Mammobus przed Atrium Copernicus
Atrium Copernicus wspiera profilaktykę raka piersi. Toruńska galeria po raz kolejny angażuje się w ważną inicjatywę prozdrowotną skierowaną do kobiet i zachęca je do skorzystania z bezpłatnej mammografii. W piątek, 9 września, mieszkanki Torunia i okolic będą mogły wykonać badanie profilaktyczne w mammobusie, który stanie przed centrum handlowym.
„Łączy Nas Kobiecość” to ogólnopolska akcja profilaktyki raka piersi, organizowana cyklicznie od 11 lat. Celem odbywającej się co roku kampanii jest przebadanie jak największej grupy pań w celu wykluczenia u nich jednej z najgroźniejszych kobiecych chorób – raka piersi. Najskuteczniejszą formą wczesnej profilaktyki nowotworu jest mammografia, która pozwala w porę podjąć właściwą terapię i daje szansę powrotu do zdrowia. Od wielu lat bezpłatne badania przeprowadzane są w całej Polsce w ramach ogólnopolskiej kampanii „Łączy Nas Kobiecość”. W inicjatywę ponownie włączyło się także Atrium Copernicus.
- Kampania „Łączy nas kobiecość” dotyka ważnego problemu społecznego i propaguje konieczność regularnego badania się wśród kobiet. Biorąc udział w akcji, chcemy podkreślić, jak ważna jest profilaktyka i zachęcać torunianki do wykonywania badań mammograficznych. Mamy nadzieję, że wzorem poprzednich edycji, również piątkowa akcja odniesie sukces i z badań skorzysta duże grono torunianek - mówi Ewa Machowska, dyrektor Atrium Copernicus.
Torunianki będą mogły poddać się profilaktycznym badaniom mammograficznym już 9 września. Tego dnia na parkingu Atrium Copernicus, od strony ul. Żółkiewskiego 15, zaparkuje mammobus, który będzie czynny w godz. 9.00-16.00. Z bezpłatnej mammografii mogą skorzystać kobiety w wieku 50 - 69 lat, które w ciągu 2 ostatnich lat nie wykonały takiego badania. Dla pań, spoza grupy refundowanej, oferowane są badania odpłatnie w kwocie 100 zł.
Mammobus wyposażony jest w nowoczesny certyfikowany aparat mammograficzny, podlegający bieżącym testom i kontrolom jakości. Nad prawidłowością wykonywanych badań czuwa wykwalifikowany personel z wieloletnim doświadczeniem. Rejestracji na badanie można dokonać telefonicznie pod numerem 42/ 254 64 12 lub online na stronie www.medica.org.pl. Do rejestracji należy przygotować nr PESEL oraz nr telefonu kontaktowego.
Akcja prozdrowotna jest elementem programu Atrium Razem, którego celem jest wsparcie i integracja lokalnej społeczności oraz wspólne budowanie przyjaznego środowiska rozwoju.
Więcej informacji: www.atrium-copernicus.pl.

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Piotr Zelt: Pęknięcie w Polsce jest bardzo głębokie. Myślę, że strona zwycięska w tych wyborach zadba o to, żeby te podziały były coraz głębsze
Aktor nie ukrywa swojego rozgoryczenia wynikiem wyborów prezydenckich. Jego zdaniem podziały w naszym kraju są tak głębokie, że Karol Nawrocki nigdy nie będzie prezydentem wszystkich Polaków. Piotr Zelt uważa, że minimalne zwycięstwo kandydata popieranego przez PiS może mieć dalsze niekorzystne konsekwencje. Zastanawia się więc, jaka przyszłość nas czeka, a jego rokowania raczej nie są nasycone optymizmem.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.