Menstruacja – zwykła sprawa. Westfield Mokotów i Fundacja Akcja Menstruacja
Westfield Mokotów i Fundacja Akcja Menstruacja rozszerzają działania w ramach kampanii „Menstruacja – zwykła sprawa”. Tym razem zapasem środków higieny menstruacyjnej wsparte zostaną dwie nowe mokotowskie lokalizacje: Państwowy Instytut Medyczny MSWiA i Zespół Szkół Odzieżowych, Fryzjerskich i Kosmetycznych nr 22. Przypomnijmy, że od wiosny tego roku dyspensery ze środkami higieny menstruacyjnej znajdują się już w dwóch mokotowskich liceach i w domu kultury.
Menstruacja w Polsce to ciągle jeden z tematów tabu, a brak dostępu do środków menstruacyjnych stanowi realny problem.
Westfield Mokotów od lat aktywnie angażuje się w życie lokalnej społeczności i stara się wspierać ją w różnorodnych ważnych tematach. Dlatego też zdecydowano o nawiązaniu współpracy z Fundacją Akcja Menstruacja i rozpoczęciu kampanii mającej na celu normalizację tematów związanych z miesiączkowaniem oraz wsparciem kobiet w dostępie do środków higieny menstruacyjnej. W ramach „Menstruacja – zwykła sprawa” w marcu 2023 r. w XLIII LO im Kazimierza Wielkiego, LXV LO z Oddziałami Integracyjnymi im. gen. J. Bema, a także w Domu Kultury KADR pojawiły się dyspensery Heyday z bezpłatnymi podpaskami i tamponami. Placówki te, w ramach propagowania wiedzy na temat prawidłowego dbania o siebie podczas okresu, rozwiesiły także plakaty informacyjne oraz ulotki dot. miesiączkowania. Teraz dołączyły do nich nowe placówki.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego jak nasza inicjatywa została przyjęta w obu liceach i w Domu Kultury Kadr. Z informacji, jakie otrzymaliśmy od tych placówek wynika, że jest to akcja bardzo potrzebna i przynosząca realną pomoc młodym dziewczynom i kobietom. – mówi Agata Berndt-Wazelin, rzeczniczka prasowa centrum handlowego Westfield Mokotów – Dlatego robimy kolejny krok aby normalizować kwestie związane z menstruacją i wspierać kolejne miejsca na Mokotowie, w których środki higieny menstruacyjnej mogą okazać się bardzo pomocne.”
W ramach rozszerzania akcji „Menstruacja – zwykła sprawa” do współpracy zaproszono kolejną szkołę ponadpodstawową - Zespół Szkół Odzieżowych, Fryzjerskich i Kosmetycznych nr 22, w którym uczennice już od początku roku szkolonego mogą liczyć na bezpłatne podpaski i tampony. W szkole pojawią się również plakaty i ulotki, z których będzie można się dowiedzieć jak prawidłowo dbać o siebie podczas okresu.
Jednak szkoły to nie jedyne miejsca gdzie dostęp do bezpłatnych podpasek i tamponów jest niezwykle ważny i pomocny. Innym takim miejscem bez wątpienia są szpitale a szczególnie Szpitalny Oddział Ratunkowy. Dlatego Westfield Mokotów postanowiło ponownie nawiązać współpracę ze swoim sąsiadem – Państwowym Instytutem Medycznym MSWiA w Warszawie i wyposażyć SOR, szpitalne poradnie a także Oddział Chorób Dziecięcych i Noworodkowych (to wsparcie dla mam przebywających na oddziale wraz ze swoimi dziećmi) w dyspensery z podpaskami i tamponami.
Partnerem akcji „Menstruacja – zwykła sprawa” jest Fundacja Akcja Menstruacja.
"Jesteśmy bardzo podekscytowane kontynuacją i poszerzeniem naszej współpracy. Uważamy, że to bardzo ważne, by każda osoba menstruująca mogła komfortowo i godnie przechodzić miesiączkę w szkole, dlatego bardzo cieszymy się, że poszerzymy zasięg naszej współpracy o kolejny zespół szkół, a także dodajemy działania edukacyjne. Kolejnym ważnym krokiem jest również wsparcie szpitala - niestety placówki ochrony zdrowia są w Polsce bardzo poważnie niedoposażone jeśli chodzi o środki menstruacyjne, na czym cierpią pacjentki oraz ich bliscy - cieszymy się, że od teraz będzie ich wspierać lokalna społeczność." – dodaje Paulina Wasiluk prezeska zarządu Fundacji Akcja Menstruacja.
Warto również na bieżąco śledzić kanały social media zarówno Westfield Mokotów jak i Fundacji Akcji Menstruacja, gdzie pojawiać się będą treści związane z akcją. Niewykluczone również, że Westfield Mokotów zdecyduje się na ponowne rozszerzenie kampanii.
Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?
Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.