Komunikaty PR

Lekcje samobadania piersi w szkołach – Avon startuje z 2. edycją programu Normal

2023-10-06  |  14:00
Biuro prasowe

Jak pokazuje najnowsze badanie Boob Census 2023[i], przeprowadzone dla Avon, 34% polskich nastolatek czuje dyskomfort rozmawiając z rodziną na temat zdrowia piersi, a aż 57% twierdzi, że nie ma dostatecznej wiedzy w zakresie samobadania i rozpoznawania niepokojących symptomów. Jednocześnie 75% dziewcząt wskazuje, że jest to ważna kwestia i deklaruje zainteresowanie tematem, jeśli będzie poruszony w szkole. Na tę potrzebę zdobywania wiedzy przez młodych odpowiada Avon, który razem z partnerami Fundacją Rak’n’Roll i Kliniką Ginekologiczną Gini, startuje z drugą edycją ogólnopolskiej kampanii o zdrowiu i samobadaniu piersi Normalne, że ich dotykam.

Pier(w)si o piersiach

Zdaniem ekspertów, już nastolatki w okresie dojrzewania powinny regularnie co miesiąc sprawdzać swoje piersi, a najlepszym miejscem, aby zaszczepić w nich ten pozytywny nawyk, jest szkoła. Dlatego Avon, jako pierwszy w Polsce, wprowadził w ubiegłym roku do szkół lekcje samobadania dla dziewcząt po 16. roku życia. Scenariusz zajęć, przygotowany we współpracy z metodykiem i partnerami akcji, wpisany jest w podstawę programową lekcji biologii, WF i wychowania do życia w rodzinie. Ekspertki – konsultantki Avon – przeszkolone przez Fundację Rak’n’Roll, odwiedziły 100 szkół w Polsce i przeprowadziły multimedialne i praktyczne zajęcia, w których uczestniczyło aż 9 341 dziewcząt. Sukces pierwszej edycji programu, który został entuzjastycznie przyjęty przez nauczycieli i uczennice, sprawił, że Avon rusza właśnie z kolejną odsłoną akcji na rok szkolny 2023/24.

Chcemy zaszczepić zdrowy nawyk samobadania piersi u dziewcząt, który zostanie z nimi na zawsze – najlepszym miejscem, by zrobić to w odpowiedni sposób i na odpowiednią skalę jest szkoła. Ciałopozytywny język kampanii pozwala nam je zainteresować i pomaga im uwierzyć, że dotykanie piersi raz w miesiącu może być częścią ich normalnych rytuałów pielęgnacyjnych. Po pierwszej edycji wiemy, że to działa. Do programu zgłaszały się nie tylko dziewczyny z jednego rocznika, ale całe szkoły, a odbiór lekcji był bardzo pozytywny. Widać, że trafiliśmy w realną potrzebę społeczną, co dodaje nam skrzydeł i z jeszcze większym zapałem startujemy z programem w tym roku – mówi Ewa Grzech, Head of Integrated Communications Avon Polska.

Piersi na cenzurowanym

Temat zdrowia piersi jest dla kobiet niezwykle istotny, a jednak ciągle istnieje wokół niego otoczka wstydu, przez co ta ważna kwestia spychana jest na dalszy plan. Jak wynika z badania Boob Census 2023, przeprowadzonego dla Avon, młode dziewczyny czują się niekomfortowo rozmawiając o piersiach i to nie tylko z rodziną, ale także z przyjaciółmi (21%) czy z lekarzem (30%). Co trzecia ankietowana nigdy nie poruszała tego tematu w domu czy ze znajomymi, a co piąta nie konsultowała nawet ze specjalistą. I głównym powodem jest odczuwany wstyd i zażenowanie (ponad 20%) oraz niechęć do rozmowy w rodzinie (36%), z przyjaciółmi (63%) czy w gabinecie (36%) o tak intymnych i osobistych sprawach.

Widzimy wśród nastolatek wyraźną potrzebę i otwartość na rozmowy o zdrowiu piersi i profilaktyce. Stąd też pomysł na lekcje w szkołach, podczas których w bezpiecznym otoczeniu i przyjaznej atmosferze możemy im dostarczać niezbędnej wiedzy, a one mogą swobodnie i bez skrępowania zadawać pytania – dodaje Ewa Grzech.

W domu, szkole i na TikToku!

W tym kontekście, ciekawą informacją, wynikającą z badania Boob Census 2023, jest źródło,
z którego młodzież czerpie wiedzę na temat zdrowia piersi. Najwięcej, bo 45%, rozmawiało na ten temat z rodzicami, a 38% w szkole z nauczycielami, ale aż 40% szuka informacji także w Social Mediach! Pokazuje to, jak wielka odpowiedzialność ciąży na twórcach treści publikowanych na kanałach społecznościowych. Ale jednocześnie to warta wykorzystania szansa na dotarcie do młodych w ich naturalnym środowisku. Dlatego w tym roku Avon zdecydował się podjąć współpracę z młodymi TikTokerkami: Pauliną, Seleną i Elizą, które będą zachęcać dziewczyny do regularnego, comiesięcznego samobadania i zapisywania szkół do programu.

