Komunikaty PR

Menstruacja – zwykła sprawa. Westfield Mokotów i Fundacja Akcja Menstruacja

2023-09-01  |  11:00
Biuro prasowe

Westfield Mokotów i Fundacja Akcja Menstruacja rozszerzają działania w ramach kampanii „Menstruacja – zwykła sprawa”. Tym razem zapasem środków higieny menstruacyjnej wsparte zostaną dwie nowe mokotowskie lokalizacje: Państwowy Instytut Medyczny MSWiA i Zespół Szkół Odzieżowych, Fryzjerskich i Kosmetycznych nr 22. Przypomnijmy, że od wiosny tego roku dyspensery ze środkami higieny menstruacyjnej znajdują się już w dwóch mokotowskich liceach i w domu kultury.

Menstruacja w Polsce to ciągle jeden z tematów tabu, a brak dostępu do środków menstruacyjnych stanowi realny problem.

Westfield Mokotów od lat aktywnie angażuje się w życie lokalnej społeczności i stara się wspierać ją w różnorodnych ważnych tematach. Dlatego też zdecydowano o nawiązaniu współpracy z Fundacją Akcja Menstruacja i rozpoczęciu kampanii mającej na celu normalizację tematów związanych z miesiączkowaniem oraz wsparciem kobiet w dostępie do środków higieny menstruacyjnej. W ramach „Menstruacja – zwykła sprawa” w marcu 2023 r. w XLIII LO im Kazimierza Wielkiego, LXV LO z Oddziałami Integracyjnymi im. gen. J. Bema, a także w Domu Kultury KADR pojawiły się dyspensery Heyday z bezpłatnymi podpaskami i tamponami. Placówki te, w ramach propagowania wiedzy na temat prawidłowego dbania o siebie podczas okresu, rozwiesiły także plakaty informacyjne oraz ulotki dot. miesiączkowania. Teraz dołączyły  do nich nowe placówki.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego jak nasza inicjatywa została przyjęta w obu liceach i w Domu Kultury Kadr. Z informacji, jakie otrzymaliśmy od tych placówek wynika, że jest to akcja bardzo potrzebna i przynosząca realną pomoc młodym dziewczynom i kobietom. – mówi Agata Berndt-Wazelin, rzeczniczka prasowa centrum handlowego Westfield Mokotów – Dlatego robimy kolejny krok aby normalizować kwestie związane z menstruacją i wspierać kolejne miejsca na Mokotowie, w których środki higieny menstruacyjnej mogą okazać się bardzo pomocne.” 

W ramach rozszerzania akcji „Menstruacja – zwykła sprawa” do współpracy zaproszono kolejną szkołę ponadpodstawową - Zespół Szkół Odzieżowych, Fryzjerskich i Kosmetycznych nr 22, w którym uczennice już od początku roku szkolonego mogą liczyć na bezpłatne podpaski i tampony. W szkole pojawią się również plakaty i ulotki, z których będzie można się dowiedzieć jak prawidłowo dbać o siebie podczas okresu.

Jednak szkoły to nie jedyne miejsca gdzie dostęp do bezpłatnych podpasek i tamponów jest niezwykle ważny i pomocny. Innym takim miejscem bez wątpienia są szpitale a szczególnie Szpitalny Oddział Ratunkowy. Dlatego Westfield Mokotów postanowiło ponownie nawiązać współpracę ze swoim sąsiadem – Państwowym Instytutem Medycznym MSWiA w Warszawie i wyposażyć SOR, szpitalne poradnie a także Oddział Chorób Dziecięcych i Noworodkowych (to wsparcie dla mam przebywających na oddziale wraz ze swoimi dziećmi) w dyspensery z podpaskami i tamponami.

Partnerem akcji „Menstruacja – zwykła sprawa” jest Fundacja Akcja Menstruacja.

"Jesteśmy bardzo podekscytowane kontynuacją i poszerzeniem naszej współpracy. Uważamy, że to bardzo ważne, by każda osoba menstruująca mogła komfortowo i godnie przechodzić miesiączkę w szkole, dlatego bardzo cieszymy się, że poszerzymy zasięg naszej współpracy o kolejny zespół szkół, a także dodajemy działania edukacyjne. Kolejnym ważnym krokiem jest również wsparcie szpitala - niestety placówki ochrony zdrowia są w Polsce bardzo poważnie niedoposażone jeśli chodzi o środki menstruacyjne, na czym cierpią pacjentki oraz ich bliscy - cieszymy się, że od teraz będzie ich wspierać lokalna społeczność." – dodaje Paulina Wasiluk prezeska zarządu Fundacji Akcja Menstruacja.

Warto również na bieżąco śledzić kanały social media zarówno Westfield Mokotów jak i Fundacji Akcji Menstruacja, gdzie pojawiać się będą treści związane z akcją. Niewykluczone również, że Westfield Mokotów zdecyduje się na ponowne rozszerzenie kampanii.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego? Biuro prasowe
2024-11-04 | 14:35

Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?

W dzisiejszym dynamicznym świecie coraz więcej osób zgłasza dolegliwości związane z przewlekłym zmęczeniem, problemami ze snem, oraz brakiem energii, co wpływa nie tylko na ich
Zdrowie Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
2024-10-30 | 14:10

Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy

Hipofosfatazja (HPP) to rzadkie schorzenie metaboliczne o podłożu genetycznym, które sprawia, że kości oraz zęby stają się słabe, kruche i podatne na złamania. U dzieci HPP objawia
Zdrowie Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
2024-10-29 | 14:00

Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins

Centrum Designu DOMOTEKA świętowało swoje 18. urodziny w wyjątkowej atmosferze, łącząc miłośników dobrego wzornictwa, sztuki i filmu. W ramach jubileuszowego wydarzenia,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.