Labirynt wiedzy o HIV przy Krakowskim Przedmieściu
Alfa Communications
ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Instalacja powstaje z inicjatywy Stowarzyszenia Youth Human Impact w ramach szerszego projektu nieŚWIADOMI, finansowanego ze środków pochodzących z konkursu Pozytywnie Otwarci. Jednak projekt nieŚWIADOMI to nie tylko instalacja na skwerze Hoovera, ale też kampania informacyjna w mediach społecznościowych Stowarzyszenia Youth Human Impact oraz długoterminowa współpraca z warszawskimi szkołami. Koordynatorzy i wolontariusze projektu przeprowadzą w szkołach serię warsztatów na temat profilaktyki, ryzyka zakażenia, diagnozowania oraz możliwości leczenia HIV.
„Działamy społecznie od 2015 roku” – mówi Katarzyna Dębiec, jedna z koordynatorek projektu nieŚWIADOMI – „Staramy się poświęcać uwagę głównym problemom trapiącym nasze społeczeństwo. Stąd pomysł na edukację o HIV. A nie od dziś wiadomo, że najlepiej uczyć się przez zabawę – dlatego zdecydowaliśmy się edukować przez to, co sami lubimy: labirynt”.
„Szukanie drogi do wyjścia z labiryntu to świetna zabawa, a w naszym labiryncie po drodze czekają atrakcje – ścianka „insta-friendly”, ściana z ruchomymi elementami, miejsce, gdzie można zostawić swoje opinie” – opowiada Katarzyna Cybula, koordynatorka PR Stowarzyszenia Youth Human Impact – „Niejako „po drodze” podane będą informacje na temat HIV: profilaktyka, Punkty Konsultacyjno-Diagnostyczne, statystyka zakażeń i ciekawostki.”
Labirynt można odwiedzać od 19 sierpnia. Będzie dostępny przez 6 tygodni, aby nie tylko warszawiacy, ale też turyści odwiedzający stolicę mieli okazję połączyć zabawę w labiryncie z edukacją.
„Dane NIZP-PIB-PZH są nieubłagane. Nie pokonaliśmy HIV, ponieważ nadal za mało wiemy o tym wirusie. Tym ważniejsza jest edukacja, bo przecież dzięki nowoczesnym terapiom z tym wirusem można normalnie żyć. Trzeba tylko znać swój status serologiczny. Myślę, że dzięki labiryntowi wiedzy o HIV niejeden zastanowi się nad tym, czy nie warto zrobić testu na HIV” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.
***
Konkurs Pozytywnie Otwarci
Konkurs Pozytywnie Otwarci to najstarszy nieprzerwanie działający projekt grantowy skupiający się na edukacji i profilaktyce zakażeń HIV, a także promocji wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. Konkurs otwarty jest dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która od 2011 roku przeznaczyła niemal 2,5 miliona złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.