,,Mitologia stosowana” akcja Janiny Bąk i NutroPharma - podsumowanie
Blisko 90 tysięcy wyświetleń dwóch webinarów ze znanymi ekspertami i dwóch inspirujących rozmów z influencerami naukowymi. Przez ostatnich kilka tygodni firma NutroPharma, wraz ze statystyczką Janiną Bąk, poprowadziła drugą odsłonę znanej kampanii obalającej mity pt. „Mitologia Stosowana”, czyli kontynuację akcji edukacyjnej o badaniach naukowych, statystyce i wszystkim, co się liczy. Janina Bąk wraz ze swoimi gośćmi podjęła się zadania obalania mitów medycznych, w tym związanych z pandemią COVID-19, oraz rzuciła nowe światło na problemy związane z dezinformacją.
Kampanię rozpoczęła rozmowa z Kasią Gandor z kanału kasiagandor.com – biotechnolożką i popularyzatorką nauki dotyczącą szczepień na COVID-19. Prowadząca Janina Bąk, statystyczka i autorka bestsellerowej książki popularnonaukowej, poruszała takie tematy jak: różnice szczepionek obecnych na rynku, czas ich powstania, czy statystyki dotyczące niepożądanych odczynów poszczepiennych. Dużym zainteresowaniem cieszył się webinar na żywo z dr Grzesiowskim pt. „Co już wiemy o koronawirusie?”, gdzie internauci na żywo mogli zadawać nurtujące ich pytania. Spotkanie podzielone zostało bowiem na dwie części – wywiad i część interaktywną. Kolejna rozmowa z Dawidem Myśliwcem, doktorem chemii z kanału „Uwaga! Naukowy bełkot”, rozwiewała wątpliwości związane ze zdrową żywnością i żywieniem, natomiast webinar z ginekologiem dr Maciejem Sochą dotyczył m.in. szczepień, zakażeń wirusem SARS-CoV-2 w ciąży ale i ogólnego zdrowia psychicznego i fizycznego kobiet.
Celem edukacyjnej kampanii „Mitologia Stosowana” jest popularyzacja przekazu merytorycznego, walka z dezinformacją i zwrócenie uwagi na problem weryfikacji źródła pozyskanych informacji. W społeczeństwie, w którym dowody naukowe przestają być argumentem bardzo łatwo jest bowiem wzbudzić nieufność i strach. O potrzebie realizacji takich działań mogą świadczyć liczne komentarze pod nagraniami wydarzeń.
Wszystkie rozmowy dostępne są do obejrzenia na kanale YT „Statystycznie rzecz biorąc”. Więcej informacji znajduje się również na stronie www.mitologiastosowana.pl.
Kampania organizowana przez Janinę Bąk została zrealizowania przy wsparciu firmy NutroPharma.
NutroPharma to polska firma obecna na rynku od 1990 roku. Od ponad 30 lat oferuje wysokiej jakości suplementy diety oraz żywność specjalnego przeznaczenia medycznego. Dostarcza oparte na dowodach naukowych receptury produktów oraz wspiera konsumentów w specyficznych potrzebach żywieniowych. Oferowane przez firmę rozwiązania stanowią rzetelne wsparcie wczesnej profilaktyki prozdrowotnej. Produkty firmy NutroPharma cechuje szczególna dbałość o ich jakość i bezpieczeństwo. Firma z własnej inicjatywy wdrożyła autorski program NQS czyli NutroPharma Quality System. Program ten zapewnia właściwy background naukowy produktów oraz przeprowadzanie badań jakościowych i ilościowych każdej partii, w niezależnych, akredytowanych laboratoriach, na co firma posiada stosowne certyfikaty. Zaufanie klientów, liczne wyróżnienia oraz nagrody branżowe powodują, że NutroPharma znajduje się wśród liderów w swojej branży.

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Suplementacja na nowy rok - kilka ciekawych propozycji

Filary pielęgnacji skóry atopowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Dec: Za mówienie kontrowersyjnych rzeczy byłam karcona w szkole przez rówieśników. Teraz w pracy jestem za to doceniana
Prezenterka zaznacza, że krótkie wiadomości tekstowe, kilkusekundowe filmiki, emotikony czy reakcje w mediach społecznościowych nie dość, że nie są w stanie zastąpić rozmowy twarzą w twarz, to jeszcze mogą być źródłem konfliktów i nieporozumień. Zdaniem Anny Dec wiele osób odbiera wiadomości przez pryzmat własnych kompleksów i emocji, co sprawia, że nawet neutralne komunikaty mogą być źle zrozumiane. Dlatego też ważne sprawy trzeba załatwiać nie przez ekran telefonu, ale podczas spotkania w realnym świecie, bo ono ma największą wartość.
Zdrowie
Realizacja Planu dla Chorób Rzadkich przyspiesza. Są już nowe warunki wyceny i poszerza się pakiet badań screeningowych

Plan dla Chorób Rzadkich jest kompleksowym rozwiązaniem, które ma zmienić podejście do diagnostyki i leczenia chorób sierocych w Polsce. Z realizacją planu wiążą się zarówno wyzwania systemowe, jak i ekonomiczne czy informatyczne. Większość zadań jest w trakcie realizacji, ale Ministerstwo Zdrowia zapewnia, że kluczowe aspekty są załatwiane priorytetowo. To przede wszystkim tworzenie sieci ośrodków eksperckich, ułatwienie dostępu do diagnostyki, poprawa wycen oraz ułatwianie dostępu do terapii.
Media
Sylwia Bomba: „Królowa przetrwania” to nie jest mój format. Nie lubię być blisko dram, nie lubię rywalizować na takim poziomie

Influencerka przyznaje, że miała propozycję udziału w programie „Królowa przetrwania”, ale ją odrzuciła. W reality show TVN7 nie brakuje bowiem skrajnych emocji, kontrowersji, intryg i kłótni, a uczestniczki są bezwzględne i często stosują zasadę: cel uświęca środki. Sylwia Bomba zaznacza, że ona sama zamiast angażować się w niepotrzebne konflikty, woli skupić się na jakichś kreatywnych projektach. Marzy o prowadzeniu „Dzień Dobry TVN” i roli w komedii.