Labirynt wiedzy o HIV przy Krakowskim Przedmieściu
Alfa Communications
ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Instalacja powstaje z inicjatywy Stowarzyszenia Youth Human Impact w ramach szerszego projektu nieŚWIADOMI, finansowanego ze środków pochodzących z konkursu Pozytywnie Otwarci. Jednak projekt nieŚWIADOMI to nie tylko instalacja na skwerze Hoovera, ale też kampania informacyjna w mediach społecznościowych Stowarzyszenia Youth Human Impact oraz długoterminowa współpraca z warszawskimi szkołami. Koordynatorzy i wolontariusze projektu przeprowadzą w szkołach serię warsztatów na temat profilaktyki, ryzyka zakażenia, diagnozowania oraz możliwości leczenia HIV.
„Działamy społecznie od 2015 roku” – mówi Katarzyna Dębiec, jedna z koordynatorek projektu nieŚWIADOMI – „Staramy się poświęcać uwagę głównym problemom trapiącym nasze społeczeństwo. Stąd pomysł na edukację o HIV. A nie od dziś wiadomo, że najlepiej uczyć się przez zabawę – dlatego zdecydowaliśmy się edukować przez to, co sami lubimy: labirynt”.
„Szukanie drogi do wyjścia z labiryntu to świetna zabawa, a w naszym labiryncie po drodze czekają atrakcje – ścianka „insta-friendly”, ściana z ruchomymi elementami, miejsce, gdzie można zostawić swoje opinie” – opowiada Katarzyna Cybula, koordynatorka PR Stowarzyszenia Youth Human Impact – „Niejako „po drodze” podane będą informacje na temat HIV: profilaktyka, Punkty Konsultacyjno-Diagnostyczne, statystyka zakażeń i ciekawostki.”
Labirynt można odwiedzać od 19 sierpnia. Będzie dostępny przez 6 tygodni, aby nie tylko warszawiacy, ale też turyści odwiedzający stolicę mieli okazję połączyć zabawę w labiryncie z edukacją.
„Dane NIZP-PIB-PZH są nieubłagane. Nie pokonaliśmy HIV, ponieważ nadal za mało wiemy o tym wirusie. Tym ważniejsza jest edukacja, bo przecież dzięki nowoczesnym terapiom z tym wirusem można normalnie żyć. Trzeba tylko znać swój status serologiczny. Myślę, że dzięki labiryntowi wiedzy o HIV niejeden zastanowi się nad tym, czy nie warto zrobić testu na HIV” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.
***
Konkurs Pozytywnie Otwarci
Konkurs Pozytywnie Otwarci to najstarszy nieprzerwanie działający projekt grantowy skupiający się na edukacji i profilaktyce zakażeń HIV, a także promocji wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. Konkurs otwarty jest dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która od 2011 roku przeznaczyła niemal 2,5 miliona złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Zrób sercu przysługę tego lata
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.