Kosmiczny rebranding fundacji onkologicznej!

Agnieszka Nitka
Fundacja Onkologiczna Rakiety
al. Rzeczypospolitej 2/U-2
02-972 Warszawa
a.nitka|fundacjarakiety.pl| |a.nitka|fundacjarakiety.pl
530503239
www.fundacjarakiety.pl
Tytuł:
Kosmiczna zmiana zaczyna się na Ziemi!
Lead:
Zobowiązanie: bezpiecznie, z najlepszym paliwem, bez zbędnych przystanków odbyć trudną podróż, jaką jest choroba onkologiczna. Cel: pomóc w bezpiecznym powrocie na Ziemię. Fundacja „Znajdź Pomoc” właśnie weszła na nową orbitę zmieniając nazwę na Fundacja Onkologiczna Rakiety.
Tekst:
Możliwości. Bezpieczeństwo. Nadzieja. Głęboki rebranding Fundacji „Znajdź Pomoc” we współpracy z agencją Focus Nation to nie tylko nowoczesny, designerski wizerunek. To nowa jakość w postrzeganiu procesu leczenia choroby onkologicznej – i nie tylko.
- Chcemy zawalczyć o to, by tę chorobę przestano postrzegać wyłącznie w kategoriach strachu i ograniczeń - wyjaśnia Maja Surowicz-Biłyj, prezeska Fundacji Onkologicznej Rakiety. - Postaramy się o budowanie nowych, pozytywnych skojarzeń, dających większe poczucie sprawczości, możliwości, bezpieczeństwa oraz nadziei. Opieramy się na założeniu, że budowanie właściwych znaczeń wzmacnia psychicznie i wpływa na polepszenie nastawienia, które jest kluczowe w leczeniu chorób nowotworowych.
Fundacja zdecydowała się na głęboki rebranding, stawiający na pierwszym miejscu otwartość na nowe możliwości, nowoczesność i szeroko pojętą energię. Taki sposób działania zespołowi fundacji nie jest obcy: od 2012 działa na rzecz chorych onkologicznie i ich rodzin. Idea fundacji powstała dzięki Mai Surowicz-Biłyj, założycielce i prezes fundacji, która na oddziale onkologicznym poznała Bartka i Michała, chorych na raka młodych chłopaków. Zmuszona stawić czoło wyzwaniom ówczesnej rzeczywistości, cała trójka marzyła o stworzeniu fundacji, w której drugi człowiek będzie na pierwszym miejscu, a każdy chory odnajdzie potrzebne informacje, realną pomoc i wsparcie.
W efekcie w 2012 roku powstała Fundacja „Znajdź Pomoc”– jej zadaniem była szeroko pojęta pomoc osobom onkologicznie, z czasem wprowadzając jako logotyp dobrze znany symbol chorób onkologicznych: wstążkę, ozdobioną uroczym serduszkiem w środku. W trakcie działalności okazało się jednak, że przez brak związku z dziedziną onkologii sama nazwa staje się mało kojarzona i rozpoznawalna, jak również mylona z innymi, podobnie brzmiącymi nazwami innych organizacji.
Fundacja tymczasem rozwijała się, zatrudniała coraz więcej osób, a w planach zaczęła mieć opiekę nad kolejnymi grupami ludzi: tymi przed i po chorobie onkologicznej. W końcu przyszedł czas na zmiany i w 2020 roku po nawiązaniu współpracy z agencją Focus Nation (wtedy jeszcze Focus Media Group) opracowana została nazwa, w niebanalny sposób nawiązującą do onkologii, ale niosącą przede wszystkim wartości, którymi fundacja tak naprawdę chce się dzielić – energię, moc, nadzieję, zaufanie, bezpieczeństwo. Powstała Fundacja Onkologiczna RAKIETY.
- Jesteśmy bardzo dumni i szczęśliwi, że tak doświadczona agencja jak Focus Nation podjęła decyzję o stałej współpracy z naszą fundacją. Czekaliśmy na ludzi, którzy podejdą do tematu onkologii tak jak my – z dużym zrozumieniem, empatią, optymizmem i nowoczesnym nastawieniem - wyjaśnia Maja Surowicz-Biłyj. - Wiemy, że to dopiero początek naszej wspólnej podróży, ale już cieszymy się niesamowicie ze wspólnego fantastycznego startu! Szczególnie doceniamy to, że agencja, wspierając nas całkowicie pro bono, traktuje nas jak pełnowartościowego klienta, co jest absolutnym ewenementem na rynku i należy to podkreślać i szczególnie docenić.
Nowa strategia obejmuje nie tylko nową komunikację, związaną z nazwą i oprawą graficzną, ale i rozszerzanie obszaru profilaktyki ze szczególnym fokusem na problematykę diety antynowotworowej – dzięki temu ma nadzieję przyjmować coraz mniej podopiecznych w ostatnich stadiach rozwoju choroby, którym jest już bardzo trudno zaoferować pomoc i realne rozwiązania.
RAKIETY, bo… zespół fundacji to grupa energetycznych, aktywnych, życzliwych osób, gotowych do pomocy!
RAKIETY, bo… rak to kosmos, lot w nieznane – a każdemu Onkonaucie potrzeba zapewnić jak najlepszy start i bezpieczny powrót!
RAKIETY, bo… Podopieczni to ludzie, którzy każdego dnia od nowa wyruszają w ten komos podróży po zdrowie i życie.
RAKIETY, bo… każdy potrzebuje odpowiedniego paliwa – zdrowy, chory i po chorobie! A rolą fundacji jest edukować i promować zdrowe rozwiązania, aby uniknąć niechcianej podróży.
Strona fundacji: www.fundacjarakiety.pl
Więcej informacji:
Agnieszka Nitka
Manager Działu Marketingu, Komunikacji i Fundraisingu
Fundacja Onkologiczna Rakiety
Mail: a.nitka@fundacjarakiety.pl
Tel.: +48 530 503 930

