Komunikaty PR

Lekcje samobadania piersi w szkołach – Avon startuje z 2. edycją programu Normal

2023-10-06  |  14:00
Biuro prasowe

Jak pokazuje najnowsze badanie Boob Census 2023[i], przeprowadzone dla Avon, 34% polskich nastolatek czuje dyskomfort rozmawiając z rodziną na temat zdrowia piersi, a aż 57% twierdzi, że nie ma dostatecznej wiedzy w zakresie samobadania i rozpoznawania niepokojących symptomów. Jednocześnie 75% dziewcząt wskazuje, że jest to ważna kwestia i deklaruje zainteresowanie tematem, jeśli będzie poruszony w szkole. Na tę potrzebę zdobywania wiedzy przez młodych odpowiada Avon, który razem z partnerami Fundacją Rak’n’Roll i Kliniką Ginekologiczną Gini, startuje z drugą edycją ogólnopolskiej kampanii o zdrowiu i samobadaniu piersi Normalne, że ich dotykam.

Pier(w)si o piersiach

Zdaniem ekspertów, już nastolatki w okresie dojrzewania powinny regularnie co miesiąc sprawdzać swoje piersi, a najlepszym miejscem, aby zaszczepić w nich ten pozytywny nawyk, jest szkoła. Dlatego Avon, jako pierwszy w Polsce, wprowadził w ubiegłym roku do szkół lekcje samobadania dla dziewcząt po 16. roku życia. Scenariusz zajęć, przygotowany we współpracy z metodykiem i partnerami akcji, wpisany jest w podstawę programową lekcji biologii, WF i wychowania do życia w rodzinie. Ekspertki – konsultantki Avon – przeszkolone przez Fundację Rak’n’Roll, odwiedziły 100 szkół w Polsce i przeprowadziły multimedialne i praktyczne zajęcia, w których uczestniczyło aż 9 341 dziewcząt. Sukces pierwszej edycji programu, który został entuzjastycznie przyjęty przez nauczycieli i uczennice, sprawił, że Avon rusza właśnie z kolejną odsłoną akcji na rok szkolny 2023/24.

Chcemy zaszczepić zdrowy nawyk samobadania piersi u dziewcząt, który zostanie z nimi na zawsze – najlepszym miejscem, by zrobić to w odpowiedni sposób i na odpowiednią skalę jest szkoła. Ciałopozytywny język kampanii pozwala nam je zainteresować i pomaga im uwierzyć, że dotykanie piersi raz w miesiącu może być częścią ich normalnych rytuałów pielęgnacyjnych. Po pierwszej edycji wiemy, że to działa. Do programu zgłaszały się nie tylko dziewczyny z jednego rocznika, ale całe szkoły, a odbiór lekcji był bardzo pozytywny. Widać, że trafiliśmy w realną potrzebę społeczną, co dodaje nam skrzydeł i z jeszcze większym zapałem startujemy z programem w tym roku – mówi Ewa Grzech, Head of Integrated Communications Avon Polska.

Piersi na cenzurowanym

Temat zdrowia piersi jest dla kobiet niezwykle istotny, a jednak ciągle istnieje wokół niego otoczka wstydu, przez co ta ważna kwestia spychana jest na dalszy plan. Jak wynika z badania Boob Census 2023, przeprowadzonego dla Avon, młode dziewczyny czują się niekomfortowo rozmawiając o piersiach i to nie tylko z rodziną, ale także z przyjaciółmi (21%) czy z lekarzem (30%). Co trzecia ankietowana nigdy nie poruszała tego tematu w domu czy ze znajomymi, a co piąta nie konsultowała nawet ze specjalistą. I głównym powodem jest odczuwany wstyd i zażenowanie (ponad 20%) oraz niechęć do rozmowy w rodzinie (36%), z przyjaciółmi (63%) czy w gabinecie (36%) o tak intymnych i osobistych sprawach.

Widzimy wśród nastolatek wyraźną potrzebę i otwartość na rozmowy o zdrowiu piersi i profilaktyce. Stąd też pomysł na lekcje w szkołach, podczas których w bezpiecznym otoczeniu i przyjaznej atmosferze możemy im dostarczać niezbędnej wiedzy, a one mogą swobodnie i bez skrępowania zadawać pytania – dodaje Ewa Grzech.

W domu, szkole i na TikToku!

