Nie daj się rakowi piersi. Bezpłatna mammografia w Krakowie.

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Każdego dnia ponad 50 Polek słyszy diagnozę: rak piersi. Sytuacja jest alarmująca. W walce z nowotworem wciąż najskuteczniejszym rozwiązaniem pozostaje profilaktyka. Już w dniach od 10 do 12 maja, a także 15 maja będzie można w Krakowie skorzystać z bezpłatnej mammografii.
Rak piersi wciąż zbiera swoje żniwo w Polsce i stanowi aż 23% zachorowań na nowotwory złośliwe wśród kobiet. To drugi, po raku oskrzeli i płuc, nowotwór złośliwy, który odpowiada za przedwczesne zgony kobiet. Dlatego eksperci namawiają panie do regularnych badań mammograficznych.
Te znajdują się dziś na szczycie zaleceń, zwłaszcza dla kobiet między 50. a 69. r.ż. oraz u tych, u których występują czynniki ryzyka np. odziedziczone predyspozycje genetyczne, czyli mutacje genu BRCA1, BRCA2, zachorowania w rodzinie, późna menopauza po 55 r.ż., nadwaga po menopauzie, czy wczesna menstruacja (przed 12 r.ż.).
Okazją do tego, aby skontrolować swoje zdrowie są realizowane na terenie całego kraju bezpłatne badania mammograficzne. Także w Krakowie w dniach od 10 do 12 maja (środa-piątek) oraz 15 maja (poniedziałek) w godz. od 9.00 do 17.00 będzie można z nich skorzystać. Umożliwi to specjalny mammobus LUX MED, który parkować będzie przed centrum handlowym Nowe Czyżyny w Krakowie.
– Badania mammograficzne to najskuteczniejsza profilaktyka raka piersi. W porę rozpoznana choroba pozwala włączyć leczenie, a tym samym zwiększyć szansę na przeżycie. Nie należy zwlekać. W Polsce rak piersi dotyka nawet 19 tys. kobiet. Każdego dnia ponad 50 poznaje diagnozę, a 15 umiera – mówi Anna Brzozowska, marketing manager Nowych Czyżyn.
Z badań w mammobusie mogą skorzystać kobiety między 50. a 69. r.ż., które są ubezpieczone i nie miały wykonywanej mammografii w ostatnich 24 miesiącach lub znajdują się w grupie ryzyka i w roku poprzedzającym otrzymały pisemne wskazanie do ponownej mammografii po upływie 12 miesięcy.
Samo badanie jest w pełni bezpłatne, należy jednak wcześniej się zarejestrować, dzwoniąc na numer tel. 58 666 24 44. Umówić można się także online, wypełniając formularz na stronie www.mammo.pl/formularz. Do wykonania badania nie jest potrzebne skierowanie lekarskie, należy jednak zabrać ze sobą zdjęcia z wcześniejszym mammografii, jeśli te były już robione.
– Mammografie realizowane razem z LUX MED na stałe wpisały się w prozdrowotny kalendarz Nowych Czyżyn. Dzięki nim już setki kobiet skorzystały z bezpłatnych badań, a co za tym idzie zadbały o swoje zdrowie, dając dobry przykład swoim bliskim i koleżankom. To badanie, z którego powinna skorzystać każda mieszkanka Krakowa, do której jest ono kierowane – zachęca Anna Brzozowska.
Badania odbywają się w ramach Programu Profilaktyki Raka Piersi. Programem nie są objęte kobiety, u których wcześniej zdiagnozowano zmiany nowotworowe w piersi o charakterze złośliwym.

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.