Komunikaty PR

Niewidomi w Bydgoszczy świętują Dzień Białej Laski

2021-10-14  |  13:40
Biuro prasowe

Choć nie widzą, są takimi samymi osobami jak my. Chcą być słuchani, zauważeni i traktowani normalnie. Na  potrzeby osób niewidomych zwraca uwagę kampania „JA NIE WIDZĘ CIEBIE, TY ZOBACZ MNIE”, do której ponownie przystąpiło CH Focus w ramach Międzynarodowego Dnia Białej Laski, przypadającego 15 października. Z okazji święta osób niewidomych i niedowidzących, bydgoskie centrum zachęca bydgoszczan do włączenia się w ogólnopolską akcję i zaprasza w dniach 15-22 października na wyjątkową wystawę „(NIE) WIDZĘ”, ukazującą codzienność młodych ludzi z niepełnosprawnością.

 

Kampania społeczna „JA NIE WIDZĘ CIEBIE, TY ZOBACZ MNIE” ma sprawić, by osoby z niepełnosprawnością wzrokową stały się „widoczne dla innych”. Celem inicjatywy jest m.in. kształtowanie postaw społecznych opartych na otwartości, tolerancji i empatii wobec osób niepełnosprawnych, przygotowanie społeczeństwa do udzielania właściwej pomocy osobom z dysfunkcją wzroku oraz zauważenie ich problemów. Składa się na nią cykl zajęć edukacyjnych, wychowawczych, spotkań, imprez, projektów, konkursów i innych form realizowanych przez nauczycieli i uczniów, organizowanych w szkołach i placówkach, które przystąpiły do projektu, w zakresie upowszechniania informacji dotyczących funkcjonowania osób z dysfunkcją wzroku. Kampania ma charakter ogólnopolski i realizowana jest w dniach 13- 20 października br.

 

Za udział w tegorocznej edycji, placówki oświatowe mogą uzyskać certyfikat: „Szkoły przyjaznej osobom niewidomym”, „Placówki przyjaznej osobom niewidomym” oraz „Przedszkola przyjaznego osobom niewidomym”. Szczegóły związane z kampanią społeczną znajdują się pod linkiem https://www.braille.bydgoszcz.pl/mdbl.

 

- „JA NIE WIDZĘ CIEBIE, TY ZOBACZ MNIE” to wspaniała inicjatywa skierowana m.in. do młodego pokolenia, mająca na celu przybliżyć tematykę związaną z codziennością, z jaką zmagają się osoby niewidome lub niedowidzące. Problemy z widzeniem dotyczą szerokiej grupy naszego społeczeństwa. Kampania zwraca uwagę na to, że brak wzroku nie musi stanowić ograniczenia ani wykluczenia społecznego. Wspólnie możemy wspierać tych, którzy na co dzień mają w życiu trudniej - mówi Gregory Pertus, dyrektor CH Focus w Bydgoszczy.

 

Ważnym elementem kampanii jest niezwykła wystawa (NIE) WIDZĘ”, przedstawiająca aktywność młodych ludzi z niepełnosprawnością, którą można obejrzeć w dniach 15-22 października br. w CH Focus w Bydgoszczy. Zaprezentowane na niej zdjęcia pokazują w pełni sprawnych ludzi, funkcjonujących w życiu społecznym, kulturalnym, twórczym i sportowym, którzy uczą się, bawią i żyją jak każdy młody człowiek. W  ten sposób wystawa propaguje informacje o umiejętnościach, możliwościach, zainteresowaniach i sukcesach dorastających dzieci i młodzieży, które nie widzą. Jej pomysłodawcami i organizatorami są Kujawsko-Pomorski Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 dla Dzieci i Młodzieży Słabo Widzącej i  Niewidomej w Bydgoszczy oraz działające przy ośrodku Stowarzyszenie „Visus Supremus”. Wystawa zlokalizowana jest na parterze centrum handlowego, obok salonu Douglas.

 

- Niewidomi, tak samo jak inni, chcą mieć możliwość poznawania świata i ludzi, odkrywania nowych miejsc i  doświadczania wielu przeżyć - używając do tego innych zmysłów oraz z pomocą drugiego człowieka. W  najlepszy sposób obrazuje to wystawa NIE (WIDZĘ), którą warto zobaczyć. Mamy nadzieję, że dzięki kampanii zmieni się podejście wielu bydgoszczan do niepełnosprawnych, a osoby niewidome nie pozostaną niewidzialne - dodaje Gregory Pertus.

 

Patronat Honorowy nad kampanią objęli: Minister Edukacji i Nauki, Instytut Pamięci Narodowej, Wojewoda Kujawsko-Pomorski, Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Kujawsko-Pomorski Kurator Oświaty, Pomorski Kurator Oświaty, Zachodniopomorski Kurator Oświaty, Prezydent Miasta Bydgoszczy, Polski Komitet ds. UNESCO, Poczta Polska S.A.

Akcja stanowi element programu Atrium Razem, którego celem jest wsparcie i integracja lokalnej społeczności oraz wspólne budowanie przyjaznego środowiska rozwoju.

Więcej informacji na temat wydarzenia i oferty centrum można znaleźć pod adresem: https://focusbydgoszcz.pl.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn? Biuro prasowe
2025-06-25 | 10:20

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

To, jak dużo siedzimy, bezpośrednio przekłada się na nasze zdrowie. Siedzący tryb życia sprzyja nie tylko nadmiarowym kilogramom, ale także deformacjom sylwetki, problemom
Zdrowie Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie
2025-06-24 | 15:00

Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie

Alergia to epidemia cywilizacyjna i jedno z największych wyzwań zdrowotnych XXI wieku – według badania sondażowego „Alergie w świadomości Polaków”
Zdrowie Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne
2025-06-23 | 12:00

Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne

Z najnowszego badania zrealizowanego na zlecenie Henkel Polska przez Maison&Partners „Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.