Komunikaty PR

Niewidomi w Bydgoszczy świętują Dzień Białej Laski

2021-10-14  |  13:40
Biuro prasowe

Choć nie widzą, są takimi samymi osobami jak my. Chcą być słuchani, zauważeni i traktowani normalnie. Na  potrzeby osób niewidomych zwraca uwagę kampania „JA NIE WIDZĘ CIEBIE, TY ZOBACZ MNIE”, do której ponownie przystąpiło CH Focus w ramach Międzynarodowego Dnia Białej Laski, przypadającego 15 października. Z okazji święta osób niewidomych i niedowidzących, bydgoskie centrum zachęca bydgoszczan do włączenia się w ogólnopolską akcję i zaprasza w dniach 15-22 października na wyjątkową wystawę „(NIE) WIDZĘ”, ukazującą codzienność młodych ludzi z niepełnosprawnością.

 

Kampania społeczna „JA NIE WIDZĘ CIEBIE, TY ZOBACZ MNIE” ma sprawić, by osoby z niepełnosprawnością wzrokową stały się „widoczne dla innych”. Celem inicjatywy jest m.in. kształtowanie postaw społecznych opartych na otwartości, tolerancji i empatii wobec osób niepełnosprawnych, przygotowanie społeczeństwa do udzielania właściwej pomocy osobom z dysfunkcją wzroku oraz zauważenie ich problemów. Składa się na nią cykl zajęć edukacyjnych, wychowawczych, spotkań, imprez, projektów, konkursów i innych form realizowanych przez nauczycieli i uczniów, organizowanych w szkołach i placówkach, które przystąpiły do projektu, w zakresie upowszechniania informacji dotyczących funkcjonowania osób z dysfunkcją wzroku. Kampania ma charakter ogólnopolski i realizowana jest w dniach 13- 20 października br.

 

Za udział w tegorocznej edycji, placówki oświatowe mogą uzyskać certyfikat: „Szkoły przyjaznej osobom niewidomym”, „Placówki przyjaznej osobom niewidomym” oraz „Przedszkola przyjaznego osobom niewidomym”. Szczegóły związane z kampanią społeczną znajdują się pod linkiem https://www.braille.bydgoszcz.pl/mdbl.

 

- „JA NIE WIDZĘ CIEBIE, TY ZOBACZ MNIE” to wspaniała inicjatywa skierowana m.in. do młodego pokolenia, mająca na celu przybliżyć tematykę związaną z codziennością, z jaką zmagają się osoby niewidome lub niedowidzące. Problemy z widzeniem dotyczą szerokiej grupy naszego społeczeństwa. Kampania zwraca uwagę na to, że brak wzroku nie musi stanowić ograniczenia ani wykluczenia społecznego. Wspólnie możemy wspierać tych, którzy na co dzień mają w życiu trudniej - mówi Gregory Pertus, dyrektor CH Focus w Bydgoszczy.

 

Ważnym elementem kampanii jest niezwykła wystawa (NIE) WIDZĘ”, przedstawiająca aktywność młodych ludzi z niepełnosprawnością, którą można obejrzeć w dniach 15-22 października br. w CH Focus w Bydgoszczy. Zaprezentowane na niej zdjęcia pokazują w pełni sprawnych ludzi, funkcjonujących w życiu społecznym, kulturalnym, twórczym i sportowym, którzy uczą się, bawią i żyją jak każdy młody człowiek. W  ten sposób wystawa propaguje informacje o umiejętnościach, możliwościach, zainteresowaniach i sukcesach dorastających dzieci i młodzieży, które nie widzą. Jej pomysłodawcami i organizatorami są Kujawsko-Pomorski Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 dla Dzieci i Młodzieży Słabo Widzącej i  Niewidomej w Bydgoszczy oraz działające przy ośrodku Stowarzyszenie „Visus Supremus”. Wystawa zlokalizowana jest na parterze centrum handlowego, obok salonu Douglas.

 

- Niewidomi, tak samo jak inni, chcą mieć możliwość poznawania świata i ludzi, odkrywania nowych miejsc i  doświadczania wielu przeżyć - używając do tego innych zmysłów oraz z pomocą drugiego człowieka. W  najlepszy sposób obrazuje to wystawa NIE (WIDZĘ), którą warto zobaczyć. Mamy nadzieję, że dzięki kampanii zmieni się podejście wielu bydgoszczan do niepełnosprawnych, a osoby niewidome nie pozostaną niewidzialne - dodaje Gregory Pertus.

