Komunikaty PR

Nie zwlekaj z wizytą u dentysty – pomimo pandemii!

2020-07-29  |  21:00
Biuro prasowe

W związku z rozprzestrzeniającym się w szybkim tempie zakażeniem SARS-CoV-2, w połowie marca tego roku świadczenie usług medycznych zostało mocno ograniczone. Nie ominęło to branży stomatologicznej, która z uwagi na duże ryzyko przeniesienia zakażenia w czasie zabiegów, musiała podporządkować się wprowadzonym obostrzeniom. Większość placówek stomatologicznych zostało zmuszonych do odwołania zaplanowanych wizyt i zawieszenia przyjmowania pacjentów.

Osoby wymagające natychmiastowej pomocy kierowane były do dyżurnych gabinetów stomatologicznych, które udzielały pomocy wyłącznie w pilnych, niecierpiących zwłoki sytuacjach oraz po wcześniejszej, skrupulatnej weryfikacji telefonicznej. Obecnie, w związku z ustabilizowaniem się sytuacji epidemicznej w naszym kraju, placówki medyczne - w tym stomatologiczne - otrzymały zielone światło na stopniowe wznawianie oferowanych usług.

Nie czekaj z wizytą u dentysty!

- To dobra wiadomość - zauważa Magdalena Wróblewska, lekarz dentysta z krakowskiego Scandinavian Clinic, które w zgodzie z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia i  towarzystw stomatologicznych końcem maja otworzyło dla pacjentów swoje gabinety. - Wielu pacjentów wymaga specjalistycznej pomocy, której nie można odkładać, bo rodzi to ryzyko groźnych powikłań. Także dla zdrowia ogólnego! Tymczasem zdajemy sobie sprawę, że w ostatnim czasie wiele osób zdecydowało się na przeczekanie bólu czy innych dolegliwości właśnie z uwagi na obawę przed zakażeniem. Mamy świadomość, że nie każdy zdecydował się skonsultować niepokojące objawy z konsultantem telefonicznym, a co za tym idzie - wiele problemów wymagających pilnej pomocy zostało uśpionych! Jeśli nas także to dotyczy, jak najszybciej skontaktujmy się z wybranym gabinetem stomatologicznym!

Jakie zabiegi możemy tam wykonać? Najlepiej zweryfikować zakres pracy gabinetu w trakcie rozmowy telefonicznej. Taka rozmowa jest też konieczna przed umówieniem ewentualnej wizyty:

- Kwalifikacja pacjenta i decyzja o zarejestrowaniu go na wizytę odbywa się na podstawie rozmowy telefonicznej z pracownikiem rejestracji, natomiast o ostatecznym zakresie świadczeń medycznych decyduje stomatolog po zapoznaniu się ze wskazaniami i indywidualnymi potrzebami pacjenta - wyjaśnia stomatolog z krakowskiego Scandinavian Clinic. Na pomoc bez wątpienia mogą liczyć pacjenci, którzy skarżą się na ból i inne dolegliwości (jak opuchlizna, obrzęk, uraz), ale warto zauważyć, że prowadzone jest także leczenie zachowawcze czy kanałowe - zwłaszcza, jeśli dolegliwość utrudnia pacjentowi codzienne funkcjonowanie. Zamiast więc leczyć się samodzielnie - a w zasadzie zaleczać objawy, co często kończy się spotęgowaniem wcześniejszego problemu - jak najszybciej skontaktujmy się z wybranym gabinetem stomatologicznym.

U dentysty w czasie epidemii

Oczywiście musimy liczyć się z tym, że nasza wizyta u dentysty będzie wyglądała nieco inaczej niż te, do których zdążyliśmy się przyzwyczaić. W trosce o zdrowie pacjentów i personelu medycznego oraz zminimalizowanie ryzyka zarażenia koronawirusem, placówki stomatologiczne wprowadziły szereg zabezpieczeń i środków ostrożności. W zależności od gabinetu reguły i procedury przyjmowania pacjentów mogą się nieco różnić, dlatego przed udaniem się na wizytę warto zapoznać się z informacjami umieszczonymi na stronie internetowej danej placówki. O to, jak wygląda procedura przyjmowania pacjentów w Scandinavian Clinic, zapytaliśmy dr Magdalenę Wróblewską.

