Komunikaty PR

Nie zwlekaj z wizytą u dentysty – pomimo pandemii!

2020-07-29  |  21:00
Biuro prasowe

W związku z rozprzestrzeniającym się w szybkim tempie zakażeniem SARS-CoV-2, w połowie marca tego roku świadczenie usług medycznych zostało mocno ograniczone. Nie ominęło to branży stomatologicznej, która z uwagi na duże ryzyko przeniesienia zakażenia w czasie zabiegów, musiała podporządkować się wprowadzonym obostrzeniom. Większość placówek stomatologicznych zostało zmuszonych do odwołania zaplanowanych wizyt i zawieszenia przyjmowania pacjentów.

Osoby wymagające natychmiastowej pomocy kierowane były do dyżurnych gabinetów stomatologicznych, które udzielały pomocy wyłącznie w pilnych, niecierpiących zwłoki sytuacjach oraz po wcześniejszej, skrupulatnej weryfikacji telefonicznej. Obecnie, w związku z ustabilizowaniem się sytuacji epidemicznej w naszym kraju, placówki medyczne - w tym stomatologiczne - otrzymały zielone światło na stopniowe wznawianie oferowanych usług.

Nie czekaj z wizytą u dentysty!

- To dobra wiadomość - zauważa Magdalena Wróblewska, lekarz dentysta z krakowskiego Scandinavian Clinic, które w zgodzie z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia i  towarzystw stomatologicznych końcem maja otworzyło dla pacjentów swoje gabinety. - Wielu pacjentów wymaga specjalistycznej pomocy, której nie można odkładać, bo rodzi to ryzyko groźnych powikłań. Także dla zdrowia ogólnego! Tymczasem zdajemy sobie sprawę, że w ostatnim czasie wiele osób zdecydowało się na przeczekanie bólu czy innych dolegliwości właśnie z uwagi na obawę przed zakażeniem. Mamy świadomość, że nie każdy zdecydował się skonsultować niepokojące objawy z konsultantem telefonicznym, a co za tym idzie - wiele problemów wymagających pilnej pomocy zostało uśpionych! Jeśli nas także to dotyczy, jak najszybciej skontaktujmy się z wybranym gabinetem stomatologicznym!

Jakie zabiegi możemy tam wykonać? Najlepiej zweryfikować zakres pracy gabinetu w trakcie rozmowy telefonicznej. Taka rozmowa jest też konieczna przed umówieniem ewentualnej wizyty:

- Kwalifikacja pacjenta i decyzja o zarejestrowaniu go na wizytę odbywa się na podstawie rozmowy telefonicznej z pracownikiem rejestracji, natomiast o ostatecznym zakresie świadczeń medycznych decyduje stomatolog po zapoznaniu się ze wskazaniami i indywidualnymi potrzebami pacjenta - wyjaśnia stomatolog z krakowskiego Scandinavian Clinic. Na pomoc bez wątpienia mogą liczyć pacjenci, którzy skarżą się na ból i inne dolegliwości (jak opuchlizna, obrzęk, uraz), ale warto zauważyć, że prowadzone jest także leczenie zachowawcze czy kanałowe - zwłaszcza, jeśli dolegliwość utrudnia pacjentowi codzienne funkcjonowanie. Zamiast więc leczyć się samodzielnie - a w zasadzie zaleczać objawy, co często kończy się spotęgowaniem wcześniejszego problemu - jak najszybciej skontaktujmy się z wybranym gabinetem stomatologicznym.

U dentysty w czasie epidemii

Oczywiście musimy liczyć się z tym, że nasza wizyta u dentysty będzie wyglądała nieco inaczej niż te, do których zdążyliśmy się przyzwyczaić. W trosce o zdrowie pacjentów i personelu medycznego oraz zminimalizowanie ryzyka zarażenia koronawirusem, placówki stomatologiczne wprowadziły szereg zabezpieczeń i środków ostrożności. W zależności od gabinetu reguły i procedury przyjmowania pacjentów mogą się nieco różnić, dlatego przed udaniem się na wizytę warto zapoznać się z informacjami umieszczonymi na stronie internetowej danej placówki. O to, jak wygląda procedura przyjmowania pacjentów w Scandinavian Clinic, zapytaliśmy dr Magdalenę Wróblewską.

 - Do naszego Centrum wpuszczane wyłącznie osoby umówione na wizytę, tylko o wyznaczonych godzinach i bez osób towarzyszących (w przypadku dzieci lub osób niepełnosprawnych z jednym opiekunem). Dzięki rozłożeniu wizyt w czasie ograniczamy ryzyko kontaktu pomiędzy pacjentami, a tym samym - w zasadzie do zera redukujemy ryzyko zakażenia. Przyjęcia w większych odstępach czasu są też związane z wdrożeniem szczególnych procedur przygotowujących gabinet na wizytę pacjenta: - Odkażamy nie tylko narzędzia stomatologiczne, co zawsze było standardem, ale też wszelkie powierzchnie, w tym klamki, uchwyty, podłogę, itp. Dzięki temu możemy mieć pewność, że gabinet, do którego zapraszamy pacjenta, jest wolny od wszelkich patogenów.

Nie zwlekaj z konsultacją!

