Komunikaty PR

Kot zachęca do testów na HIV

2022-03-28  |  08:45
Biuro prasowe
Kontakt
Mariola Sarnowska
Alfa Communications

ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Do pobrania docx ( 0.55 MB )

W ciągu ostatnich czterech lat liczba zakażeń HIV odnotowywanych w pierwszych 10 tygodniach roku wzrosła o 30 procent

Łódź, 28 marca 2022 r. Z każdym rokiem coraz więcej Polaków dowiaduje się, że żyje z HIV, mimo że zaledwie 10% z nas wykonało test w kierunku zakażenia tym wirusem. O tym, jak przenosi się HIV i jak można się przed nim chronić wiemy stanowczo za mało. Dotyczy to zwłaszcza młodzieży, która jest na HIV najbardziej narażona. Dlatego Fundacja Edukacji Zdrowotnej Lepsze Jutro z Łodzi przygotowała serię animowanych filmów edukacyjnych pod wspólnym tytułem „Zbadaj się, kotku!”, adresowanych głównie do młodych ludzi. Kampania jest realizowana w ramach konkursu Pozytywnie Otwarci.

Historia głównego bohatera – eleganckiego kotka – zaczyna się od szalonego marca, chwili zapomnienia i uniesień. Potem przychodzi refleksja i spotkanie z konsultantką Punktu Konsultacyjno-Diagnostycznego (PKD). O tym, jak może ona przestraszonemu kotkowi pomóc, jak wygląda wizyta w PKD i test na HIV – dowiemy się z kolejnych filmów, które sukcesywnie będą pojawiać się na stronie projektu zbadajsiekotku.pl oraz w mediach społecznościowych, na przykład na profilu Facebook Fundacji. Do badań będą ponadto zachęcać plakaty, które w kwietniu zawisną na łódzkich uczelniach.

Celem akcji jest popularyzacja testowania w PKD. Adresy Punktów w całej Polsce można znaleźć na stronie leczhiv.pl oraz na portalu Krajowego Centrum ds. AIDS. W łódzkim PKD prowadzonym przez Fundację Edukacji Zdrowotnej Lepsze Jutro przy ulicy Piotrkowskiej 5, w 2021 roku udzielono 758 porad, choć możliwości Fundacji są większe. Najczęściej przychodzą osoby w wieku 20-29 lat. Zakażenie HIV wykryto w ubiegłym roku u 15 z nich. Wszystkie zostały skierowane na leczenie. Ilu jeszcze mieszkańców Łodzi żyje z HIV, ale nie ma tej świadomości? Zapewne wielu...

„Młodzi ludzie często nie wiedzą o istnieniu PKD i możliwości wykonania bezpłatnego, anonimowego testu na HIV. A nawet jeśli wiedzą, boją się wizyty, albo myślą, że im HIV się nie przydarzy. Dlatego bohater naszych filmów będzie w kolejnych odcinkach przełamywał swoje lęki, a przede wszystkim oswajał widzów z tematem, rozmową w PKD, testem, odbieraniem wyniku oraz – w razie potrzeby – leczeniem” – mówi Kinga Stępniak z Fundacji Edukacji Zdrowotnej Lepsze Jutro, koordynatorka projektu. – „Nasz kotek to bohater uniwersalny, z którym łatwo się utożsamić. Mamy nadzieję, że zachęci młodzież do badania się w kierunku HIV.”

„Według NIZP PZH – PIB zakażenia HIV odnotowano w Polsce w okresie od 1 stycznia do 15 marca 2022 roku u 233 osób. Pomijając rok 2021, kiedy z powodu COVID-19 liczba osób testujących się spadła, oznacza to stały wzrost. W tym samym okresie w roku 2020 nowo wykrytych zakażeń było 224, w 2019 – 220, a w 2018 – 177. Od 2018 roku do dziś wzrost liczby zakażeń w pierwszych 10 tygodniach roku sięgnął więc 30 procent. Dlatego tak ważne są inicjatywy mające na celu profilaktykę i edukację, szczególnie skierowaną do młodzieży” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

***

Celem programu Pozytywnie Otwarci jest promocja profilaktyki HIV oraz wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. W ramach programu organizowany jest konkurs dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH – Państwowy Instytut Badawczy, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która w ciągu ostatnich jedenastu lat przeznaczyła ponad 2 miliony złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.

 

Dodatkowych informacji udziela:

Mariola Sarnowska

Biuro Organizacyjne Pozytywnie Otwarci

tel: +48 502 213 047

biuro@pozytywnieotwarci.pl

www.pozytywnieotwarci.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alfa Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą” Biuro prasowe
2025-07-01 | 11:00

Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą”

Kampania „Rany pod kontrolą” ogłasza start ogólnopolskiego badania ankietowego, mającego na celu poznanie codziennych wyzwań i potrzeb farmaceutów związanych
Zdrowie Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Zdrowie Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
2025-06-25 | 10:20

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

To, jak dużo siedzimy, bezpośrednio przekłada się na nasze zdrowie. Siedzący tryb życia sprzyja nie tylko nadmiarowym kilogramom, ale także deformacjom sylwetki, problemom

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.