Komunikaty PR

Menstruacja – zwykła sprawa. Westfield Mokotów i Fundacja Akcja Menstruacja

2023-09-01  |  11:00
Biuro prasowe

Westfield Mokotów i Fundacja Akcja Menstruacja rozszerzają działania w ramach kampanii „Menstruacja – zwykła sprawa”. Tym razem zapasem środków higieny menstruacyjnej wsparte zostaną dwie nowe mokotowskie lokalizacje: Państwowy Instytut Medyczny MSWiA i Zespół Szkół Odzieżowych, Fryzjerskich i Kosmetycznych nr 22. Przypomnijmy, że od wiosny tego roku dyspensery ze środkami higieny menstruacyjnej znajdują się już w dwóch mokotowskich liceach i w domu kultury.

Menstruacja w Polsce to ciągle jeden z tematów tabu, a brak dostępu do środków menstruacyjnych stanowi realny problem.

Westfield Mokotów od lat aktywnie angażuje się w życie lokalnej społeczności i stara się wspierać ją w różnorodnych ważnych tematach. Dlatego też zdecydowano o nawiązaniu współpracy z Fundacją Akcja Menstruacja i rozpoczęciu kampanii mającej na celu normalizację tematów związanych z miesiączkowaniem oraz wsparciem kobiet w dostępie do środków higieny menstruacyjnej. W ramach „Menstruacja – zwykła sprawa” w marcu 2023 r. w XLIII LO im Kazimierza Wielkiego, LXV LO z Oddziałami Integracyjnymi im. gen. J. Bema, a także w Domu Kultury KADR pojawiły się dyspensery Heyday z bezpłatnymi podpaskami i tamponami. Placówki te, w ramach propagowania wiedzy na temat prawidłowego dbania o siebie podczas okresu, rozwiesiły także plakaty informacyjne oraz ulotki dot. miesiączkowania. Teraz dołączyły  do nich nowe placówki.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego jak nasza inicjatywa została przyjęta w obu liceach i w Domu Kultury Kadr. Z informacji, jakie otrzymaliśmy od tych placówek wynika, że jest to akcja bardzo potrzebna i przynosząca realną pomoc młodym dziewczynom i kobietom. – mówi Agata Berndt-Wazelin, rzeczniczka prasowa centrum handlowego Westfield Mokotów – Dlatego robimy kolejny krok aby normalizować kwestie związane z menstruacją i wspierać kolejne miejsca na Mokotowie, w których środki higieny menstruacyjnej mogą okazać się bardzo pomocne.” 

W ramach rozszerzania akcji „Menstruacja – zwykła sprawa” do współpracy zaproszono kolejną szkołę ponadpodstawową - Zespół Szkół Odzieżowych, Fryzjerskich i Kosmetycznych nr 22, w którym uczennice już od początku roku szkolonego mogą liczyć na bezpłatne podpaski i tampony. W szkole pojawią się również plakaty i ulotki, z których będzie można się dowiedzieć jak prawidłowo dbać o siebie podczas okresu.

Jednak szkoły to nie jedyne miejsca gdzie dostęp do bezpłatnych podpasek i tamponów jest niezwykle ważny i pomocny. Innym takim miejscem bez wątpienia są szpitale a szczególnie Szpitalny Oddział Ratunkowy. Dlatego Westfield Mokotów postanowiło ponownie nawiązać współpracę ze swoim sąsiadem – Państwowym Instytutem Medycznym MSWiA w Warszawie i wyposażyć SOR, szpitalne poradnie a także Oddział Chorób Dziecięcych i Noworodkowych (to wsparcie dla mam przebywających na oddziale wraz ze swoimi dziećmi) w dyspensery z podpaskami i tamponami.

Partnerem akcji „Menstruacja – zwykła sprawa” jest Fundacja Akcja Menstruacja.

"Jesteśmy bardzo podekscytowane kontynuacją i poszerzeniem naszej współpracy. Uważamy, że to bardzo ważne, by każda osoba menstruująca mogła komfortowo i godnie przechodzić miesiączkę w szkole, dlatego bardzo cieszymy się, że poszerzymy zasięg naszej współpracy o kolejny zespół szkół, a także dodajemy działania edukacyjne. Kolejnym ważnym krokiem jest również wsparcie szpitala - niestety placówki ochrony zdrowia są w Polsce bardzo poważnie niedoposażone jeśli chodzi o środki menstruacyjne, na czym cierpią pacjentki oraz ich bliscy - cieszymy się, że od teraz będzie ich wspierać lokalna społeczność." – dodaje Paulina Wasiluk prezeska zarządu Fundacji Akcja Menstruacja.

Warto również na bieżąco śledzić kanały social media zarówno Westfield Mokotów jak i Fundacji Akcji Menstruacja, gdzie pojawiać się będą treści związane z akcją. Niewykluczone również, że Westfield Mokotów zdecyduje się na ponowne rozszerzenie kampanii.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Unsplash
2025-07-30 | 12:00

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

W raporcie ‘Równi i równiejsi? Czas na środki lustrzane w handlu produktami rolnymi’  napisano o szkodliwym wpływie pestycydów na gatunki
Zdrowie Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej
2025-07-23 | 12:25

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Sześć organizacji kobiecych wystąpiło ze wspólnym apelem do Ministerstwa Zdrowia, wzywając do pilnych działań na rzecz zapewnienia kobietom w Polsce swobodnego
Zdrowie Zrób sercu przysługę tego lata
2025-07-17 | 14:00

Zrób sercu przysługę tego lata

Wolny czas, plaża, grill, rower – lato to czas odpoczynku i przyjemności. To również świetny czas, by nadrobić zaległości zdrowotne, szczególnie te związane

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.