Labirynt wiedzy o HIV przy Krakowskim Przedmieściu
Alfa Communications
ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Instalacja powstaje z inicjatywy Stowarzyszenia Youth Human Impact w ramach szerszego projektu nieŚWIADOMI, finansowanego ze środków pochodzących z konkursu Pozytywnie Otwarci. Jednak projekt nieŚWIADOMI to nie tylko instalacja na skwerze Hoovera, ale też kampania informacyjna w mediach społecznościowych Stowarzyszenia Youth Human Impact oraz długoterminowa współpraca z warszawskimi szkołami. Koordynatorzy i wolontariusze projektu przeprowadzą w szkołach serię warsztatów na temat profilaktyki, ryzyka zakażenia, diagnozowania oraz możliwości leczenia HIV.
„Działamy społecznie od 2015 roku” – mówi Katarzyna Dębiec, jedna z koordynatorek projektu nieŚWIADOMI – „Staramy się poświęcać uwagę głównym problemom trapiącym nasze społeczeństwo. Stąd pomysł na edukację o HIV. A nie od dziś wiadomo, że najlepiej uczyć się przez zabawę – dlatego zdecydowaliśmy się edukować przez to, co sami lubimy: labirynt”.
„Szukanie drogi do wyjścia z labiryntu to świetna zabawa, a w naszym labiryncie po drodze czekają atrakcje – ścianka „insta-friendly”, ściana z ruchomymi elementami, miejsce, gdzie można zostawić swoje opinie” – opowiada Katarzyna Cybula, koordynatorka PR Stowarzyszenia Youth Human Impact – „Niejako „po drodze” podane będą informacje na temat HIV: profilaktyka, Punkty Konsultacyjno-Diagnostyczne, statystyka zakażeń i ciekawostki.”
Labirynt można odwiedzać od 19 sierpnia. Będzie dostępny przez 6 tygodni, aby nie tylko warszawiacy, ale też turyści odwiedzający stolicę mieli okazję połączyć zabawę w labiryncie z edukacją.
„Dane NIZP-PIB-PZH są nieubłagane. Nie pokonaliśmy HIV, ponieważ nadal za mało wiemy o tym wirusie. Tym ważniejsza jest edukacja, bo przecież dzięki nowoczesnym terapiom z tym wirusem można normalnie żyć. Trzeba tylko znać swój status serologiczny. Myślę, że dzięki labiryntowi wiedzy o HIV niejeden zastanowi się nad tym, czy nie warto zrobić testu na HIV” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.
***
Konkurs Pozytywnie Otwarci
Konkurs Pozytywnie Otwarci to najstarszy nieprzerwanie działający projekt grantowy skupiający się na edukacji i profilaktyce zakażeń HIV, a także promocji wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. Konkurs otwarty jest dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która od 2011 roku przeznaczyła niemal 2,5 miliona złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.
Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?
Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.