Komunikaty PR

„Muszkieterowie dla Polek” – blisko 3 000 kobiet przebadanych od stycznia 2020

2020-10-21  |  16:15
Biuro prasowe

W tym roku – od stycznia do września – ramach kampanii „Muszkieterowie dla Polek”,  przebadanych zostało 2 931 kobiet, u 207 z nich wykryto zmianę łagodną, a 48 skierowano na dalsze badania. Regularne badania są podstawą utrzymania zdrowia, dlatego Grupa Muszkieterów od 13 lat, przed wybranymi sklepami sieci Intermarché i Bricomarché, prowadzi akcję, mającą na celu zwiększanie świadomości w zakresie profilaktyki nowotworów piersi. Jest to przykład choroby o której, pomimo trwającej pandemii COVID-19, nie powinniśmy zapominać. Zwłaszcza w październiku, który od 35 lat jest Miesiącem Świadomości Raka Piersi.

Przez 9 pierwszych miesięcy tego roku mammobusy odwiedziły 32 polskie miasta w czterech województwach: dolnośląskim, lubuskim, wielkopolskim oraz zachodniopomorskim. Ze względu na pandemię COVID-19 badania zostały zawieszone w drugim kwartale bieżącego roku. Dotychczas w 2020 roku przebadano łącznie blisko 3 000 Polek. U 207 pacjentek wykryto zmianę łagodną, natomiast 48 kobiet otrzymało skierowanie na dodatkowe badania w ramach pogłębionej diagnostyki. Kampania „Muszkieterowie dla Polek” jest skierowana do kobiet w przedziale wiekowym od 50 do 69 lat, które znajdują się w grupie największego ryzyka.

Dotychczasowe wyniki kampanii „Muszkieterowie dla Polek” utwierdzają nas w przekonaniu, że nasza akcja jest bardzo istotna i realnie pomaga kobietom z całego kraju. Przez ostatnie 13 lat konsekwentnie zwiększaliśmy świadomość Polek o profilaktycznych badaniach mammograficznych. Nie inaczej jest w tym roku. Ze względu na trwającą pandemię COVID-19 musieliśmy zmodyfikować plan tegorocznej edycji kampanii. Mimo to dotarliśmy do tysięcy pacjentek, które dzięki konsultacji ze specjalistami mają szansę uniknąć dalszych komplikacji zdrowotnych. Bez względu na okoliczności profilaktyka niezmiennie pozostaje dla Muszkieterów ważnym aspektem, a udostępniając tego typu akcje chcą być ważną częścią lokalnej społeczności  mówi  Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów w Polsce.

„Muszkieterowie dla Polek” to jedna z najdłużej prowadzonych przez Grupę akcji społecznych. Kampania jest realizowana we współpracy z Niepublicznym Specjalistycznym Zakładem Opieki Zdrowotnej „Diagnostyk”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy Biuro prasowe
2025-03-26 | 19:00

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Strach, bóle i skurcze mięśni nie dawały Monice spać. Zaczęła długą wędrówkę po lekarzach w poszukiwaniu diagnozy. – Nie zliczę, ile było tych wizyt,
Zdrowie Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
2025-03-12 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Z apelem o jak najszybsze uchwalenie przepisów, zgodnie z którymi Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejąłby wypłatę zasiłku chorobowego już od pierwszego dnia
Zdrowie Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
2025-03-11 | 06:00

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Z badania opinii przeprowadzonego przez SW Research dla marki Domowe Laboratorium wynika, że wielu Polaków postrzega raka jelita grubego jako chorobę nieuleczalną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.

Prawo

Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.