Komunikaty PR

Nowa siedziba Diagnostyki w Łodzi

2024-11-21  |  14:00
Biuro prasowe
fot. Jakub Rękosiewicz

19 listopada 2024 roku przy ulicy Niciarnianej 47 nastąpiło uroczyste otwarcie nowej siedziby Diagnostyki w Łodzi. Poza punktem pobrań i przestrzenią biurową znalazły się tam centralne laboratorium analityczne oraz największy w Polsce zakład patomorfologii.

Oddział Diagnostyki w Łodzi powstał w 2005 roku wraz z otwarciem pierwszego laboratorium przy ulicy Spornej, obecnie region obsługują cztery laboratoria: w Brzezinach, Kutnie, Skierniewicach i w Łodzi, które realizują 750 tys. badań miesięcznie. Dzięki otwarciu nowego centrum analitycznego miesięczny wolumen może zostać zwiększony do 2 mln badań miesięcznie. W tym samym budynku mieści się także największy niepubliczny zakład patomorfologii realizujący badania z całej Polski. 

Wyposażenie nowego laboratorium dostarcza firma Roche, wieloletni partner technologiczny Diagnostyki, poza tym firmy Sysmex, Diasorin i Siemens. Roche instaluje tzw. moduły, które są odpowiedzialne za poszczególne etapy badania: sortery  – rozdzielacze próbek oraz  zaawansowane technologicznie urządzenia do ich analizy, które w wysokim stopniu usprawniają pracę diagnostów laboratoryjnych, zastępując manualne procesy - automatycznymi. Wszystkie urządzenia laboratoryjne mają podajniki próbek, co bardzo ułatwia i przyśpiesza obsługę laboratorium. Pracy urządzeń towarzyszy pełny monitoring informatyczny za pomocą systemu informatycznego e-Lab, który daje możliwość zarówno bezpośredniego śledzenia statusu pracy jak i czuwania nad prawidłową procedurą kontroli jakości zapewniając pełne bezpieczeństwo i wiarygodność wykonywanych analiz, znacznie przyspiesza też czas wydania wyników badań. Rozwiązania modułowe firmy Roche tworzą w pełni zautomatyzowaną linię technologiczną.

Diagnostyka

Niskoobsługowe laboratoria to przyszłość diagnostyki analitycznej, cieszymy się, że będziemy mogli mieszkańcom Łodzi i całego regionu łódzkiego zagwarantować dostęp do szerokiego wyboru badań, które dzięki nowemu laboratorium, jesteśmy w stanie realizować jeszcze szybciej, a jak wiadomo w wypadku badań czas gra dużą rolę. Pacjent, dzięki automatyzacji procesu sortowania, analizy i archiwizacji zyskuje pewność, że jego materiał jest pod ścisłą kontrolą – podkreśla Wojciech Onufrowicz, Dyrektor Regionu  Centralno-Zachodniego Diagnostyki.

W przestrzeni laboratorium przy Niciarnianej będą działały pracownie analityki ogólnej, biochemii i  immunochemii, hematologii z koagulologią (procesy krzepnięcia krwi), serologii i mikrobiologii.

W nowej siedzibie Diagnostyki na powierzchni 3 tys. m² działa także największy niepubliczny zakład patomorfologii w Polsce – Diagnostyka Consilio, która zatrudnia 80 wysokiej klasy specjalistów. Patomorfolodzy realizują badania na tzw. tkankach ludzkich pobranych przyżyciowo i pośmiertnie są to m.in. badania histopatologiczne, cytologiczne, biopsje cienkoigłowe, badania śródoperacyjne, badania histo-i immunohistochemiczne, z zakresu genetyki nowotworów i badania sekcyjne.

Zakład przy Niciarnianej jest wyposażony w najnowocześniejsze stoły formalinowe do pobierania wycinków tkankowych wyposażone w system MacroPath do wizualizacji pobranych wycinków oraz hybrydowe procesory tkankowe, które znacznie skracają proces przygotowania preparatów. Procesory pozwalają także zadbać o środowisko naturalne, Diagnostyka Consilio znacznie ogranicza używanie szkodliwego ksylenu.

