Marka YOLYN zachęca do dbania o osoby starsze i wspiera Dom Seniora
Polska marka kosmetyczna Yolyn pomaga seniorom. W komunikacji zachęca do pamięci o osobach starszych, zwracając uwagę na problem ich samotności. W tym miesiącu postanowiła wesprzeć Dom Seniora Mariella w Konstancinie-Jeziornie.
Styczeń jest miesiącem kojarzonym z osobami starszymi z uwagi na Dzień Babci i Dziadka. Szczególnie w tym okresie warto pamiętać, że opieka nad osobami starszymi to również zapewnienie im towarzystwa. Statystyki mówią same za siebie: u osób starszych, które czują się i są samotne, ryzyko umieralności zwiększa się aż o 14%.
Misją Yolyn jest wsparcie i rozpowszechnianie działań prospołecznych. Brand powstał, by motywować i inspirować kobiety w każdym wieku, a akceptację siebie stawiać na pierwszym miejscu. Dla Yolyn ważne jest również angażowanie się w pomoc innym. W ubiegłym roku marka wsparła międzynarodową kampanię różowego października, w tym Fundacje OnkoCafe i Pokonaj Raka, a w grudniu - Domy Samotnych Matek. Styczeń poświęca tematowi osób starszych, które często są pomijane w wielu kampaniach wizerunkowych i CSR-owych.
- Spędziłam z seniorami czas uczestnicząc w warsztatach terapii pamięciowej , rozmawiając i śmiejąc się - nawet nie wiecie, jak świetne poczucie humoru mają. Chciałabym Wam przypomnieć, jak ważny jest czas z osobami starszymi. Opieka nad nimi to nie tylko pomoc w sprzątaniu, czy gotowaniu. To również dotrzymanie im towarzystwa, ponieważ bardzo często osoby starsze doświadczają samotności - przekazała marka Yolyn w social mediach po wizycie w Domu Seniora w Konstancinie-Jeziornie. Ośrodek otrzymał od producenta również kosmetyki oraz prezenty dla każdego podopiecznego.
- Cieszymy się, że polska marka Yolyn z długoletnimi tradycjami decyduje się na tak świadomą komunikację i wsparcie seniorów. Nie otrzymujemy go za często, bo osoby starsze są zazwyczaj pomijane w działaniach marketingowych. Mam nadzieję, że w ślady za takimi akcjami pójdą też kolejne firmy z różnych sektorów – mówi Iwona Bieniek, Menager Domu Seniora Mariella.
Właścicielem marki Yolyn jest Tenex, wiodący producent i dystrybutor kosmetyków, który funkcjonuje na polskim rynku od ponad 30 lat. Efekty prac marek z grupy Tenex zostały wyróżnione prestiżowymi nagrodami, m.in. Qltowy Kosmetyk, Kobieca Marka Roku czy Perła Rynku Kosmetycznego.

Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą”

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Dziecko

Marcelina Zawadzka: Uwielbiam zakupy online. Kiedy mały wieczorem zasypia, to ja mam wtedy czas na przeglądanie ofert w sieci
Odkąd modelka została mamą, zmieniła nawyki zakupowe, ponieważ nie ma czasu ani siły, żeby chodzić po galeriach w poszukiwaniu wszystkiego, co jest jej aktualnie potrzebne. A najwięcej rzeczy kupuje teraz właśnie dla swojego syna, który rośnie w oczach i często trzeba mu chociażby wymieniać garderobę. Marcelina Zawadzka zaznacza, że w sieci zazwyczaj robi zakupy wieczorem, kiedy jej syn już zasypia.
Edukacja
W ubiegłym roku spadła liczba samobójstw. Dalsza reforma psychiatrii powinna pomóc utrzymać tę tendencję

W 2024 roku po raz pierwszy od kilku lat liczba samobójstw w Polsce spadła, jednak skala problemu wciąż jest poważna. Polska jest w trakcie reformy psychiatrii, w ramach której największy nacisk w kształtowaniu opieki ma być położony na wsparcie środowiskowe. Eksperci zwracają jednak uwagę również na potrzebę utrzymania działań oddolnych i podniesienia społecznej wiedzy na temat prewencji suicydalnej. Bardzo istotne w tym kontekście jest odpowiednie kształtowanie dyskursu medialnego, a także edukowanie na temat tego, jakie zasady są kluczowe w pierwszej pomocy emocjonalnej.
Psychologia
Otyłość nie wynika z braku samodyscypliny czy lenistwa. Ta poważna choroba niesie ze sobą 200 różnych powikłań

– Walka z otyłością wymaga nie tylko wprowadzenia zmian w stylu życia i sposobie odżywiania, ale przede wszystkim zrozumienia, że jest to choroba zarówno o podłożu fizycznym, jak i psychicznym – podkreśla psycholog Adrianna Sobol. Niestety często to schorzenie jest postrzegane jako wynik braku dyscypliny, nieprawidłowej diety lub lenistwa, co jest błędnym i krzywdzącym stereotypem. W rzeczywistości otyłość jest bowiem poważną chorobą, która niesie ze sobą wiele powikłań zdrowotnych i wymaga kompleksowego podejścia. Kluczowymi elementami, które mogą się przyczynić do skuteczniejszego leczenia i poprawy jakości funkcjonowania pacjentów, jest wsparcie emocjonalne oraz zwiększenie dostępności do specjalistów.