Mars Polska i Biedronka wspierają zdrowie jamy ustnej
Już w październiku, w ramach wyjątkowej współpracy sieci sklepów Biedronka oraz Mars Polska – producenta bezcukrowych gum Orbit® – w trasę po największych miastach Polski ruszy Dentobus. Zainteresowani będą mieli okazję skorzystać w nim z bezpłatnego przeglądu stomatologicznego oraz dowiedzieć się jak prawidłowo dbać o zęby, żeby zapobiegać próchnicy. Aby wziąć udział w akcji wystarczy dokonać zakupu za min. 50 zł w sklepie sieci Biedronka, w tym dowolnej gumy bezcukrowej marki Orbit® w dzień stacjonowania w mieście Dentobusa.
Jak wynika z Raportu WHO Global Oral Health – między rokiem 1990, a 2019 szacunkowa liczba przypadków chorób jamy ustnej wzrosła aż o 50%. Na świecie więcej osób zachorowało na próchnicę niż się w ogóle urodziło[1]. Próchnica jest też najczęstszą chorobą jamy ustnej, a zarazem najczęściej występująca na świecie chorobą[2], której leczenie kosztuje nas w Polsce łącznie ponad 1.7 milionów dolarów rocznie[3]. Inicjatywa podjęta przez Mars Polska oraz sieć sklepów Biedronka to kolejne działanie mające na celu zwiększanie świadomości o tym, jak istotne jest zdrowie jamy ustnej dla dobrostanu całego naszego organizmu.
Podczas swojej trasy Dentobus odwiedzi 10 miast: Białystok Warszawę, Olsztyn, Gdynię, Gdańsk, Bydgoszcz, Poznań, Wrocław, Katowice oraz Kraków. Mieszkańcy dokonując zakupów w sklepach sieci Biedronka za min. 50 zł, w tym dowolnej gumy bezcukrowej Orbit®, w dzień postoju Dentobusa, będą mieli szansę skorzystania z bezpłatnego przeglądu dentystycznego. Otrzymają również materiały edukacyjne – powstałe w ramach programu edukacyjnego Orbit® „Dziel się Uśmiechem” – pokazujące, jak w prosty sposób zadbać o zdrowie zębów. Na chętnych czekać będą także próbki gumy bezcukrowej Orbit® For Kids, żeby przypominać o ważnym elemencie prawidłowej higieny jamy ustnej. Żucie bezcukrowej gumy po jedzeniu i piciu, kiedy nie mamy możliwości umycia zębów jest bowiem jednym z czterech kroków dla zdrowych i czystych zębów.
Jako część odpowiedzialnej społecznie firmy Mars oraz producent bezcukrowych gum, których żucie jest ważnym elementem prawidłowej higieny jamy ustnej, od ponad dekady realizujemy działania na rzecz profilaktyki próchnicy. Choroby zębów to nadal poważny problem społeczny w Polsce. Działając wspólnie możemy zwiększać skalę i osiągać lepsze efekty. Dlatego tak cieszy nas połączenie sił z siecią sklepów Biedronka. Nasza wspólna inicjatywa to kolejny, ważny dla nas krok w działaniach na rzecz poprawy stanu zdrowia zębów Polaków – zaznacza Monika Piekarska, Kierowniczka ds. Korporacyjnych, Mars Polska.
Ogólnopolski program edukacyjny „Dziel się Uśmiechem” jest prowadzony przez Mars Wrigley i Polski Czerwony Krzyż już od ponad 10 lat. Inicjatywa jest wspierana merytorycznie przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej. Celem akcji jest przekazanie wiedzy w przystępny sposób, wykorzystując przy tym cztery kroki dla zdrowych i czystych zębów, które w łatwy sposób można włączyć do codziennej rutyny:
1. Szczotkuj – Myj dokładnie zęby pastą z fluorem przynajmniej 2 razy dziennie.
2. Czyść – Stosuj dodatkowe środki higieny jamy ustnej, aby oczyścić przestrzenie międzyzębowe.
3. Żuj – Żuj bezcukrową gumę po jedzeniu i piciu przez 10 minut, gdy nie masz możliwości umycia zębów.
4. Kontroluj – Regularnie, raz na pół roku, odwiedzaj stomatologa.
[1] WHO Global Oral Health Report.
[2] World Dental Federation.
[3] WHO Global Oral Health Report, Country Profile – Poland.

Droga Basi Gołubowskiej do diagnozy ALS i nadziei na życie

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.