Mammobus przed Atrium Kasztanowa
Atrium Kasztanowa wspiera ważną akcję prozdrowotną skierowaną do kobiet i zachęca je do skorzystania z bezpłatnej mammografii. We wtorek, 28 maja, mieszkanki Piły i okolic będą mogły wykonać badanie profilaktyczne w mammobusie, który stanie przed centrum handlowym.
Regularne badania to podstawa. Co roku u 12 tysięcy Polek diagnozuje się raka piersi. Najskuteczniejszą formą wczesnej profilaktyki raka piersi jest mammografia, która pozwala w porę podjąć właściwą terapię i daje szansę powrotu do zdrowia. Dlatego też od wielu lat bezpłatne badania przeprowadzane są w całej Polsce w mammobusach w ramach realizowanego programu NFZ.
Takim profilaktycznym badaniom mammograficznym już we wtorek (28 maja) poddać będą mogły się pilanki. Tego dnia przed wejściem głównym do centrum handlowego zaparkuje mammobus, który będzie czynny w godz. 9.00-13.00. Z bezpłatnej mammografii mogą skorzystać kobiety w wieku 45 - 74 lat, które w ciągu 2 ostatnich lat nie wykonały takiego badania.
Mammobus wyposażony jest w nowoczesny certyfikowany aparat mammograficzny, podlegający bieżącym testom i kontrolom jakości. Nad prawidłowością wykonywanych badań czuwa wykwalifikowany personel z wieloletnim doświadczeniem. Zachęcamy do wcześniejszej telefonicznej rejestracji na badanie pod numerem (58) 325 76 02 lub (61) 222 37 37. Do rejestracji należy przygotować nr PESEL oraz nr telefonu kontaktowego.
Organizatorem akcji, wspólnie z Atrium Kasztanowa, jest Mobilna Pracownia Mammografii Mammo-med.
Więcej informacji na stronie: www.atrium-kasztanowa.pl i na profilu www.facebook.com/AtriumKasztanowa.
Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?
Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.