Rola diagnostyki patomorfologicznej jest ważna dla wielu dziedzin medycyny, a kluczowa w wypadku leczenia chorób nowotworowych. Tu wynik badania decyduje o prognozach i wyborze metod leczenia pacjenta, a czas w przypadku pacjentów onkologicznych ma zasadnicze znaczenie. Dzięki temu, że korzystamy z najnowszych systemów do pobierania tkanek jesteśmy w stanie znacznie przyspieszyć proces analizy, zwiększając liczbę badań do 80-100 tysięcy miesięcznie – podsumowuje Hanna Makowska, Prezes Zarządu Diagnostyki Consilio.

Diagnostyka

Oddział łódzki sieci Diagnostyka został utworzony w 2005 roku wraz z otwarciem pierwszego laboratorium przy ulicy Spornej, obecnie działają 4 laboratoria: w Brzezinach, Kutnie, Skierniewicach i Łodzi. Pacjenci mogą korzystać z usług Diagnostyki w 69 punktach pobrań, zlokalizowanych m.in. w Bełchatowie, Kutnie, Łodzi, Łowiczu, Pabianicach, Pajęcznie, Piotrkowie Trybunalskim, Radomsku, Skierniewicach, Tomaszowie Mazowieckim, Wieluniu, Zgierzu.

Diagnostyka to największa sieć laboratoriów medycznych w Polsce, działająca od 1998 roku. Firma rozpoczęła działalność w Krakowie, a dziś posiada ponad 180 laboratoriów i 1100 punktów pobrań na terenie całego kraju, oferując najszerszy zakres badań w Polsce – ponad 4000 różnych testów, w tym genetyczne, mikrobiologiczne, biochemiczne, hematologiczne oraz – od niedawna - obrazowe. Firma obsługuje pacjentów indywidualnych oraz placówki medyczne, instytucje publiczne i firmy, wykonując rocznie ponad 180 milionów badań.

Diagnostyka zatrudnia ponad 9000 pracowników, w tym największą liczbę diagnostów laboratoryjnych w Polsce. Kluczowe laboratorium w Warszawie jest jednym z najnowocześniejszych ośrodków diagnostycznych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Firma opiera swój sukces na inwestycjach w nowoczesne technologie, automatyzacji procesów oraz rozwoju usług online, takich jak platforma e-commerce, umożliwiające wygodne zamawianie badań i dostęp do wyników. Diagnostyka posiada liczne certyfikaty i akredytacje potwierdzające jakość oferowanych usług, m.in. PN-EN ISO 15189 i 17025, ISO 9001, 14001 oraz 27001.

Zaangażowanie w zrównoważony rozwój, inwestycje w innowacje medyczne, takie jak genetyka, histopatologia czy medycyna obrazowa, a także działania na rzecz społeczności, to istotne elementy strategii firmy. Misja Diagnostyki to „Badamy, aby pomagać ludziom dbać o zdrowie i żyć dłużej”, a wizja firmy to wyznaczanie światowych standardów w diagnostyce i profilaktyce. Firma także aktywnie angażuje się w edukację społeczeństwa i środowiska medycznego w zakresie profilaktyki zdrowotnej.

Źródło informacji: Diagnostyka

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Koloroterapia czyli rozwiązanie na jesienną szarugę w ETC Swarzędz Biuro prasowe
2024-11-21 | 15:45

Koloroterapia czyli rozwiązanie na jesienną szarugę w ETC Swarzędz

Zaczęły się jesienne miesiące, a wraz z nimi za oknem coraz szybciej robi się ciemno. Niestety bardzo często wpływa to na ogólne samopoczucie i nastrój. Chcąc wspomóc
Zdrowie Mężczyźni wykonują USG jąder ponad 10 razy rzadziej niż kobiety USG piersi
2024-11-21 | 12:00

Mężczyźni wykonują USG jąder ponad 10 razy rzadziej niż kobiety USG piersi

W Polsce co roku diagnozuje się ponad tysiąc przypadków nowotworów jąder, najczęściej wśród mężczyzn w wieku 15-40 lat. Właśnie trwa Movember, czyli miesiąc
Zdrowie Epidemia HIV nie jest opanowana
2024-11-20 | 14:00

Epidemia HIV nie jest opanowana

W ubiegłym roku odnotowaliśmy w Polsce ponury rekord – 2879 nowo wykrytych zakażeń. Równie dobrze jak wirus mają się mity o HIV, które czynią wiele złego.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.