Mosznowładcy w Atrium Plejada
Przebadaj się - bez wahania i bez wstydu! Spójrz na zdrowie po męsku i zakoleguj się z Mosznowładcami! Tymi słowami Atrium Plejada zachęca panów oraz bliskie ich sercom panie do udziału w akcji, która promuje dbanie o męskie zdrowie intymne, a także zapewnia dostęp do bezpłatnych badań przesiewowych. Odwiedzając 21 października galerię, wszyscy chętni mężczyźni pomiędzy 18 a 40 rokiem życia, będą mogli przebadać się za darmo pod kątem wczesnego wykrywania nowotworów jąder oraz prostaty. Panowie powyżej 40 r.ż. z kolei, będą mieli możliwość zbadania poziomu PSA. Dołącz do naszej sobotniej akcji! Nie masz nic do stracenia, a dbając o własne zdrowie, zyskujesz wiele!
Kampania Mosznowładcy ma jasny przekaz – choroba nowotworowa nie odejmuje męskości, tak samo jak dbanie o zdrowie nie jest przejawem słabości. Niezmiennie od lat akcji towarzyszy to samo przesłanie – zachęcenie mężczyzn do troski o swoje zdrowie intymne poprzez badanie jąder i prostaty w celu wczesnego wykrycia potencjalnych nowotworów. W przypadku zdrowia intymnego chodzi również o zdrowie psychiczne z uwagi na rosnącą liczbę samobójstw wśród mężczyzn, także w Polsce. Dlatego jednym z celów inicjatywy jest omawianie tematów tabu dotyczących zdrowia fizycznego i psychicznego.
Mosznowładcy działają w duchu międzynarodowego ruchu movemberowego, zapoczątkowanego w 2004 roku w Australii poprzez zapuszczanie wąsów, by prowokować do rozmów o męskim zdrowiu. W ciągu dziesięciu lat działań niezależna polska kampania rozrosła się, nabrała rozmachu i obecnie trwa od końca września aż do początku grudnia! W ramach akcji każdego roku skorzystać można z bezbolesnych, nieinwazyjnych badań USG jąder, które adresowane są do wszystkich mężczyzn pomiędzy 18 a 40 rokiem życia. Tegoroczna 10. edycja jest jubileuszową. Organizator akcji, czyli Fundacja Kapitan Światełko, chce zapewnić jak największej liczbie mężczyzn możliwość przebadania się – bezpłatnie, bez bólu i zapisów.
Postaw na profilaktykę!
W przedostatnią sobotę miesiąca (21 października) Atrium Plejada wraz z Fundacją Kapitan Światełko zaprasza wszystkich mężczyzn do skorzystania z bezpłatnej profilaktyki nowotworów jąder i prostaty. Panowie w wieku do 40 lat będą mogli sprawdzić zdrowie swoich jąder w badaniu USG, natomiast mężczyźni powyżej 40 r.ż. oznaczą poziom PSA – markera nowotworowego prostaty we krwi. Każda z konsultacji trwa jedynie kilka minut. Badania profilaktyczne dają możliwość uniknięcia poważnych problemów zdrowotnych. Natomiast osoby z wykrytą nieprawidłowością mogą wcześniej podjąć leczenie, by szybciej wrócić do zdrowia.
Podwójny gabinet mobilny w Atrium Plejada będzie rozstawiony w pobliżu sklepów Reserved i Cropp, w godzinach od 10.00 do 20.00. Ilość testów PSA jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń, nie obowiązują wcześniejsze zapisy. Badania są bezbolesne i nie wymagają żadnych przygotowań poza zachowaniem higieny osobistej.
Więcej szczegółów na stronie www.atrium-plejada.pl oraz na profilu Fb https://www.facebook.com/AtriumPlejada.

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Zrób sercu przysługę tego lata
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.