 - Do naszego Centrum wpuszczane wyłącznie osoby umówione na wizytę, tylko o wyznaczonych godzinach i bez osób towarzyszących (w przypadku dzieci lub osób niepełnosprawnych z jednym opiekunem). Dzięki rozłożeniu wizyt w czasie ograniczamy ryzyko kontaktu pomiędzy pacjentami, a tym samym - w zasadzie do zera redukujemy ryzyko zakażenia. Przyjęcia w większych odstępach czasu są też związane z wdrożeniem szczególnych procedur przygotowujących gabinet na wizytę pacjenta: - Odkażamy nie tylko narzędzia stomatologiczne, co zawsze było standardem, ale też wszelkie powierzchnie, w tym klamki, uchwyty, podłogę, itp. Dzięki temu możemy mieć pewność, że gabinet, do którego zapraszamy pacjenta, jest wolny od wszelkich patogenów.

Nie zwlekaj z konsultacją!

Po wejściu do placówki pacjent jest zobligowany do dezynfekcji rąk, a następnie poddany pomiarowi temperatury i proszony o wypełnienie wywiadu epidemiologicznego. W placówce zostały też wyznaczone specjalne strefy, które umożliwiają wchodzącym zachowanie wymaganego dystansu.

- Pacjent jest prowadzony do gabinetu przez pracownika personelu medycznego i wraz z wypełnioną dokumentacją oczekuje na dalsze postępowanie. Maseczkę ochronną zdejmuje dopiero na fotelu stomatologicznym i wyłącznie na wyraźne wskazanie lekarza - wyjaśnia stomatolog Magdalena Wróblewska. - Nasz personel wyposażony jest we wszelkie niezbędne środki ochrony osobistej, jak fartuchy, maseczki, przyłbice, czepki i rękawiczki. Przed zabiegiem pacjent jest proszony o przepłukanie jamy ustnej roztworem środka antyseptycznego.

Stomatolodzy zwracają uwagę, że jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości, dotyczące stanu naszych zębów, nie należy zwlekać z konsultacją telefoniczną. Opóźnianie podjęcia leczenia może nas bowiem narazić na wiele nieprzyjemności: - Możliwe powikłania to najgorszy, ale nie jedyny potencjalny efekt odkładania wymaganej wizyty – zauważa nasz ekspert.  - Weźmy też pod uwagę, że jeśli nie będziemy kontynuowali leczenia rozpoczętego przed epidemią, możemy spodziewać się wystąpienia niekorzystnych efektów, które zniweczą wcześniejsze rezultaty. Przykładowo brak wizyt kontrolnych w czasie leczenia ortodontycznego może zahamować postępy leczenia, a ząb opracowany pod założenie korony nie nadawać się już jako filar pod leczenie protetyczne. To nie tylko wydłuży oczekiwany czas leczenia, ale też zwiększy jego koszty.

-----

Scandinavian Clinic to specjalistyczne centrum stomatologiczne zlokalizowane w centrum Krakowa, oparte na najwyższych skandynawskich standardach. Scandinavian Clinic zapewnia pełen wachlarz usług stomatologicznych od profilaktyki po implantologię.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego? Biuro prasowe
2024-11-04 | 14:35

Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?

W dzisiejszym dynamicznym świecie coraz więcej osób zgłasza dolegliwości związane z przewlekłym zmęczeniem, problemami ze snem, oraz brakiem energii, co wpływa nie tylko na ich
Zdrowie Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
2024-10-30 | 14:10

Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy

Hipofosfatazja (HPP) to rzadkie schorzenie metaboliczne o podłożu genetycznym, które sprawia, że kości oraz zęby stają się słabe, kruche i podatne na złamania. U dzieci HPP objawia
Zdrowie Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
2024-10-29 | 14:00

Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins

Centrum Designu DOMOTEKA świętowało swoje 18. urodziny w wyjątkowej atmosferze, łącząc miłośników dobrego wzornictwa, sztuki i filmu. W ramach jubileuszowego wydarzenia,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.