W tym kontekście, ciekawą informacją, wynikającą z badania Boob Census 2023, jest źródło,
z którego młodzież czerpie wiedzę na temat zdrowia piersi. Najwięcej, bo 45%, rozmawiało na ten temat z rodzicami, a 38% w szkole z nauczycielami, ale aż 40% szuka informacji także w Social Mediach! Pokazuje to, jak wielka odpowiedzialność ciąży na twórcach treści publikowanych na kanałach społecznościowych. Ale jednocześnie to warta wykorzystania szansa na dotarcie do młodych w ich naturalnym środowisku. Dlatego w tym roku Avon zdecydował się podjąć współpracę z młodymi TikTokerkami: Pauliną, Seleną i Elizą, które będą zachęcać dziewczyny do regularnego, comiesięcznego samobadania i zapisywania szkół do programu.

Zgłoś szkołę

Druga edycja kampanii Normalne, że ich dotykam startuje już dziś. Scenariusz lekcji przygotowanej przez Avon wraz z partnerami, wpisuje się w podstawę programową i może być przeprowadzony
w ramach lekcji biologii, wychowania do życia w rodzinie i wychowania fizycznego. Udział w lekcjach jest bezpłatny, a dyrektorzy szkół i nauczyciele mogą zgłaszać swoje klasy na stronie www.avon.pl/programedukacyjny 

Kampania trwa do 31.10, a lekcje przeprowadzane będą do końca roku szkolnego 2023/2024.

Avon  

W Avon wierzymy, że lepszy świat dla kobiet to lepszy świat dla wszystkich. Jesteśmy marką kosmetyczną dla kobiet wspierającą ich siłę, rozbudzającą pewność siebie i stwarzającą im możliwości do realizowania swojego potencjału. Miliony niezależnych Konsultantek na całym świecie sprzedają kultowe produkty Avon za pośrednictwem swoich sieci społecznościowych, a ponad 20% z każdej sprzedaży pomaga tworzyć lepszą przyszłość dla kobiet*. Opowiadamy się za rozwojem kobiet - słuchamy ich potrzeb, mówimy o sprawach, które mają dla nich znaczenie
i wierzymy w tworzenie pozytywnych zmian. W ramach kampanii Avon Kontra Rak Piersi i Avon Kontra Przemoc przekazaliśmy ponad 7,5 miliona złotych na wsparcie zdrowia i bezpieczeństwa Polek. Dofinansowaliśmy 67 tysiące badań USG piersi w Gabinetach z Różową Wstążką. Uruchomiliśmy pierwszą w Polsce przeciwprzemocową aplikację Avon Alert. Dbamy o planetę prowadząc zrównoważony biznes i nie testujemy naszych kosmetyków ani ich składników na zwierzętach nigdzie na świecie. Otrzymaliśmy akredytację w programie Leaping Bunny Cruelty Free International, potwierdzającą utrzymanie wysokich standardów bezpieczeństwa i jakości produktów wolnych od okrucieństwa wobec zwierząt. Avon jest częścią Grupy Natura &Co. *Dowiedz się więcej na www.avon.pl   

 

 

 

 KONTAKT

Avon Cosmetics Polska

Marta Kosińska

CSR & Corporate Communication Lead

e-mail: marta.kosinska@avon.com

 

Garden of Words

Weronika Grandys-Kil

Account Executive

e-mail: w.grandys@gardenofwords.pl

 


[i]  Badanie Boob Census 2023 przeprowadzone w Polsce na 405 nastoletnich dziewczynach w wieku 14-17 lat. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Droga Basi Gołubowskiej do diagnozy ALS i nadziei na życie Biuro prasowe
2025-05-08 | 17:00

Droga Basi Gołubowskiej do diagnozy ALS i nadziei na życie

Kampania edukacyjna „Sto żyć. ALS” Stowarzyszenia Dignitas Dolentium przedstawia poruszającą historię Barbary Gołubowskiej, pacjentki z SOD1-ALS. Stwardnienie zanikowe
Zdrowie Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy
2025-03-26 | 19:00

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Strach, bóle i skurcze mięśni nie dawały Monice spać. Zaczęła długą wędrówkę po lekarzach w poszukiwaniu diagnozy. – Nie zliczę, ile było tych wizyt,
Zdrowie Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
2025-03-12 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Z apelem o jak najszybsze uchwalenie przepisów, zgodnie z którymi Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejąłby wypłatę zasiłku chorobowego już od pierwszego dnia

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.