Komunikaty PR

Menstruacja, zwykła sprawa. Akcja Westfield Mokotów i Fundacji Akcja Menstruacja

2023-03-07  |  16:30
Biuro prasowe

W Dzień Kobiet, 8 marca 2023 r., Westfield Mokotów i Fundacja Akcja Menstruacja rozpoczynają akcję „Menstruacja – zwykła sprawa”. W ramach wspólnych działań dwa mokotowskie licea: XLIII LO im. Kazimierza Wielkiego i LXV LO z Oddziałami Integracyjnymi im. gen. J. Bema, oraz Dom Kultury KADR, wyposażono w zapas środków higieny menstruacyjnej. Dodatkowo, w szkołach oraz na kanałach social media Akcji i Westfield Mokotów, podjęte zostaną działania mające na celu normalizację tematów związanych z miesiączką.

Kwestie związane z menstruacją nadal uważane są za krępujące, wręcz tabu. Przez lata choćby spoty reklamowe poruszające temat miesiączki skupiały się na potrzebie jak najlepszego ukrycia tego faktu, tak jakby menstruacja była powodem do wstydu. Dla wielu dziewczyn i kobiet (i to nie tylko tych młodych) jest to temat, o którym rozmawiają niechętnie, który powoduje u nich uczucie skrępowania. Tymczasem według badań przeprowadzonych przez firmę Procter&Gamble wynika, że 15 proc. ankietowanych dziewczyn opuściło zajęcia szkolne z powodu braku dostępu do artykułów higienicznych, a 21 proc. uczennic ma przyjaciółkę, którą dotyka problem z dostępem do środków higieny menstruacyjnej. Oznacza to, że tzw. ubóstwo menstruacyjne (rozumiane jako ograniczony albo niewystarczający dostęp do produktów menstruacyjnych lub edukacji w zakresie zdrowia menstruacyjnego) dotyka 1 na 6 nastolatek[1].

Westfield Mokotów od lat włącza się w życie lokalnej społeczności, starając się aktywnie wspierać ją w różnorodnych, ważnych tematach. Tym razem, we współpracy z Fundacją Akcja Menstruacja, to mokotowskie centrum handlowe, postanowiło zorganizować kampanię „Menstruacja – zwykła sprawa”, mającą na celu normalizację tematu związanego z miesiączkowaniem.

Kobiety stanowią prawie 52 proc. polskiego społeczeństwa, z czego ponad 9 milionów jest w wieku reprodukcyjnym, więc najprawdopodobniej miesiączkuje. Zmiany w podejściu społeczeństwa do tematów ważnych i dotyczących tak dużej liczby osób to cel długoterminowy, ale warto zacząć od małych kroków i od swojego „podwórka”. – mówi Agata Berndt-Wazelin, rzeczniczka prasowa Westfield MokotówPoprzez zapewnienie bezpłatnych podpasek i tamponów dla pobliskich liceów i Domu Kultury KADR, chcemy zwiększyć komfort młodych kobiet w codziennym życiu. Dodatkowo chcemy podkreślić fakt, że menstruacja jest procesem fizjologicznym, takim samym jak każdy inny, i powinna być traktowana jak coś naturalnego – zwykła sprawa.

Cieszymy się, że działania Akcji Menstruacji inspirują biznes do zapewniania, z własnej inicjatywy, ogólnodostępnych środków menstruacyjnych w swoich społecznościach lokalnych. – tłumaczy Paulina Wasiluk prezeska zarządu Fundacji Akcja MenstruacjaMenstruacja to dla wielu osób wciąż jeden z tematów tabu. Niestety, wyniki badań pokazują, że może to negatywnie wpływać na efektywność uczennic czy pracownic. Odczuwanie niepokoju i dyskomfortu wpływa na zdolności skupienia się na powierzonych im zadaniach. Wprowadzając ogólnodostępne środki menstruacyjne do lokalnej przestrzeni, nie tylko pokazywana jest dbałość o godne warunki pracy i nauki, ale również jest to krok w kierunku zapewnienia równości społecznej.

W ramach akcji „Menstruacja – zwykła sprawa” w dwóch liceach na Mokotowie: XLIII LO im Kazimierza Wielkiego i LXV LO z Oddziałami Integracyjnymi im. gen. J. Bema, a także w Domu Kultury KADR pojawiły się dyspensery Heyday z bezpłatnymi środkami menstruacyjnymi – podpaskami i tamponami. We wszystkich tych miejscach znaleźć również można plakaty informacyjne oraz ulotki edukacyjne z podstawową wiedzą na temat prawidłowego dbania o siebie w czasie okresu. Dodatkowo, na kanałach social media Westfield Mokotów, przez cały marzec pojawiać się będą informacje związane z akcją.

Już teraz zastanawiamy się nad możliwościami rozszerzenia akcji i nie wykluczamy wsparcia kolejnych mokotowskich lokalizacji w drugiej połowie roku. – zapowiada Agata Berndt-Wazelin.

 


[1] Ankieta online wykonana na zlecenie P&G w 2018 roku, przeprowadzona została na grupie 300 dziewcząt w wieku 18-24.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra Biuro prasowe
2025-06-05 | 11:05

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Co to jest szyna CPM? Szyna CPM (ang. Continuous Passive Motion – ciągły ruch bierny) to innowacyjne urządzenie medyczne wykorzystywane w rehabilitacji pourazowej
Zdrowie Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE
2025-06-02 | 01:00

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Dzięki decyzjom samodzielnie podejmowanym przez pacjentów rocznie w Europie udaje się uniknąć nawet 120 milionów konsultacji lekarskich. – Samoleczenie
Zdrowie Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
2025-05-21 | 17:00

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Problem owrzodzeń przewlekłych dotyka nawet miliona Polaków – według danych z Porozumienia na rzecz Profesjonalnej Terapii Ran liczba ta wynosi od 760 tys. do 1,1 mln. Choć

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.