Komunikaty PR

Lidl Polska partnerem strategicznym konkursu Anioły Rodzić po Ludzku

2024-05-14  |  13:57
Biuro prasowe

Fundacja Rodzić po Ludzku po raz kolejny wyróżni najlepsze i najbardziej zaangażowane, zdaniem kobiet, położne. Już dziś, 8 maja – w polskim Dniu Położnej wystartowała kolejna edycja ogólnopolskiego plebiscytu „Anioły Rodzić po Ludzku”. Celem inicjatywy jest podkreślenie znaczenia roli położnych, które z troską i uważnością towarzyszą kobietom w okresie ciąży, porodu i połogu.

O wynikach tego plebiscytu nie decyduje liczba oddanych głosów na daną położną, ale uzasadnienie zawarte w komentarzach głosujących. To właśnie nadsyłane zgłoszenia odzwierciedlają rzeczywiste doświadczenia kobiet oraz towarzyszące im emocje w kontaktach z położną.

W tym roku plebiscytowi na położną – Anioła towarzyszy hasło: Pozytywnie nastawiona profesjonalistka, uważna i czuła położna.

Dlatego serdecznie zachęcamy panie oraz ich bliskich do wzięcia udziału w plebiscycie i zagłosowanie na położną, która ich zdaniem, poprzez swoje zaangażowanie, kwalifikacje i postawę wobec kobiet oraz noworodków zasłużyła na wyróżnienie.

Informacje o konkursie

W konkursie Anioły Rodzić po Ludzku mogą wziąć udział położne, posiadające swój profil na portalu www.gdzierodzic.info. Jest to strona, na której każda położna może bezpłatnie założyć swoją zawodową wizytówkę, prezentującą zakres udzielanego wsparcia dla kobiet w ciąży, podczas porodu czy połogu. Wizytówki można zakładać przez cały czas trwania głosowania.

Przebieg konkursu

Plebiscyt składa się z dwóch etapów: w pierwszym zbierane są zgłoszenia na najlepszą położną. Etap ten trwa do 15.10.2024 r. Głosy można oddawać poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na portalu Gdzierodzic.info. W drugim etapie, na podstawie nadesłanych komentarzy Kapituła Konkursowa wybiera 10 wyróżniających się położnych, po dwie z każdego rejonu Polski – jedną pracującą w szpitalu oraz jedną środowiskową. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone w grudniu br.

Kapituła Konkursu

W skład Kapituły, która zadecyduje o wyborze położnych–Aniołów, wchodzi 10 wspaniałych kobiet z różnych środowisk. Są to Justyna Dąbrowska, Magda Mołek, Agnieszka Lisiecka, Anna Pulnar, Elżbieta Cherezińska, Sabina Jakubowska, Katarzyna Błażejewska-Stuhr, Dorota Karkowska, Alicja Kost oraz Joanna Pietrusiewicz. Więcej o Kapitule i o plebiscycie można przeczytać na stronie anioly2024.gdzierodzic.info

Lidl Polska partnerem konkursu Anioły Rodzić po Ludzku 2024

Na szczególną uwagę zasługuje także fakt, że Fundacja Rodzić po Ludzku oraz Lidl Polska ogłaszają wspólne partnerstwo w organizacji tegorocznej edycji plebiscytu „Anioły Rodzić po Ludzku”. Poprzez współpracę w ramach tego projektu Fundacja i Lidl Polska mają nadzieję na podniesienie świadomości społecznej na temat kluczowej roli, jaką pełnią położne w życiu kobiety.

W ramach swojego zaangażowania, Lidl Polska wspiera osoby wykonujące zawód położnej, widząc w ich pracy nieocenioną wartość dla społeczeństwa. Okazanie odpowiedniego wsparcia świeżo upieczonym mamom i ich dzieciom wymaga od położnych zarówno specjalnego wykwalifikowania, jak i właściwego nastawienia oraz podejścia. Według raportu WHO „The State of the World’s Midwifery 2021", położne odgrywają kluczową rolę w promowaniu zdrowia reprodukcyjnego kobiet oraz zapewnianiu opieki holistycznej na każdym etapie ciąży i porodu.

- W Lidl Polska społeczna odpowiedzialność jest wpisana w kulturę organizacyjną oraz tożsamość firmy. Jednym z filarów, na którym opiera się nasza strategia CSR, jest promocja zdrowia. Dlatego też z dumą angażujemy się w tę inicjatywę i doceniamy wysiłek oraz oddanie wszystkich położnych, które codziennie wkładają w swoją pracę pasję i serce. Chcemy wspierać profesjonalistki, które z oddaniem zajmują się kobietami w ciąży, w czasie porodu oraz wspierają matki i ich dzieci – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.

Dodatkowo w ramach partnerstwa, Lidl Polska przekaże po 1000 szt. pieluszek marki Lupilu 10 podmiotom (szpitalom, szkołom rodzenia, jednostkom POZ), w których pracują wyróżnione w Konkursie położne.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego Biuro prasowe
2025-03-12 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Z apelem o jak najszybsze uchwalenie przepisów, zgodnie z którymi Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejąłby wypłatę zasiłku chorobowego już od pierwszego dnia
Zdrowie Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
2025-03-11 | 06:00

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Z badania opinii przeprowadzonego przez SW Research dla marki Domowe Laboratorium wynika, że wielu Polaków postrzega raka jelita grubego jako chorobę nieuleczalną
Zdrowie Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
2025-02-05 | 06:00

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale skorygować. Najwięcej obaw pacjentów dotyczących tych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

Transport

Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu. Wciąż za mało skrzyżowań bezkolizyjnych

Ze statystyk Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w systemie kolejowym w Polsce co trzeci wypadek powodują kierowcy samochodów. Zdaniem eksperta najsłabszymi punktami w bezpieczeństwie na kolei są miejsca, w których tory przecinają się z drogami. Kierowcy zapominają, że droga hamowania pociągu jest bardzo długa, a samochód w starciu z lokomotywą jest bez szans.