Po wejściu do placówki pacjent jest zobligowany do dezynfekcji rąk, a następnie poddany pomiarowi temperatury i proszony o wypełnienie wywiadu epidemiologicznego. W placówce zostały też wyznaczone specjalne strefy, które umożliwiają wchodzącym zachowanie wymaganego dystansu.

- Pacjent jest prowadzony do gabinetu przez pracownika personelu medycznego i wraz z wypełnioną dokumentacją oczekuje na dalsze postępowanie. Maseczkę ochronną zdejmuje dopiero na fotelu stomatologicznym i wyłącznie na wyraźne wskazanie lekarza - wyjaśnia stomatolog Magdalena Wróblewska. - Nasz personel wyposażony jest we wszelkie niezbędne środki ochrony osobistej, jak fartuchy, maseczki, przyłbice, czepki i rękawiczki. Przed zabiegiem pacjent jest proszony o przepłukanie jamy ustnej roztworem środka antyseptycznego.

Stomatolodzy zwracają uwagę, że jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości, dotyczące stanu naszych zębów, nie należy zwlekać z konsultacją telefoniczną. Opóźnianie podjęcia leczenia może nas bowiem narazić na wiele nieprzyjemności: - Możliwe powikłania to najgorszy, ale nie jedyny potencjalny efekt odkładania wymaganej wizyty – zauważa nasz ekspert.  - Weźmy też pod uwagę, że jeśli nie będziemy kontynuowali leczenia rozpoczętego przed epidemią, możemy spodziewać się wystąpienia niekorzystnych efektów, które zniweczą wcześniejsze rezultaty. Przykładowo brak wizyt kontrolnych w czasie leczenia ortodontycznego może zahamować postępy leczenia, a ząb opracowany pod założenie korony nie nadawać się już jako filar pod leczenie protetyczne. To nie tylko wydłuży oczekiwany czas leczenia, ale też zwiększy jego koszty.

-----

Scandinavian Clinic to specjalistyczne centrum stomatologiczne zlokalizowane w centrum Krakowa, oparte na najwyższych skandynawskich standardach. Scandinavian Clinic zapewnia pełen wachlarz usług stomatologicznych od profilaktyki po implantologię.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku Biuro prasowe
2025-02-05 | 06:00

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale skorygować. Najwięcej obaw pacjentów dotyczących tych
Zdrowie Suplementacja na nowy rok - kilka ciekawych propozycji
2025-01-15 | 14:00

Suplementacja na nowy rok - kilka ciekawych propozycji

Jednym z Twoich postanowień na nowy rok jest to, aby bardziej o siebie zadbać? Nic prostszego! Dzięki wysokiej jakości suplementom diety nie będziesz musiała podejmować
Zdrowie Filary pielęgnacji skóry atopowej
2024-12-30 | 09:00

Filary pielęgnacji skóry atopowej

Atopowe Zapalenie Skóry jest przewlekłą chorobą cywilizacyjną. Do jej objawów należą przesuszenie skóry, zaczerwienienie, podrażnienie i dotkliwy świąd, które

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Dec: Za mówienie kontrowersyjnych rzeczy byłam karcona w szkole przez rówieśników. Teraz w pracy jestem za to doceniana

Prezenterka zaznacza, że krótkie wiadomości tekstowe, kilkusekundowe filmiki, emotikony czy reakcje w mediach społecznościowych nie dość, że nie są w stanie zastąpić rozmowy twarzą w twarz, to jeszcze mogą być źródłem konfliktów i nieporozumień. Zdaniem Anny Dec wiele osób odbiera wiadomości przez pryzmat własnych kompleksów i emocji, co sprawia, że nawet neutralne komunikaty mogą być źle zrozumiane. Dlatego też ważne sprawy trzeba załatwiać nie przez ekran telefonu, ale podczas spotkania w realnym świecie, bo ono ma największą wartość.

Zdrowie

Realizacja Planu dla Chorób Rzadkich przyspiesza. Są już nowe warunki wyceny i poszerza się pakiet badań screeningowych

Plan dla Chorób Rzadkich jest kompleksowym rozwiązaniem, które ma zmienić podejście do diagnostyki i leczenia chorób sierocych w Polsce. Z realizacją planu wiążą się zarówno wyzwania systemowe, jak i ekonomiczne czy informatyczne. Większość zadań jest w trakcie realizacji, ale Ministerstwo Zdrowia zapewnia, że kluczowe aspekty są załatwiane priorytetowo. To przede wszystkim tworzenie sieci ośrodków eksperckich, ułatwienie dostępu do diagnostyki, poprawa wycen oraz ułatwianie dostępu do terapii.

Media

Sylwia Bomba: „Królowa przetrwania” to nie jest mój format. Nie lubię być blisko dram, nie lubię rywalizować na takim poziomie

Influencerka przyznaje, że miała propozycję udziału w programie „Królowa przetrwania”, ale ją odrzuciła. W reality show TVN7 nie brakuje bowiem skrajnych emocji, kontrowersji, intryg i kłótni, a uczestniczki są bezwzględne i często stosują zasadę: cel uświęca środki. Sylwia Bomba zaznacza, że ona sama zamiast angażować się w niepotrzebne konflikty, woli skupić się na jakichś kreatywnych projektach. Marzy o prowadzeniu „Dzień Dobry TVN” i roli w komedii.