„Muszkieterowie dla Polek” wyróżnieni w największym raporcie CSR w kraju
Kampania „Muszkieterowie dla Polek” po raz kolejny została wyróżniona w raporcie przygotowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Akcja Grupy Muszkieterów, która w naszym kraju odbywa się od 12 lat, nieprzerwanie niesie pomoc kobietom, zwiększa świadomość i promuje profilaktykę raka piersi. Tylko w pierwszym kwartale 2020 roku z badań mammograficznych, przeprowadzonych w ramach kampanii, skorzystało blisko 1 100 pacjentek.
W zestawieniu FOB „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre Praktyki 2019” uwzględniona została kampania „Muszkieterowie dla Polek”. W pierwszym kwartale 2020 roku w ramach akcji przebadano 1 058 kobiet. U 91 z nich wykryto zmianę łagodną, natomiast 23 pacjentki otrzymały skierowanie na dodatkowe badania. Kampania jest głównie skierowana do kobiet pomiędzy 50. a 69. rokiem życia. Od stycznia do początku marca bieżącego roku bezpłatne badania odbywały się w mammobusach zlokalizowanych na parkingach sklepów Intermarché i Bricomarché w 3 województwach: lubuskim, dolnośląskim oraz wielkopolskim.
– Ogromnie doceniamy, że po raz kolejny działania Grupy Muszkieterów zostały wyróżnione w raporcie przygotowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Cieszymy się, że nasze akcje są zauważane przez ekspertów z zakresu CSR – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor ds. Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów i dodaje – Od lat staramy się zwiększać świadomość na temat profilaktyki zdrowia oraz zachęcamy kobiety, aby korzystały z badań organizowanych w ramach akcji „Muszkieterowie dla Polek”. Liczby z podsumowania akcji oraz wyróżnienie naszych praktyk utwierdzają nas w przekonaniu, że podejmowane działania przynoszą zamierzony efekt.
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to publikacja przygotowywana cyklicznie od 18 lat przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Zestawienie jest największym w Polsce przeglądem działań w zakresie CSR za dany rok. Pokazuje różnorodność praktyk oraz liczbę przedsiębiorstw, które angażują się i komunikują podejmowane inicjatywy. Najnowszy raport został przedstawiony 16 kwietnia br. podczas wydarzenia online.
Forum Odpowiedzialnego Biznesu udostępnia cały raport do pobrania w wersji PDF na stronie http://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2019/.
Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?
Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.