Zgłoś szkołę

Druga edycja kampanii Normalne, że ich dotykam startuje już dziś. Scenariusz lekcji przygotowanej przez Avon wraz z partnerami, wpisuje się w podstawę programową i może być przeprowadzony
w ramach lekcji biologii, wychowania do życia w rodzinie i wychowania fizycznego. Udział w lekcjach jest bezpłatny, a dyrektorzy szkół i nauczyciele mogą zgłaszać swoje klasy na stronie www.avon.pl/programedukacyjny 

Kampania trwa do 31.10, a lekcje przeprowadzane będą do końca roku szkolnego 2023/2024.

Avon  

W Avon wierzymy, że lepszy świat dla kobiet to lepszy świat dla wszystkich. Jesteśmy marką kosmetyczną dla kobiet wspierającą ich siłę, rozbudzającą pewność siebie i stwarzającą im możliwości do realizowania swojego potencjału. Miliony niezależnych Konsultantek na całym świecie sprzedają kultowe produkty Avon za pośrednictwem swoich sieci społecznościowych, a ponad 20% z każdej sprzedaży pomaga tworzyć lepszą przyszłość dla kobiet*. Opowiadamy się za rozwojem kobiet - słuchamy ich potrzeb, mówimy o sprawach, które mają dla nich znaczenie
i wierzymy w tworzenie pozytywnych zmian. W ramach kampanii Avon Kontra Rak Piersi i Avon Kontra Przemoc przekazaliśmy ponad 7,5 miliona złotych na wsparcie zdrowia i bezpieczeństwa Polek. Dofinansowaliśmy 67 tysiące badań USG piersi w Gabinetach z Różową Wstążką. Uruchomiliśmy pierwszą w Polsce przeciwprzemocową aplikację Avon Alert. Dbamy o planetę prowadząc zrównoważony biznes i nie testujemy naszych kosmetyków ani ich składników na zwierzętach nigdzie na świecie. Otrzymaliśmy akredytację w programie Leaping Bunny Cruelty Free International, potwierdzającą utrzymanie wysokich standardów bezpieczeństwa i jakości produktów wolnych od okrucieństwa wobec zwierząt. Avon jest częścią Grupy Natura &Co. *Dowiedz się więcej na www.avon.pl   

 

 

 

 KONTAKT

Avon Cosmetics Polska

Marta Kosińska

CSR & Corporate Communication Lead

e-mail: marta.kosinska@avon.com

 

Garden of Words

Weronika Grandys-Kil

Account Executive

e-mail: w.grandys@gardenofwords.pl

 


[i]  Badanie Boob Census 2023 przeprowadzone w Polsce na 405 nastoletnich dziewczynach w wieku 14-17 lat. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego Biuro prasowe
2025-03-12 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Z apelem o jak najszybsze uchwalenie przepisów, zgodnie z którymi Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejąłby wypłatę zasiłku chorobowego już od pierwszego dnia
Zdrowie Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
2025-03-11 | 06:00

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Z badania opinii przeprowadzonego przez SW Research dla marki Domowe Laboratorium wynika, że wielu Polaków postrzega raka jelita grubego jako chorobę nieuleczalną
Zdrowie Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
2025-02-05 | 06:00

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale skorygować. Najwięcej obaw pacjentów dotyczących tych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Zdrowie

Przybywa osób biorących leki dla chorych na cukrzycę, aby szybciej schudnąć. To rozwiązanie niekorzystne dla zdrowia

Dietetycy ostrzegają przed wykorzystywaniem leków niezgodnie z ich przeznaczeniem. Tak dzieje się coraz częściej z lekami na cukrzycę, które stosują osoby chcące zrzucić zbędne kilogramy. Jak podkreśla dietetyk Jakub Mauricz, może to prowadzić do przykrych dolegliwości zdrowotnych, a nawet zagrażać życiu. Jednocześnie zaznacza, że podstawą leczenia dla osób z nadwagą powinna być zmiana nawyków żywieniowych.

Media

Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza

Prowadząca „Must Be the Music” jest przekonana, że nowa odsłona programu zrobi wśród widzów prawdziwą furorę. Ona sama, mimo że zna kulisy, to i tak z dużym zaciekawieniem obejrzała pierwszy odcinek i to, co zobaczyła na ekranie, zrobiło na niej ogromne wrażenie. Patricia Kazadi chwali uczestników, jurorów, a także współprowadzących nową edycję. Nie ukrywa, że dużą inspiracją jest dla niej Maciej Rock, pracowity, utalentowany, a zarazem niezwykle skromny człowiek.