Komunikaty PR

Nowe, zielone miejsce na mapie Warszawy – Ogród Codzienny

2020-09-02  |  12:30
Kontakt
Aleksandra Baran
Havas PR Warsaw

J.P. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
aleksandra.baran|havas.com| |aleksandra.baran|havas.com
+48 000 000 000
https://havaspr.pl/

W sobotę (5 września) przy centrum handlowym Wola Park zostanie otwarty Ogród Codzienny, nowa odsłona Ogrodu Wola. Specjalnie zaprojektowana, zielona przestrzeń, pozwoli okolicznym mieszkańcom odpocząć od miejskiego zgiełku i dowiedzieć się więcej o tym, jak w prosty sposób dbać o środowisko, zdrowo się odżywiać, uprawiać własne warzywa w mieście czy ograniczyć ilość odpadów. Znajduje się tu m.in. sklep Owoce&Warzywa, boczniakownia, kompostownik oraz przestrzeń, w której będą odbywały się warsztaty edukacyjne.

 

Ogród Codzienny to miejsce stworzone z myślą o potrzebach okolicznych mieszkańców Woli i Bemowa, rodzinna przestrzeń relaksu i edukacji.

 

Dbanie o ekologię i zdrowe nawyki to tematy, które są nam bliskie. Staramy się podejmować działania, które mają pozytywny wpływ na klimat i zachęcają do prowadzenia zrównoważonego stylu życia. Z powodzeniem zrealizowaliśmy cykl warsztatów „MaMy zielone pojęcie”, teraz idziemy o krok dalej. W naszym Ogrodzie chcemy inspirować naszych klientów i okolicznych mieszkańców do codziennego dbania o planetę. To nasza odpowiedź na ich potrzeby, czyli dostęp do spokojnych i zrównoważonych miejsc blisko naturypowiedziała Kamila Popławska -Bernatowicz, Marketing Manager Wola Parku.

 

Na terenie Ogrodu można dowiedzieć się więcej o ptakach mieszkających w Warszawie, m.in. o krzyżówce, sikorce, pustułce czy szpaku. Podejrzeć jak rosną boczniaki, grzyby o wyjątkowych wartościach odżywczych, zaglądając do specjalnie zaprojektowanej boczniakowni. Z kolei w pawilonie przygotowanym wspólnie z firmą Owoce&Warzywa, mieszkańcy będą mogli zrobić eko-zakupy i porozmawiać ze sprzedawcą na temat zdrowego, zrównoważonego stylu życia.

 

– Od samego początku naszej działalności stawialiśmy na współpracę z lokalnymi dostawcami. Mamy w ten sposób pewność, że produkty, które sprzedajemy są sprawdzone i przede wszystkim zdrowe. Cieszymy się, że możemy otworzyć nasz kolejny punkt dla mieszkańców Woli i współtworzyć projekt, który pomoże budować świadomość lokalnych mieszkańców w zakresie ekologii i dobrego odżywiania – powiedziała Karolina Jungst, która wraz z mężem Janem, założyła Owoce&Warzywa.

 

Ogród został zaprojektowany tak, aby był maksymalnie samowystarczalny. W rogu Ogrodu znajduje się kompostownik, dzięki któremu mieszkańcy dowiedzą się jak kompostować i dlaczego warto to robić. To ciekawe rozwiązanie dla chcących żyć zgodnie z ideą zero-waste, pozwalające wykorzystać resztki owoców i warzyw  zamiast wyrzucać je do kosza. Istotnym elementem Ogrodu Codziennego jest system małej retencji wody – zbiornik na deszczówkę, dzięki któremu mieszkańcy mogą zobaczyć jak w łatwy sposób gromadzić wodę na własne potrzeby. Naturalny nawóz z kompostu oraz deszczówka z instalacji są wykorzystywane w Ogrodzie do upraw miejskich na grządkach.

 

Podczas otwarcia Ogrodu Codziennego, 5 września, wszyscy chętni mieszkańcy wezmą udział w licznych atrakcjach, m.in. w warsztatach edukacyjnych[1], spotkaniu autorskim z Jackiem Karczewskim ze Stowarzyszenia Jestem na pTAK!, teatrzyku dla dzieci organizowanym we współpracy z Wolskim Centrum Kultury oraz konkursach i zabawach dla dzieci. Wieczorem w Ogrodzie Codziennym wystąpi warszawski zespół CzessBand.

