#MAMKONTROLĘ – kampania społeczna, która otwarcie mówi o spożywaniu alkoholu
Problem nadmiernego i szkodliwego spożywania alkoholu dotyczy większej liczby osób niż pozornie się wydaje. Niepowodzenia w pracy, urodziny kolegi, nerwowy dzień – wszystko może być pretekstem.
Trwa kampania społeczna organizowana przez Fundację Zwalcz Nudę i współfinansowana przez Miasto Stołeczne Warszawę, która otwarcie mówi na temat skutków szkodliwego i niebezpiecznego spożywania alkoholu. W każdy weekend do 16 sierpnia można wziąć udział w animacjach i otrzymać specjalistyczne porady – wydarzenie ma miejsce na plaży poniatówce, przy Wybrzeżu Szczecińskim 1, obok Mostu Poniatowskiego.
Wydarzenia pod hasłem #MAMKONTROLĘ zwracają uwagę, że problem szkodliwego spożywania alkoholu może dotyczyć nas samych lub naszych bliskich. Ważne jest, aby umieć dostrzegać znaki, które są niepokojące. Dzięki kampanii można wysłuchać ekspertów i streetworkerów, otrzymać porady, gdzie szukać pomocy, jeśli zauważamy taki problem. Elementem edukacyjnym jest również możliwość przejścia toru przeszkód w alkogoglach – imitujących stan po spożyciu alkoholu.
Kiedy alkohol negatywnie wpływa na nasze zdrowie? Czy moje picie jest szkodliwe? Co mogę zrobić, jeśli wiem, że potrzebuję pomocy? Co jest najbardziej niebezpieczne? Przyjdź i znajdź odpowiedź.
Więcej informacji na stronie: www.mamkontrole.waw.pl/
Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?
Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.