Komunikaty PR

Menstruacja – zwykła sprawa. Westfield Mokotów i Fundacja Akcja Menstruacja

2023-09-01  |  11:00
Biuro prasowe

Westfield Mokotów i Fundacja Akcja Menstruacja rozszerzają działania w ramach kampanii „Menstruacja – zwykła sprawa”. Tym razem zapasem środków higieny menstruacyjnej wsparte zostaną dwie nowe mokotowskie lokalizacje: Państwowy Instytut Medyczny MSWiA i Zespół Szkół Odzieżowych, Fryzjerskich i Kosmetycznych nr 22. Przypomnijmy, że od wiosny tego roku dyspensery ze środkami higieny menstruacyjnej znajdują się już w dwóch mokotowskich liceach i w domu kultury.

Menstruacja w Polsce to ciągle jeden z tematów tabu, a brak dostępu do środków menstruacyjnych stanowi realny problem.

Westfield Mokotów od lat aktywnie angażuje się w życie lokalnej społeczności i stara się wspierać ją w różnorodnych ważnych tematach. Dlatego też zdecydowano o nawiązaniu współpracy z Fundacją Akcja Menstruacja i rozpoczęciu kampanii mającej na celu normalizację tematów związanych z miesiączkowaniem oraz wsparciem kobiet w dostępie do środków higieny menstruacyjnej. W ramach „Menstruacja – zwykła sprawa” w marcu 2023 r. w XLIII LO im Kazimierza Wielkiego, LXV LO z Oddziałami Integracyjnymi im. gen. J. Bema, a także w Domu Kultury KADR pojawiły się dyspensery Heyday z bezpłatnymi podpaskami i tamponami. Placówki te, w ramach propagowania wiedzy na temat prawidłowego dbania o siebie podczas okresu, rozwiesiły także plakaty informacyjne oraz ulotki dot. miesiączkowania. Teraz dołączyły  do nich nowe placówki.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego jak nasza inicjatywa została przyjęta w obu liceach i w Domu Kultury Kadr. Z informacji, jakie otrzymaliśmy od tych placówek wynika, że jest to akcja bardzo potrzebna i przynosząca realną pomoc młodym dziewczynom i kobietom. – mówi Agata Berndt-Wazelin, rzeczniczka prasowa centrum handlowego Westfield Mokotów – Dlatego robimy kolejny krok aby normalizować kwestie związane z menstruacją i wspierać kolejne miejsca na Mokotowie, w których środki higieny menstruacyjnej mogą okazać się bardzo pomocne.” 

W ramach rozszerzania akcji „Menstruacja – zwykła sprawa” do współpracy zaproszono kolejną szkołę ponadpodstawową - Zespół Szkół Odzieżowych, Fryzjerskich i Kosmetycznych nr 22, w którym uczennice już od początku roku szkolonego mogą liczyć na bezpłatne podpaski i tampony. W szkole pojawią się również plakaty i ulotki, z których będzie można się dowiedzieć jak prawidłowo dbać o siebie podczas okresu.

Jednak szkoły to nie jedyne miejsca gdzie dostęp do bezpłatnych podpasek i tamponów jest niezwykle ważny i pomocny. Innym takim miejscem bez wątpienia są szpitale a szczególnie Szpitalny Oddział Ratunkowy. Dlatego Westfield Mokotów postanowiło ponownie nawiązać współpracę ze swoim sąsiadem – Państwowym Instytutem Medycznym MSWiA w Warszawie i wyposażyć SOR, szpitalne poradnie a także Oddział Chorób Dziecięcych i Noworodkowych (to wsparcie dla mam przebywających na oddziale wraz ze swoimi dziećmi) w dyspensery z podpaskami i tamponami.

Partnerem akcji „Menstruacja – zwykła sprawa” jest Fundacja Akcja Menstruacja.

"Jesteśmy bardzo podekscytowane kontynuacją i poszerzeniem naszej współpracy. Uważamy, że to bardzo ważne, by każda osoba menstruująca mogła komfortowo i godnie przechodzić miesiączkę w szkole, dlatego bardzo cieszymy się, że poszerzymy zasięg naszej współpracy o kolejny zespół szkół, a także dodajemy działania edukacyjne. Kolejnym ważnym krokiem jest również wsparcie szpitala - niestety placówki ochrony zdrowia są w Polsce bardzo poważnie niedoposażone jeśli chodzi o środki menstruacyjne, na czym cierpią pacjentki oraz ich bliscy - cieszymy się, że od teraz będzie ich wspierać lokalna społeczność." – dodaje Paulina Wasiluk prezeska zarządu Fundacji Akcja Menstruacja.

Warto również na bieżąco śledzić kanały social media zarówno Westfield Mokotów jak i Fundacji Akcji Menstruacja, gdzie pojawiać się będą treści związane z akcją. Niewykluczone również, że Westfield Mokotów zdecyduje się na ponowne rozszerzenie kampanii.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Droga Basi Gołubowskiej do diagnozy ALS i nadziei na życie Biuro prasowe
2025-05-08 | 17:00

Droga Basi Gołubowskiej do diagnozy ALS i nadziei na życie

Kampania edukacyjna „Sto żyć. ALS” Stowarzyszenia Dignitas Dolentium przedstawia poruszającą historię Barbary Gołubowskiej, pacjentki z SOD1-ALS. Stwardnienie zanikowe
Zdrowie Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy
2025-03-26 | 19:00

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Strach, bóle i skurcze mięśni nie dawały Monice spać. Zaczęła długą wędrówkę po lekarzach w poszukiwaniu diagnozy. – Nie zliczę, ile było tych wizyt,
Zdrowie Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
2025-03-12 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Z apelem o jak najszybsze uchwalenie przepisów, zgodnie z którymi Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejąłby wypłatę zasiłku chorobowego już od pierwszego dnia

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Problemy społeczne

Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.