 

Więcej informacji:

Aleksandra Baran: e-mail: aleksandra.baran@havas.com tel.: 502 552 334

Agata Piekarz-Urbaś: e-mail agata.piekarz@havas.com  tel.: 517 057 545

 

O Wola Parku:

Wola Park to przyjazne miejsce zakupów, spotkań i rozrywki dla całej rodziny. W swojej ofercie posiada ponad 200 punktów usługowych oraz sklepów z odzieżą, obuwiem, akcesoriami, kosmetykami, elektroniką, artykułami sportowymi, spożywczymi i wyposażeniem wnętrz. W Wola Parku mieści się też punkt odbioru zamówień IKEA oraz IKEA Bliżej (miejsce planowania i zamawiania artykułów wyposażenia wnętrz IKEA), Multikino, klub fitness Zdrofit, hipermarket Auchan, Castorama, a także komfortowa strefa co-workingu. Dodatkowymi udogodnieniami są bezpłatny parking na 3 000 miejsc, stacja benzynowa oraz stacja rowerowa Veturilo.

Wola Park jest jedynym centrum handlowym w Warszawie, przy którym zlokalizowany jest skwer – Park Ulricha, czyli dawny ogród pokazowy rodziny Ulrichów. Największą atrakcją tego miejsca są rzadkie gatunki drzew. Część z nich sadzona była jeszcze w XIX wieku. Park jest miejscem spotkań i odpoczynku mieszkańców dzielnicy.

W lutym 2020 roku ogłoszone zostały plany związane z projektem rewitalizacji Ogrodów Ulricha. Włączone w proces inwestycyjny zostaną zabytkowe: park, willa oraz szklarnie. Projekt ma na celu przywrócenie temu miejscu dawnego blasku. Firma Ingka Centres Polska, właściciel centrum handlowego Wola Park, docelowo stworzy na tym terenie miejsce, które będzie wpisywało się w potrzeby całych rodzin. Przestrzeń będzie łączyła społeczną użyteczność przestrzeni – przeznaczoną na warsztaty, zajęcia edukacyjne i spotkania – z funkcją handlowo-gastronomiczną.

Wola Park jest otwarty na potrzeby lokalnej społeczności. Chce być blisko codziennych spraw mieszkańców – w tym celu współpracuje z władzami dzielnicy i lokalnymi instytucjami kulturalnymi oraz aktywnie włącza się w życie Woli i Bemowa.

O Ingka Centres Polska:

Ingka Centres Polska należy do Grupy INGKA i od ponad 40 lat buduje i zarządza rentownymi centrami handlowymi, w tym Wola Parkiem. Obecnie posiada 45 obiektów w 15 krajach, które co roku odwiedza 480 milionów osób. Do 2025 roku spółka planuje, że w jej portfolio będzie łącznie 70 lokalizacji, które będą w stanie przyjąć 1 miliard odwiedzających. Ingka Centres Polska stawia na stały wzrost i podnoszenie jakości usług. Wraz z firmą rozwijają się także jej najemcy i partnerzy biznesowi, a wśród nich 1 600 marek prowadzących 7 000 sklepów.

W Polsce Ingka Centres Polska zarządza pięcioma obiektami handlowymi znajdującymi się w Lublinie, Gdańsku, Łodzi, Wrocławiu oraz Warszawie.

 


[1] Zapisy na warsztaty na stronie www.wolapark.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Havas PR Warsaw
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego? Biuro prasowe
2024-11-04 | 14:35

Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?

W dzisiejszym dynamicznym świecie coraz więcej osób zgłasza dolegliwości związane z przewlekłym zmęczeniem, problemami ze snem, oraz brakiem energii, co wpływa nie tylko na ich
Zdrowie Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
2024-10-30 | 14:10

Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy

Hipofosfatazja (HPP) to rzadkie schorzenie metaboliczne o podłożu genetycznym, które sprawia, że kości oraz zęby stają się słabe, kruche i podatne na złamania. U dzieci HPP objawia
Zdrowie Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
2024-10-29 | 14:00

Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins

Centrum Designu DOMOTEKA świętowało swoje 18. urodziny w wyjątkowej atmosferze, łącząc miłośników dobrego wzornictwa, sztuki i filmu. W ramach jubileuszowego wydarzenia,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.