 

Patronat Honorowy nad kampanią objęli: Minister Edukacji i Nauki, Instytut Pamięci Narodowej, Wojewoda Kujawsko-Pomorski, Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Kujawsko-Pomorski Kurator Oświaty, Pomorski Kurator Oświaty, Zachodniopomorski Kurator Oświaty, Prezydent Miasta Bydgoszczy, Polski Komitet ds. UNESCO, Poczta Polska S.A.

Akcja stanowi element programu Atrium Razem, którego celem jest wsparcie i integracja lokalnej społeczności oraz wspólne budowanie przyjaznego środowiska rozwoju.

Więcej informacji na temat wydarzenia i oferty centrum można znaleźć pod adresem: https://focusbydgoszcz.pl.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie PROSTY SPOSÓB NA WZMOCNIENIE ODPORNOŚCI Biuro prasowe
2021-10-26 | 14:35

PROSTY SPOSÓB NA WZMOCNIENIE ODPORNOŚCI

Jesień to pora roku, w której szczególnie musimy zadbać odporność. Jedną z najlepszych, naturalnych metod jest niewątpliwie spożywanie warzyw i owoców, które
Zdrowie By sięgać wzrokiem, wyglądać i czuć się dobrze
2021-10-25 | 10:44

By sięgać wzrokiem, wyglądać i czuć się dobrze

Słusznie chcemy podążać za modą – okulary mają zaskakująco duży wpływ na nasz wizerunek, a nienaganny wygląd z reguły przynosi nam pewność siebie. Profesjonalnie dopasowane
Zdrowie Sytuacja osób z genetycznymi schorzeniami wzroku
2021-10-24 | 16:40

Sytuacja osób z genetycznymi schorzeniami wzroku

Sytuacja osób z genetycznymi schorzeniami wzroku – wyzwania dla systemu ochrony zdrowia i polityki społecznej Ponad 73% osób dotkniętych genetycznymi schorzeniami wzroku

Więcej ważnych informacji

Uroda

Grażyna Szapołowska: Choć się starzejemy, to nasze serce nie powinno mieć zmarszczek. Chcę zachęcać kobiety, żeby korzystały z życia i były szczęśliwe same dla siebie

Aktorka chce udowodnić kobietom, że w swoim życiu można bardzo wiele zmienić, jeśli się tylko tego chce. Trzeba tylko uwierzyć w siebie, w swoje możliwości i pozbyć się blokad, które utrudniają rozwój i funkcjonowanie. Jako ambasadorka Fundacji „Serce nie ma zmarszczek” pomaga w budowaniu społeczności kobiet, które chcą inspirować, motywować i wspierać inne panie w drodze do źródeł swojej wewnętrznej energii. Grażyna Szapołowska przekonuje, że każda z nas jest niepowtarzalna i ma bardzo wiele do zaoferowania zarówno sobie samej, jak i całemu światu.

Seriale

Daria Zawiałow nagrała cover przeboju Haliny Frąckowiak „Serca gwiazd”. „Praca nad coverem jest trudniejsza niż nad swoim autorskim utworem”

Piosenka promuje najnowszą produkcję Playera „Pajęczyna” z Joanną Kulig w roli głównej. „Serca gwiazd” w interpretacji Darii Zawiałow to utwór łączący w sobie nowoczesność z klimatem lat 80. Wokalistka podkreśla, że interpretacja przeboju Haliny Frąckowiak we współczesnej aranżacji ma zupełnie inny wydźwięk niż oryginał.

Media i PR

Hybrydowa formuła może zdominować rynek konferencji i spotkań również po pandemii. Do nowych realiów przekonali się zarówno organizatorzy, jak i dziennikarze

Branża eventowa jest jedną z tych, które najbardziej ucierpiały w wyniku pandemii COVID-19. Kiedy większość wydarzeń została odwołana ze względu na reżim sanitarny, branża ekspresem przeniosła się do online’u, a agencje i ich klienci przeszli przyspieszony kurs digitalizacji. Z raportu „Digital Event 2020/21” wynika, że największą popularnością cieszyły się realizowane w formule online webinary, szkolenia i konferencje. Choć część z nich prawdopodobnie zostanie utrzymana w tym formacie także po wygaszeniu pandemii, to organizatorzy chętnie wracają do tradycyjnych spotkań.