Marka YOLYN zachęca do dbania o osoby starsze i wspiera Dom Seniora
Polska marka kosmetyczna Yolyn pomaga seniorom. W komunikacji zachęca do pamięci o osobach starszych, zwracając uwagę na problem ich samotności. W tym miesiącu postanowiła wesprzeć Dom Seniora Mariella w Konstancinie-Jeziornie.
Styczeń jest miesiącem kojarzonym z osobami starszymi z uwagi na Dzień Babci i Dziadka. Szczególnie w tym okresie warto pamiętać, że opieka nad osobami starszymi to również zapewnienie im towarzystwa. Statystyki mówią same za siebie: u osób starszych, które czują się i są samotne, ryzyko umieralności zwiększa się aż o 14%.
Misją Yolyn jest wsparcie i rozpowszechnianie działań prospołecznych. Brand powstał, by motywować i inspirować kobiety w każdym wieku, a akceptację siebie stawiać na pierwszym miejscu. Dla Yolyn ważne jest również angażowanie się w pomoc innym. W ubiegłym roku marka wsparła międzynarodową kampanię różowego października, w tym Fundacje OnkoCafe i Pokonaj Raka, a w grudniu - Domy Samotnych Matek. Styczeń poświęca tematowi osób starszych, które często są pomijane w wielu kampaniach wizerunkowych i CSR-owych.
- Spędziłam z seniorami czas uczestnicząc w warsztatach terapii pamięciowej , rozmawiając i śmiejąc się - nawet nie wiecie, jak świetne poczucie humoru mają. Chciałabym Wam przypomnieć, jak ważny jest czas z osobami starszymi. Opieka nad nimi to nie tylko pomoc w sprzątaniu, czy gotowaniu. To również dotrzymanie im towarzystwa, ponieważ bardzo często osoby starsze doświadczają samotności - przekazała marka Yolyn w social mediach po wizycie w Domu Seniora w Konstancinie-Jeziornie. Ośrodek otrzymał od producenta również kosmetyki oraz prezenty dla każdego podopiecznego.
- Cieszymy się, że polska marka Yolyn z długoletnimi tradycjami decyduje się na tak świadomą komunikację i wsparcie seniorów. Nie otrzymujemy go za często, bo osoby starsze są zazwyczaj pomijane w działaniach marketingowych. Mam nadzieję, że w ślady za takimi akcjami pójdą też kolejne firmy z różnych sektorów – mówi Iwona Bieniek, Menager Domu Seniora Mariella.
Właścicielem marki Yolyn jest Tenex, wiodący producent i dystrybutor kosmetyków, który funkcjonuje na polskim rynku od ponad 30 lat. Efekty prac marek z grupy Tenex zostały wyróżnione prestiżowymi nagrodami, m.in. Qltowy Kosmetyk, Kobieca Marka Roku czy Perła Rynku Kosmetycznego.
Filary pielęgnacji skóry atopowej
Zimowe kontuzje – jak ich uniknąć? Porady ortopedy
Prezbiopia – zaburzenie widzenia, które dotyka niemal każdego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Film
Joanna Kurowska: Żaden polski aktor nie dostał miliona dolarów za film. Gramy równie dobrze jak amerykańscy, a jesteśmy niedoceniani i hejtowani
Artystka nie ma żadnych wątpliwości – polska branża filmowa wymaga natychmiastowego uzdrowienia. Konieczne jest wprowadzenie gruntownych zmian po to, aby zapewnić aktorom lepsze warunki pracy, odpowiednie wynagrodzenie i wsparcie w sytuacjach kryzysowych. Joanna Kurowska zauważa, że honoraria w polskim kinie są rażąco niskie i chociażby w stosunku do zarobków amerykańskich gwiazd dysproporcja jest ogromna. Dla przykładu żaden polski aktor nie otrzymał jeszcze miliona dolarów za rolę, podczas gdy w USA takie kwoty są standardem.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Problemy społeczne
W Polsce rośnie liczba wykrywanych chorób przenoszonych drogą płciową. Coraz większa świadomość i możliwość testowania
Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że na świecie codziennie odnotowuje się ponad milion nowych zakażeń chorób uleczalnych przenoszonych drogą płciową (STI). W rzeczywistości może ich być nawet wielokrotnie więcej. W Polsce tylko w 2023 roku wykryto ponad 5 tys. przypadków kiły, chlamydii i rzeżączki. Ze względu na tę samą drogę transmisji zakażenia choroby te często ze sobą współwystępują, a zakażenie jedną z nich zwiększa znacząco ryzyko zakażenia HIV.