Komunikaty PR

,,Mitologia stosowana” akcja Janiny Bąk i NutroPharma - podsumowanie

2021-05-19  |  08:00
Biuro prasowe

Blisko 90 tysięcy wyświetleń dwóch webinarów ze znanymi ekspertami i dwóch inspirujących rozmów z influencerami naukowymi. Przez ostatnich kilka tygodni firma NutroPharma, wraz ze statystyczką Janiną Bąk, poprowadziła drugą odsłonę znanej kampanii obalającej mity pt. „Mitologia Stosowana”, czyli kontynuację akcji edukacyjnej o badaniach naukowych, statystyce i wszystkim, co się liczy. Janina Bąk wraz ze swoimi gośćmi podjęła się zadania obalania mitów medycznych, w tym związanych z pandemią COVID-19, oraz rzuciła nowe światło na problemy związane z dezinformacją.

Kampanię rozpoczęła rozmowa z Kasią Gandor z kanału kasiagandor.com – biotechnolożką i popularyzatorką nauki dotyczącą szczepień na COVID-19. Prowadząca Janina Bąk, statystyczka i autorka bestsellerowej książki popularnonaukowej, poruszała takie tematy jak: różnice szczepionek obecnych na rynku, czas ich powstania, czy statystyki dotyczące niepożądanych odczynów poszczepiennych. Dużym zainteresowaniem cieszył się webinar na żywo z dr Grzesiowskim pt. „Co już wiemy o koronawirusie?”, gdzie internauci na żywo mogli zadawać nurtujące ich pytania. Spotkanie podzielone zostało bowiem na dwie części – wywiad i część interaktywną. Kolejna rozmowa z Dawidem Myśliwcem, doktorem chemii z kanału „Uwaga! Naukowy bełkot”, rozwiewała wątpliwości związane ze zdrową żywnością i żywieniem, natomiast webinar z ginekologiem dr Maciejem Sochą dotyczył m.in. szczepień, zakażeń wirusem SARS-CoV-2 w ciąży ale i ogólnego zdrowia psychicznego i fizycznego kobiet.

Celem edukacyjnej kampanii „Mitologia Stosowana” jest popularyzacja przekazu merytorycznego, walka z dezinformacją i zwrócenie uwagi na problem weryfikacji źródła pozyskanych informacji. W społeczeństwie, w którym dowody naukowe przestają być argumentem bardzo łatwo jest bowiem wzbudzić nieufność i strach. O potrzebie realizacji takich działań mogą świadczyć liczne komentarze pod nagraniami wydarzeń.

Wszystkie rozmowy dostępne są do obejrzenia na kanale YT „Statystycznie rzecz biorąc”. Więcej informacji znajduje się również na stronie www.mitologiastosowana.pl.

Kampania organizowana przez Janinę Bąk została zrealizowania przy wsparciu firmy NutroPharma.

 

 

 

 

NutroPharma to polska firma obecna na rynku od 1990 roku. Od ponad 30 lat oferuje wysokiej jakości suplementy diety oraz żywność specjalnego przeznaczenia medycznego. Dostarcza oparte na dowodach naukowych receptury produktów oraz wspiera konsumentów w specyficznych potrzebach żywieniowych. Oferowane przez firmę rozwiązania stanowią rzetelne wsparcie wczesnej profilaktyki prozdrowotnej. Produkty firmy NutroPharma cechuje szczególna dbałość o ich jakość i bezpieczeństwo. Firma z własnej inicjatywy wdrożyła autorski program NQS czyli NutroPharma Quality System. Program ten zapewnia właściwy background naukowy produktów oraz przeprowadzanie badań jakościowych i ilościowych każdej partii, w niezależnych, akredytowanych laboratoriach, na co firma posiada stosowne certyfikaty. Zaufanie klientów, liczne wyróżnienia oraz nagrody branżowe powodują, że NutroPharma znajduje się wśród liderów w swojej branży.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy Biuro prasowe
2025-03-26 | 19:00

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Strach, bóle i skurcze mięśni nie dawały Monice spać. Zaczęła długą wędrówkę po lekarzach w poszukiwaniu diagnozy. – Nie zliczę, ile było tych wizyt,
Zdrowie Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
2025-03-12 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Z apelem o jak najszybsze uchwalenie przepisów, zgodnie z którymi Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejąłby wypłatę zasiłku chorobowego już od pierwszego dnia
Zdrowie Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
2025-03-11 | 06:00

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Z badania opinii przeprowadzonego przez SW Research dla marki Domowe Laboratorium wynika, że wielu Polaków postrzega raka jelita grubego jako chorobę nieuleczalną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Problemy społeczne

Poziom wyszczepienia Ukraińców jest o 20 pp. niższy niż Polaków. Ukraińskie mamy w Polsce wskazują na szereg barier

Różnice w kalendarzu szczepień, bariery językowe, nieznajomość polskiego systemu szczepień oraz obawy przed skutkami ubocznymi szczepionek – to jedne z najczęstszych problemów, które prowadzą do tego, że poziom wyszczepienia Ukraińców w Polsce jest niższy niż Polaków. To może mieć wpływ na bezpieczeństwo zdrowotne w całym kraju. Fundacja Instytutu Matki i Dziecka podejmuje inicjatywę mającą budować postawy proszczepienne wśród imigrantów.

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.