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Suplementacja na nowy rok - kilka ciekawych propozycji

Filary pielęgnacji skóry atopowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Dec: Za mówienie kontrowersyjnych rzeczy byłam karcona w szkole przez rówieśników. Teraz w pracy jestem za to doceniana
Prezenterka zaznacza, że krótkie wiadomości tekstowe, kilkusekundowe filmiki, emotikony czy reakcje w mediach społecznościowych nie dość, że nie są w stanie zastąpić rozmowy twarzą w twarz, to jeszcze mogą być źródłem konfliktów i nieporozumień. Zdaniem Anny Dec wiele osób odbiera wiadomości przez pryzmat własnych kompleksów i emocji, co sprawia, że nawet neutralne komunikaty mogą być źle zrozumiane. Dlatego też ważne sprawy trzeba załatwiać nie przez ekran telefonu, ale podczas spotkania w realnym świecie, bo ono ma największą wartość.
Zdrowie
Realizacja Planu dla Chorób Rzadkich przyspiesza. Są już nowe warunki wyceny i poszerza się pakiet badań screeningowych

Plan dla Chorób Rzadkich jest kompleksowym rozwiązaniem, które ma zmienić podejście do diagnostyki i leczenia chorób sierocych w Polsce. Z realizacją planu wiążą się zarówno wyzwania systemowe, jak i ekonomiczne czy informatyczne. Większość zadań jest w trakcie realizacji, ale Ministerstwo Zdrowia zapewnia, że kluczowe aspekty są załatwiane priorytetowo. To przede wszystkim tworzenie sieci ośrodków eksperckich, ułatwienie dostępu do diagnostyki, poprawa wycen oraz ułatwianie dostępu do terapii.
Media
Sylwia Bomba: „Królowa przetrwania” to nie jest mój format. Nie lubię być blisko dram, nie lubię rywalizować na takim poziomie

Influencerka przyznaje, że miała propozycję udziału w programie „Królowa przetrwania”, ale ją odrzuciła. W reality show TVN7 nie brakuje bowiem skrajnych emocji, kontrowersji, intryg i kłótni, a uczestniczki są bezwzględne i często stosują zasadę: cel uświęca środki. Sylwia Bomba zaznacza, że ona sama zamiast angażować się w niepotrzebne konflikty, woli skupić się na jakichś kreatywnych projektach. Marzy o prowadzeniu „Dzień Dobry TVN” i roli w komedii.