym fokusem na problematykę diety antynowotworowej – dzięki temu ma nadzieję przyjmować coraz mniej podopiecznych w ostatnich stadiach rozwoju choroby, którym jest już bardzo trudno zaoferować pomoc i realne rozwiązania.
RAKIETY, bo… zespół fundacji to grupa energetycznych, aktywnych, życzliwych osób, gotowych do pomocy!
RAKIETY, bo… rak to kosmos, lot w nieznane – a każdemu Onkonaucie potrzeba zapewnić jak najlepszy start i bezpieczny powrót!
RAKIETY, bo… Podopieczni to ludzie, którzy każdego dnia od nowa wyruszają w ten komos podróży po zdrowie i życie.
RAKIETY, bo… każdy potrzebuje odpowiedniego paliwa – zdrowy, chory i po chorobie! A rolą fundacji jest edukować i promować zdrowe rozwiązania, aby uniknąć niechcianej podróży.
Strona fundacji: www.fundacjarakiety.pl
Więcej informacji:
Agnieszka Nitka
Manager Działu Marketingu, Komunikacji i Fundraisingu
Fundacja Onkologiczna Rakiety
Mail: a.nitka@fundacjarakiety.pl
Tel.: +48 530 503 930
Serce pod opieką - spotkania z kardiologiem
Diagnoza: krótkowzroczność. Jak dbać o wzrok dziecka i spowolnić postęp wady?
Urazy zębów u dzieci. Jak dbać o prawidłową higienę po wypadku stomatologicznym?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Ada Fijał: Młode pokolenie jest niezwykle obeznane z modą. Kiedyś my uczyliśmy uczestników naszych programów, co mają robić, a teraz często to my uczymy się od nich
Aktorka i jurorka programu „Shopping Queens. Królowe zakupów” zauważa, że w ciągu dekady nie tylko zmienił się ten format telewizyjny, ale także podejście do mody. Trendy dyktują bowiem teraz nie tyle znani projektanci, ile ulica i zwykli ludzie. Na jej szczególne uznanie zasługuje młode pokolenie, które wykazuje się ogromną kreatywnością i wręcz nie sposób przejść obojętnie obok ich wyszukanych stylizacji.
Muzyka
Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci
Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.